2021-09-27, 19:02
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
En knark- eller penninggömma vid förskolan intill brottsplatsen kan vara upprinnelsen till det brutala mordet på Notviken.

https://nsd.se/bli-prenumerant/artikel/rx1wgzyl

Detta lät ju jättespännande först, men när man sen inser att det inte är någon officiell teori utan bara en privatpersons personliga teori så blir det mer troligt att han läst denna tråd och sen börjat fantisera om gömman vi pratat om i tråden.

Citat:
– Det har varit olika bilar, och väldigt sent. De kanske har haft en gömma där. Något är det i alla fall. Det kanske är knark inblandat, eller någon uppgörelse, säger mannen till Norr Media.

Snacka om att koka soppa av en spik.

Imorgon får vi väl läsa följande:

Citat:
Den hemliga BMC-Bossen med lägenhet intill brottsplatsen kan vara upprinnelsen till det brutala mordet på Notviken.

Det har varit olika bilar, och väldigt sent. De kanske har haft en gömma där. Något är det i alla fall. Det kanske är knark inblandat, eller någon uppgörelse, säger Socialdemokrat1990 till Norr Media.

Något är det i alla fall.
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-09-27 kl. 19:08.
Citera
2021-09-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Har du några mer uppgifter om detta? Artikeln är låst. Gärna något om var de bodde, hur gamla de var och vilken dag de dömdes. Antar det var Umeå TR? Och varför tar man inte tåget direkt till Luleå från Sthlm om det är till Luleå man ska?

OK, såg inte att artikeln var låst:
Två män, 25 och 30 år, greps den 5 juni 2021 efter misstänkt agerande vid en busstation:

”Eftersom en av männen stod och rökte vad som verkade vara cannabis beslutade poliserna att männen skulle visiteras. Då man fann en del narkotika både i ytterkläderna på en av männen och i ryggsäckens ytterfack greps männen. Vid efterföljande, mer grundliga visitationen hittades nära ett kilo cannabis i plastpåsar. Dessutom över 200 gram amfetamin. I en fruktpåse påträffades en revolver med kaliber.357 Magnum samt 15 patroner hålspetsammunition. En av männen visade sig dessutom bära en skyddsväst.”

Prover senare visade att båda hade använt cannabis, kokain och tramadol. En hade dessutom tagit amfetamin.

Dom tingsätten (framgår inte vilken men Umeå tingsrätt bör det vara):

”När två narkotikapåverkade personer grips i varandras sällskap, en route Stockholm- Luleå, och den ena bär en ryggsäck med knark, revolver och ammunition medan den andre är utrustad med skyddsväst är det, enligt tingsrätten, i sig rimligt att misstänka att de tillsammans och i samförstånd utför en beväpnad narkotikatransport.”

Påföljd för båda blir 3 års fängelse, 30 åringen skall dessutom utvisas med förbud att återvända under 10 år.
Citera
2021-09-27, 19:15
Medlem
Citat:
Har du några mer uppgifter om detta? Artikeln är låst. Gärna något om var de bodde, Och varför tar man inte tåget direkt till Luleå från Sthlm om det är till Luleå man ska?

Framgår inte var de bodde, direkttåg till Luleå från Stockholm existerar inte, man måste byta i åtminstone Umeå. Buss är också mkt snabbare.
Citera
2021-09-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrekurre
Framgår inte var de bodde, direkttåg till Luleå från Stockholm existerar inte, man måste byta i åtminstone Umeå. Buss är också mkt snabbare.

OK, på det viset. Tack!
Citera
2021-09-27, 19:38
Medlem
Citat:

Citat:
OK, på det viset. Tack!

Kollade. Det går direkttåg men inte med SJ.
Citera
2021-09-27, 19:59
Medlem
Citat:
https://www.vk.se/2021-09-25/steg-av-taget-med-en-357-magnum

Om detta har någon relevans för denna tråd vet jag inte, men att droger transporteras från Stockholm till ex vis Luleå är väl ganska klart. Dessa två greps av en slump i Umeå den 5 juni 2021 när de klev av tåget från Stockholm och skulle ta buss vidare till Luleå med div droger o en magnum .357. Båda nu dömda till 3 års fängelse. Hittar ingen FBtråd dock om detta. Den ene var tydligen utrustad med skyddsväst också.

