2021-09-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Det som är intressant. Lämnade eller flydde Ninow från byn? Om han flydde varför återvända? Är det uteslutet att Luleå folk skickade sicarios till huvudstaden?

Det tycker jag oxå är intressant. Tror mig ha läst i nån annan tråd att Ninow & co blev outade/ bröt med FLG av okänd anledning, och därefter hamnade i Luleå. Och varför var inte Bahnan med när han blev skjuten? (det vet man kanske inte iofs. , men han skulle väl sannolikt också blivit skjuten isåfall)
Varför återvände han, och hade det något med de inblandade i detta fallet att göra?
Citera
2021-09-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det tycker jag oxå är intressant. Tror mig ha läst i nån annan tråd att Ninow & co blev outade/ bröt med FLG av okänd anledning, och därefter hamnade i Luleå. Och varför var inte Bahnan med när han blev skjuten? (det vet man kanske inte iofs. , men han skulle väl sannolikt också blivit skjuten isåfall)
Varför återvände han, och hade det något med de inblandade i detta fallet att göra?

I N!nowtråden sägs det att hans död var en intern uppgörelse inom FLG, ev för delaktighet i skjutningen av P*y. Det var alltså inte någon rivaliserande grupp som låg bakom. Det nämns att han hade ett pris på sitt huvud och att han borde vetat om det. Däremot nämns inget om varför han besökte Byn den gången.

Om den här gruppen YBN sålde droger i Luleå så kommer de ju någonstans ifrån. Hämtades de från Stockholm eller kom de in från annat håll i Luleå? Om från Stockholm levde de farligt vid varje besök.

N!now hade väl kvar sina kontakter där nere. Hans bedrägeripolare M!cke och A!po blev nyligen skjutna. Där sitter några från DP häktade misstänkta för den skjutningen. Bröt N!now även med dessa båda eller besökte han dem? Eller blev N!now lockad hem till Byn? Är någon kanske ute efter hela bedrägerigruppen? De plockas ju en efter en nu.
Det sägs att några velat ta del av bedrägeripengarna som var av betydande storlek. Någon kan ha beordrat mordet och DP som gärna tar prispengar kan ha utfört det. B@hnan kanske sitter tryggast där han är nu.

Men oavsett tror jag inte de händelserna har med mordet på FL att göra. Hon har gjort något som vissa i Luleå starkt har ogillat. Och B@hnan och Zi@d har varit surast. Eller fått betalt av någon ännu surare.
Citera
2021-09-27, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
I N!nowtråden sägs det att hans död var en intern uppgörelse inom FLG, ev för delaktighet i skjutningen av P*y. Det var alltså inte någon rivaliserande grupp som låg bakom. Det nämns att han hade ett pris på sitt huvud och att han borde vetat om det. Däremot nämns inget om varför han besökte Byn den gången.

Om den här gruppen YBN sålde droger i Luleå så kommer de ju någonstans ifrån. Hämtades de från Stockholm eller kom de in från annat håll i Luleå? Om från Stockholm levde de farligt vid varje besök.

N!now hade väl kvar sina kontakter där nere. Hans bedrägeripolare M!cke och A!po blev nyligen skjutna. Där sitter några från DP häktade misstänkta för den skjutningen. Bröt N!now även med dessa båda eller besökte han dem? Eller blev N!now lockad hem till Byn? Är någon kanske ute efter hela bedrägerigruppen? De plockas ju en efter en nu.
Det sägs att några velat ta del av bedrägeripengarna som var av betydande storlek. Någon kan ha beordrat mordet och DP som gärna tar prispengar kan ha utfört det. B@hnan kanske sitter tryggast där han är nu.

Men oavsett tror jag inte de händelserna har med mordet på FL att göra. Hon har gjort något som vissa i Luleå starkt har ogillat. Och B@hnan och Zi@d har varit surast. Eller fått betalt av någon ännu surare.

