2021-09-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det jag tycker är lite konstigt är att om man kollar hennes, MGM och deras släktingar och föräldrar. Så är det ingen som är vän med någon svensk, utan det är antingen andra polacker som bor i Sverige eller polacker som bor i Polen, Tyskland och England. Och hon har ju bott i Sverige från minst 2016 och han kanske längre än så, då borde man ju ha knutit några Svenska kontakter iaf

Reagerade också på det när jag tittade på deras FB. Ganska fort efter att man flyttat till ett nytt land knyter man ju nya kontakter - allt ifrån kolleger till ungarnas kompisars föräldrar. Hade det inte varit för att Beata och MGM uppenbarligen är/varit i Sverige så hade man nästan trott att dom bara precis var/är skrivna här men bott/bor kvar i Polen.
Citera
2021-09-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelya
Reagerade också på det när jag tittade på deras FB. Ganska fort efter att man flyttat till ett nytt land knyter man ju nya kontakter - allt ifrån kolleger till ungarnas kompisars föräldrar. Hade det inte varit för att Beata och MGM uppenbarligen är/varit i Sverige så hade man nästan trott att dom bara precis var/är skrivna här men bott/bor kvar i Polen.

Ja så är de, kan tyda på ett väldigt instängt och kontrollerat liv.
Citera
2021-09-28, 10:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ja så är de, kan tyda på ett väldigt instängt och kontrollerat liv.
Det får vi nog lägga i den illaluktande korgen "odla fördomar".

2019 bodde det i Sverige sammanlagt 141 783 personer som antingen själva var födda i Polen eller hade minst en förälder som var det
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Personer_i_Sverige_f%C3%B6dda_i_Polen

Cez@ry R@f@l R@tzm@n begärd häktad på sannolika idag.
Senast redigerad av Taggad 2021-09-28 kl. 10:14.
Citera
2021-09-28, 10:04
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathorglory
Lämna barnen? Innan hon försvann verkar hon ju ha varit med sin ena son och den siktade mannen. Sonen satt kvar i bilen medan Beata och mannen gick iväg vid Oxie. Sedan kommer mannen tillbaka ensam och påstår att Beata gått iväg med en vän. Som jag förstått så är det sonen som anmält sin mamma försvunnen.

Mm, min magkänsla säger mig att hon vart bara levererad dit, någon/några tog över och förde bort henne, hon kommer inte hittas är min känsla
Citera
2021-09-28, 10:13
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
SD folk brukar anse europeisk invandring är bra

Vem ska annars göra all skitjobb åt svenskar då? Städning, skitjobb inom bygge, ta hand om gamlingar och sjuka. Finns det nån svensk som tar sånt jobb? Nej då.
Citera
2021-09-28, 10:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Det jag tycker är lite konstigt är att om man kollar hennes, MGM och deras släktingar och föräldrar. Så är det ingen som är vän med någon svensk, utan det är antingen andra polacker som bor i Sverige eller polacker som bor i Polen, Tyskland och England. Och hon har ju bott i Sverige från minst 2016 och han kanske längre än så, då borde man ju ha knutit några Svenska kontakter iaf

Svenska kontakter? Tom folk som bor i Sverige 20 år har inte många svenska kontakter. Vad ska man säga om en tjej som bor i Sverige några år, jobbar inom städ och troligtvis kan inte mycket svenska? Hon ter sig till sina landsmän.
Tom svenskar har svårt att knyta svenska kontakter om de flyttar till en annan stad.
Citera
2021-09-28, 10:27
Medlem
Ingen som har häktningsprotokollet?
Citera
2021-09-28, 10:27
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Mm, min magkänsla säger mig att hon vart bara levererad dit, någon/några tog över och förde bort henne, hon kommer inte hittas är min känsla

Har de hittat bilen de sökte efter? Har inte hängt med riktigt där. Och jo, kan nog hålla med dig. Antingen har andra tagit över eller så har det hänt där på platsen. Jag undrar vad de hittat..? Mobil?
Citera
2021-09-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Svenska kontakter? Tom folk som bor i Sverige 20 år har inte många svenska kontakter. Vad ska man säga om en tjej som bor i Sverige några år, jobbar inom städ och troligtvis kan inte mycket svenska? Hon ter sig till sina landsmän.
Tom svenskar har svårt att knyta svenska kontakter om de flyttar till en annan stad.

Håller med dig.
Kolla hur det ser ut i spanien.
Svenskarna flockas till varandra. Umgås oftast bara med andra svenskar eller skandinaver.
Vi är inte bättre vi
Citera
2021-09-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogawoman
Ingen som har häktningsprotokollet?
Han är inte häktad än. Och protokollet blir nog svårt att få ut. Framställan kan du dock få ut
Citera
2021-09-28, 10:36
Medlem
Citat:
Kallat in dykare
Polisen har nu tagit hjälp av helikopter, hundpatruller och ett stort antal poliser för att försöka hitta Beata Ratzman – utan resultat. Under tisdagen har dykare kallats in för att söka i vattendrag i Oxie.

– Det är flera platser som är intressanta, säger Filip Annas, polisens presstalesperson i region Syd.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/man-begard-haktad-for-kidnappning-av-beata/
Citera
2021-09-28, 10:40
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Undrar hur sådana dårar tänker? De måste väl förstå att precis alla i deras närvaro, kollegor, grannar och vänner, kommer förstå att man är skyldig?
Dom tänker inte utan brotten styrs av primitiva känslor som tyvärr inte påverkas av straff och straffskärpningar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in