Eftersom det hände 5 juni, dvs då N!now fortfarande levde, kan det ha relevans för vilka som ingått i gänget i Luleå. Går det, eftersom båda är gripna, inte genom protokoll från tingsrätten i Umeå få reda få vilka individerna var som greps?
Då kanske vi kan klura ut om de var bekanta med N!nows gäng och ingick i en leveranskedja. I deras krets kanske det finns individer som var bekanta med FL också?
Citera
2021-09-27, 21:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag skrev dagarna efter mordet att FL har en gömma. Den ligger inte i någon förskolas gård utan den ligger nergrävd i skogen. Den är dessutom flyttad. Så idioterna kan fortsätta leta på förskolans gård. Dessutom var det Ninows grejor som låg i gömman.
Tror hon gömde Niños stach. Sen sålde av. Jag själv skulle kunna köpa droger å vapen inom några timmar. Vilket jag aldrig gör. Men det är lättare att få tag på 3 kilo kola än att få en läkartid.
Citera
2021-09-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det tycker jag oxå är intressant. Tror mig ha läst i nån annan tråd att Ninow & co blev outade/ bröt med FLG av okänd anledning, och därefter hamnade i Luleå. Och varför var inte Bahnan med när han blev skjuten? (det vet man kanske inte iofs. , men han skulle väl sannolikt också blivit skjuten isåfall)
Varför återvände han, och hade det något med de inblandade i detta fallet att göra?

Ja, det tänkte jag aldrig på med Bahnan. Var Ninows vapendragare med honom i byn när han blev mördad? Mycket märkligt. Han flyr Rinkeby upp till Norrland (helt vilse) och återvänder bara för att bli mördad. Hur länge var han ens där? Den andra vapendragaren Yayhe var ju inlåst då.
Citera
2021-09-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag har personligen flyttat på gömman med Ninows grejer så jag vet att de inte kommer hitta den. Jag är ingen jävla golare.

Vad tror du? Att polisen inte läser här och när du skriver så hade dom gjort vad som helst för att komma åt dig. Men även dom vet att du är en troll.
Citera
2021-09-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Eftersom det hände 5 juni, dvs då N!now fortfarande levde, kan det ha relevans för vilka som ingått i gänget i Luleå. Går det, eftersom båda är gripna, inte genom protokoll från tingsrätten i Umeå få reda få vilka individerna var som greps?
Då kanske vi kan klura ut om de var bekanta med N!nows gäng och ingick i en leveranskedja. I deras krets kanske det finns individer som var bekanta med FL också?

Ja, mycket intressant att få veta vilka dessa två är och på så vis se om de har koppling till Ninow. Är dom från Sthlm så åkte upp eller från Lulea som åkte fram och tillbaka?

För övrigt, är det bekräftad att Ninow var somaliernas ledare i norr?
Citera
2021-09-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror hon gömde Niños stach. Sen sålde av. Jag själv skulle kunna köpa droger å vapen inom några timmar. Vilket jag aldrig gör. Men det är lättare att få tag på 3 kilo kola än att få en läkartid.

Vet man vad Ninows stash innehöll?

Hans smeknamn är taget från New Jack City om knarklangare Nino Brown och hans gamla vapendragare Alpo tog namnet från en knarklangare i Harlem på 80-talet.

Må båda vila i frid.
Citera
2021-09-27, 23:50
Medlem
Citat:
OK, såg inte att artikeln var låst:
Två män, 25 och 30 år, greps den 5 juni 2021 efter misstänkt agerande vid en busstation:

”Eftersom en av männen stod och rökte vad som verkade vara cannabis beslutade poliserna att männen skulle visiteras. Då man fann en del narkotika både i ytterkläderna på en av männen och i ryggsäckens ytterfack greps männen. Vid efterföljande, mer grundliga visitationen hittades nära ett kilo cannabis i plastpåsar. Dessutom över 200 gram amfetamin. I en fruktpåse påträffades en revolver med kaliber.357 Magnum samt 15 patroner hålspetsammunition. En av männen visade sig dessutom bära en skyddsväst.”

Prover senare visade att båda hade använt cannabis, kokain och tramadol. En hade dessutom tagit amfetamin.

Dom tingsätten (framgår inte vilken men Umeå tingsrätt bör det vara):

”När två narkotikapåverkade personer grips i varandras sällskap, en route Stockholm- Luleå, och den ena bär en ryggsäck med knark, revolver och ammunition medan den andre är utrustad med skyddsväst är det, enligt tingsrätten, i sig rimligt att misstänka att de tillsammans och i samförstånd utför en beväpnad narkotikatransport.”

Påföljd för båda blir 3 års fängelse, 30 åringen skall dessutom utvisas med förbud att återvända under 10 år.

Vilka är dessa stolpskott? Vems var grejerna? Att missbruka cannabis under ett jobb och riskera att förlora varorna? Det är någon som har förlorat pengar och är förmodligen förbannad.

Att det inte finns någon tråd om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in