2021-09-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Berg's komun står som ägare, dessutom är den avregistreras...tror inte det är rätt reg nummer!
Då har du kollat fel
Citera
2021-09-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Jobbar han där?

Usch då. Det är ju möjligt att hans fd kumpaner och anställda på hans företag tagit hand om kvinnan i Oxie.
Citera
2021-09-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slim12121212
Ja det farligaste en kvinna som lämnat sin man kan göra är att försöka ta hela vårdnaden över barnen, Jag har en god vän som bor i Oxie och stället var för inte så länge sen fullt av svenskar men araber med pengar har köpt de flesta hus där nu, vet inte varför jag får för mig att gärningsmannen är arab dock är det någon som vet hans namn
Är Beata Ratzman svensk?
Citera
2021-09-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Trollfar har lite dålig koll på hur rättsväsendet fungerar, likaså det där med DNA som polis/sjukhus/rättspsyk skulle ha. Du får läsa på lite så ditt hittepå inte genomskådas så enkelt.
Det ska vara Rättpsyk utan Polis, KK & Rättscentrum som vid tiden för brottet låg på baksidan av SUS Blocket Lund.

Jag vet inte exakt hur rättsväsendet fungerar i alla delar och det behöver jag inte göra heller. Vad jag däremot vet är vad polisen sa efter DNA-fyndet. Det litar jag på.
Jag vet inte vad Du har för märkligt syfte när du skriver här och rackar ner på ngt som är 100% sant. Det spelar dessutom ingen roll vad Du skriver eftersom detta är ett polisärende som finns i polisens datorer.
Citera
2021-09-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hon blev upphämtad med sonen. Två personer har sett dom vid golfbanan. Så liten var inte sonen. Ni kan inte sitta och ta saker helt ur luften. Rohypnol togs bort i Sverige 2004. Hon var inte drogad.

Rohypnol är väldigt lätt att få tag på i Polen. Rafal har använt just rohypnol vid sexualbrott tidigare.
Citera
2021-09-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Var skrev jag att jag skulle tycka det är konstigt? Jag håller med dig. Beata är definitivt inte den första kvinna som råkat ut fö Ratzman som är 49 år, Han har behandlat kvinnor illa förr.

Vet du eller gissar du? Berätta gärna mer om honom men endast sånt du vet är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Starkt lugnande. Men du somnar vid större doser. Vid en mindre dos har du ändå kvar din vilja. Man kan inte bara tvinga med någon bara för att man fått lite "roppe"

*Ryppe
Citera
2021-09-29, 22:44
Medlem
Om hon fortfarande lever och den ende som vet var hon är sitter inne och håller tyst är det väldigt dåligt för henne...

Det här borde vara ett läge när polisen får tillåtelse att använda lite tuffare förhörsmetoder.
Citera
2021-09-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Rohypnol är väldigt lätt att få tag på i Polen. Rafal har använt just rohypnol vid sexualbrott tidigare.
Det är riktigt! Langarna tar över varje vecka från Polen.
Citera
2021-09-29, 22:48
Medlem
slim12121212

Den häktade mannen är R@f@l Cez@ry R@tzm@n.
Citera
2021-09-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Du kvalificerar dig till att tillhöra den störda skaran som inte borde bli / blivit förälder om verkligen anser så. Har man ingen impulskontroll ska man inte sätta barn till världen. OBEROENDE av hennes beteende är inga hot eller våld någonsin rättfärdigat. Fundera ett varv till på det egna ansvaret.
Jo, men du har ju ingen aning om vad som hänt. Jag presenterar ett möjligt scenario. Det är vetenskapligt dokumenterat att många kvinnor försöker hämnas på sina män genom barnen. Att t ex inte låta mannen träffa barnen.
Citera
2021-09-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Du måste skämta. Hur kan det någonsin vara hennes ansvar att han inte ”ska tappa det”? Du har dessutom missat att han är en våldsam typ
Nä, du har missat, det finns inga domar på att han är våldsam, inga fakta. Det är dina fördomar.
Citera
2021-09-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det finns dte väl inget som tyder på att hon gjort. Dessutom är det ett barn de har gemensamt. Som han uppenbarligen fick träffa då de befann sig i samma bil.
Genom att anmäla honom och försöka skaffa kontaktförbud så försöker hon ju också ta ifrån honom kontakt med barnen. Det borde du förstå. Men svårt att tänka ett steg längre antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in