2021-09-30, 13:54
Medlem
Var är de stackars barnen nu? Är de placerade hos en jourfamilj?
Citera
2021-09-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är inte trovärdigt att endast fokusera på att kvinnor, torteras och mördas och strunta i att det faktiskt är män som råkar mest illa ut av mäns våld oaktat trådämnet. Våldet i sig blir då, om inte accepterat, så negligerat om inte kvinnor är drabbade.

För det är väl ändå ändå inte så att det ojämnförligt större antalet våldsutsatta och mördade män får skylla sig själva för att dom är just män?

Anar den på sannolika skäl häktade Cezary gjort sig av med BO på en mycket noga utvald plats med tanke på den långa tid han hade på sig väl medveten om att utan BO så går han fri.

Nu är det ju så att det finns män som inte använder våld mot andra män, inte heller mot kvinnor, barn, djur. Men dom män som slår andra män har säkert en större benägenhet att slå även kvinnor. Men det finns också män som bara slår kvinnor i nära relationer. Finns säkert många orsaker och olika orsaker till mäns våld mot kvinnor. En spekulation om en orsak är att det handlar om mannens egen självbild. Om den egna självbilden är väldigt sårbar så kan det vara så att mannen inte orkar bära detta . Blir lättkränkt osv. Och näven hänger i luften ganska ofta. T.ex om kvinnan vill lämna känner mannen sig kränkt och känner sig övergiven och då är det makt och kontroll som kan ta överhanden. Inte kärlek. Den som älskar en annan människa skadar inte den personen är min inställning.
Citera
2021-09-30, 13:57
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Jag utgick ifrån att man håller sig till reglerna. När man är skriven på en adress bor man på den adressen.

Hahahahahah stackare. Det finns en hel värld till där ute. Om du bara visste
Citera
2021-09-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Polisen har sagt att mannen anhölls två timmar efter hon var anmäld försvunnen ca kl 22. Har Soc öppet så sent på kvällen och hur lämnar man en sjuåring till främmande människor på det viset, alltså praktisk sett?

Socialjouren är tillgänglig 24h om dygnet. De i sin tur har familjer som akut kan ta emot en placering.
Citera
2021-09-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det ska vara Rättpsyk utan Polis, KK & Rättscentrum som vid tiden för brottet låg på baksidan av SUS Blocket Lund.

Jag vet inte exakt hur rättsväsendet fungerar i alla delar och det behöver jag inte göra heller. Vad jag däremot vet är vad polisen sa efter DNA-fyndet. Det litar jag på.
Jag vet inte vad Du har för märkligt syfte när du skriver här och rackar ner på ngt som är 100% sant. Det spelar dessutom ingen roll vad Du skriver eftersom detta är ett polisärende som finns i polisens datorer.

Är du sjukvårdspersonal som var inblandad i omhändertagandet av en av hans offer?
Citera
2021-09-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Hahahahahah stackare. Det finns en hel värld till där ute. Om du bara visste
He he... en herre i min trapp har 5 personer skrivna i hans bostad Inte en enda av dessa fem bor där. Kan tänka att var och en hostar upp ett par hundralappar för tjänsten varje månad. Men det är en ren gissning av mig.
Citera
2021-09-30, 14:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Borde inte Missing people dra igång något så fort som möjligt ?

Det gör dom säkert gärna, men är det inte så att polisen måste ge sitt samtycke? Ge Missing People de spår som finns så kommer Beata att hittas snabbare. Missing People har fler än en gång haft framgångar där polisen gått bet.
Citera
2021-09-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Det som gör mig förbannad är att den fega mannen inte kunde ta ett nej.
Vi borde ha höga straff på sånt här, livstid vid mord och misshandel och terror av olika slag ska ge minst 10 år.
På så vis kan kvinnan glöma, gå vidare och kanske hålla sig undan parasiten som påstår att han "älskat" henne.

Höga straff på sånt här har ingen som helst inverkan överhuvudtaget. Du kan ha dödsstraff och det kommer ändå ske lika mycket som nu.
Citera
2021-09-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slim12121212
Höga straff på sånt här har ingen som helst inverkan överhuvudtaget. Du kan ha dödsstraff och det kommer ändå ske lika mycket som nu.

Ja, fast det känns ju bättre för tjejen (för de flesta?) om han inte kommer ut och kan orsaka henne mer lidande under överskådlig framtid.
Citera
2021-09-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slim12121212
Håller med. Höga straff har marginell inverkan. Den som vill göra det bryr sig inte mycket om konsekvenserna.
Däremot socialtjänsten, familjerätten och familjerådgivningen har stort ansvar att ge paret de stöd som de behöver för att kunna tackla sina problem.
Tyvärr den biten är väldigt svagt. En familjerådgivning före skilsmässan (som är viktigast) är avgiftsbelagd! Men efter skilsmässan kostnadsfritt!
Då handlar det ändå inte om rådgivning och försoning utan om regler och överenskommelser om barnen.
Citera
2021-09-30, 15:32
Medlem
Om hon inte hittas då blir allting super svår.
Frågan är om hon är bortförd ofrivilligt och om hon är vid liv eller inte.
Upphittad blodiga ägodelar säger inte mycket om vem som har gjort vad.
Citera
2021-09-30, 15:51
Medlem
swebarbs avatar
är det helt långsökt hon är i polen just nu och gömmer sig där från maken ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in