Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Vågar man mörda någon, vågar man säkert åka tillbaka...det var mörkt och tror garanterat han kollade om det lös runt området där hon lämnades, när allt var lugn ,flyttade han henne till en säkrare plats...polisen har ju hittat ,mobil ,väska och blodig klädbit...så allt riktas mot att han flyttat henne.
Han hade ju typ 6-7 timmar på sig att flytta kroppen på.
Garanterat gjort detta själv!

Helt enig, enmansjobb. VIlket svin!
Citera
2021-09-30, 12:25
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Vågar man mörda någon, vågar man säkert åka tillbaka...det var mörkt och tror garanterat han kollade om det lös runt området där hon lämnades, när allt var lugn ,flyttade han henne till en säkrare plats...polisen har ju hittat ,mobil ,väska och blodig klädbit...så allt riktas mot att han flyttat henne.
Han hade ju typ 6-7 timmar på sig att flytta kroppen på.
Garanterat gjort detta själv!

Iskall jävel, jaja vi får se.
Citera
2021-09-30, 12:31
Medlem
S.Jorgens avatar
När Kvällsposten i tisdags 28/9 rapporterade om denna händelse var polisen i färd med dykare. Samtidigt uttalade sig polisen att de arbetar efter teorin att hon lever.
Då kan det inte vara kroppen man dykt efter.

Samtidigt sitter den misstänkte maken häktad.
Har han kidnappat henne och håller henne inlåst nånstans så tror jag nog att han skulle erkänt det nu.
Anledningen till att han tiger (utgår jag från) är att hon inte lever. Om han haft ihjäl henne blir påföljden för mord/dråp värre än kidnappning.
Han håller tummarna att gömstället är safe. Hittar inte polisen mer bevis om makens inblandning släpps han.
Om hon lever och är inlåst någonstans är min gissning att fler i mannens krets vet och då ökar risken att ”åka dit”.
Citera
2021-09-30, 12:51
Medlem
Det verkar som att polisen har följt alla spår de har hitintills och att det är kritiskt att allmänheten kommer med tips vart de sett bilen.

Kollade upp på hans namn vad det är för bil och reg:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/SAK224

Så här ser bilen ut (Google bildsök):
Länk

Hör av er till polisen om ni sett denna bil på fredagen (24/09) då hon tros förts bort och han greps.
Citera
2021-09-30, 13:08
Medlem
Polisen har sagt att mannen anhölls två timmar efter hon var anmäld försvunnen ca kl 22. Har Soc öppet så sent på kvällen och hur lämnar man en sjuåring till främmande människor på det viset, alltså praktisk sett?
Citera
2021-09-30, 13:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Du har missat nåt. Han har misshandlat henne.

Finns det någon dom?

Utesluter det i så fall att också hon kan ha betett sig illa?

Vårdnadstvister och bråk i samband med dessa kan utlösa allt möjligt.
Citera
2021-09-30, 13:12
Medlem
Borde inte Missing people dra igång något så fort som möjligt ?
Citera
2021-09-30, 13:13
Medlem
Mines avatar
Någon som vet om hon verkligen 'gick' ur bilen själv?
Verkar väldigt dumt att ge sig ut i det området med någon man sökt kontaktförbud mot.

Bara en notering... Jag var i rätten samtidigt, i ett annat fall, såg honom, hans advokat och en tv-kamera som filmade.
Var dock inte insatt i detta mål men noterade att han ser betydligt yngre ut än sina 50år, välklädd och verkade väldigt självsäker.
Citera
2021-09-30, 13:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi pratar inte om gräl. Jag pratar mord. Och jo, det är "ens" fel om han fört bort henne och ev dödat henne. Det jag nämnde är det evetuella motivet.

Hon begärde väl ensam vårdnad?

Kan inte det ha gjort honom förbannad?

Jag vet fler andra fall där kvinnor trott att de äger de gemensamma barnen och att det sen utlöst våldshandlingar från mannens sida.
Citera
2021-09-30, 13:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Lägg av! Se dig om i världen för f*n. Kvinnor våldtas, torteras, mördas, förtrycks på löpande band och OFTA med stöd av patriarkatet! Du lever riktigt jävla verklighetsfrånvänd om du tror att kvinnor är problemet i denna fråga. Din "statistik" kan du behålla för dig själv.
Det är inte trovärdigt att endast fokusera på att kvinnor, torteras och mördas och strunta i att det faktiskt är män som råkar mest illa ut av mäns våld oaktat trådämnet. Våldet i sig blir då, om inte accepterat, så negligerat om inte kvinnor är drabbade.

För det är väl ändå ändå inte så att det ojämnförligt större antalet våldsutsatta och mördade män får skylla sig själva för att dom är just män?

Anar den på sannolika skäl häktade Cezary gjort sig av med BO på en mycket noga utvald plats med tanke på den långa tid han hade på sig väl medveten om att utan BO så går han fri.
Senast redigerad av Taggad 2021-09-30 kl. 13:39.
Citera
2021-09-30, 13:23
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Klaudia är skriven på samma adress som både BR och CR, men BR har nyligen försvunnit från Ratsit p.ga. skyddad identitet.

Bara för att Klaudia är skriven där betyder inte att hon faktiskt bor där, speciellt inte "lever med" CR (vilket brukar tolkas som något slags förhållande).

Du har alltså läst på Ratsit, rätt fakta, men du har tolkat det på eget vis och inte ens tänkt på andra omständigheter.
Jag utgick ifrån att man håller sig till reglerna. När man är skriven på en adress bor man på den adressen.
Citera
2021-09-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon begärde väl ensam vårdnad?

Kan inte det ha gjort honom förbannad?

Jag vet fler andra fall där kvinnor trott att de äger de gemensamma barnen och att det sen utlöst våldshandlingar från mannens sida.
Jo, jag skrev det också ovan, men det missade du. Ett eventuellt beslut om enskild vårdnad innebär ju inte att han förlorar något umgänge. Men han har ju troligen blivit förbannad ändå. Dock - det spelar ingen roll. Man har inte rätt att föra bort någon eller döda någon, oavsett vilket motiv man anser sig ha. Om vi inte talar om självförsvar i en situation där ens liv står på spel - och det verkar det ju inte göra i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in