Jag tror att ”intenog” har svaret på alla frågor
Citera
2021-09-27, 02:23
Medlem
Citat:

Eller så blev Ninow skjuten av HH för misshandeln av Saalman. Yasin lär ju oxå varit med vid mordet på Poy, och honom har de inte skjutit. Micke och Alpo var väl fortfarande med i FLG när de blev skjutna, så att Ninow skulle ha åkt till dem verkar inte så troligt. Någon måste sannolikt ha goat Ninow, annars skulle den som sköt knappast ha vetat var han befann sig.
Citera
2021-09-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, han avser troligen ett av de scenarier polisen arbetat med, nämligen att de höll en "rättegång" mot Frida på stranden och utfärdade domen samt straffet direkt på platsen.

Frågan är vad hon stod "åtalad"/anklagad för.
Jo jag har också hört det att det var någon slags rättegång, hörde att det stod mellan 3 st, FL, s*leh, och en till. Det jag fick höra var att det stod mellan en av dom. Att en skulle dö/dömmas.
Men kan inte säga att det stämmer. Men det skulle inte förvåna mig om det gör det.
Citera
2021-09-27, 11:19
Medlem
Citat:
Om vapnet låg mitt i tunneln har nog en bil kört där. Om betongsuggorna var där kan de ha kört på gräset vid sidan om. Men då lämnar de däckspår vilket kan vara en av flera anledningar till att de brände bilen. I så fall är det nog S!mons bil som kört där.
Annars om vapnet låg vid ingången till tunneln kan de också ha kastat vapnet när de senare körde över tunneln. Men även om de körde igenom kan vapnet kastats utanför.
Jag tror inte de stannat, utan de har nog kastat vapnet genom bilrutan i farten.
Jag tror vapnet har lagt dit vid senare tillfälle, för det var väl 2 dagar efter mordet det hittades? för tror att vapnet skulle ha hittats snabbare för att många går där, och att den har legat synligt om jag förstår det rätt.
Citera
2021-09-27, 11:45
Medlem
Det kan ha legat i gräset, väl dolt. Några betongsuggor är det inte där.
Citera
2021-09-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Tycker att det hela verkar som om det är FL själv som har gjort något. Dvs. bedrägerierna ihop med s*leh är inte orsaken. Media har ju skrivit att det skedde under "rättegångsliknande" former. Varför ställdes isåfall inte s*aleh till svars? Mer troligt är väl om hon har blåst allihop på något. De kanske hade en större knarkaffär ihop, sen skickade hon Ninow till Stockholm för att sälja av godiset utan de andras vetskap? När han blev skjuten blev de av med alltihop, och antagligen j-vligt sura.

Tydligen ska ***** ha varit han som förargat pg.a. att han lirade ihop med FL precis som Ninow också gjorde och därför fick smaka kula av hans egna vänner. Men ***** vägrade lyda deras order om att kliva ur bilen och då valde man istället att blåsa skallen av FL framför ögonen på honom
Citera
2021-09-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Tydligen ska ***** ha varit han som förargat pg.a. att han lirade ihop med FL precis som Ninow också gjorde och därför fick smaka kula av hans egna vänner. Men ***** vägrade lyda deras order om att kliva ur bilen och då valde man istället att blåsa skallen av FL framför ögonen på honom

Problemet med det scenariot är att kriminella inte har några betänkligheter vad gäller att mörda personer bara för att de råkar sitta i en bil. Varför skulle de låta bli att mörda Saleh, om han nu var det tilltänkta offret, bara för att han vägrade kliva ur en bil och då skjuta Frida med nio skott istället?

Det går inte riktigt ihop.
Citera
2021-09-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Problemet med det scenariot är att kriminella inte har några betänkligheter vad gäller att mörda personer bara för att de råkar sitta i en bil. Varför skulle de låta bli att mörda Saleh, om han nu var det tilltänkta offret, bara för att han vägrade kliva ur en bil och då skjuta Frida med nio skott istället?

Det går inte riktigt ihop.

Det mesta talar ändå för att Salle räknade med att han nu stod längst fram i kön.

Narkotika eller vapen har diskuterats. Det senare verkar mindre sannolikt. En tredje möjlighet kan kanske vara att Ninow, som ju varit med förr, dragit igång ett nytt bedrägeriprojekt och att pengarna inte fördelats som vissa tyckte att de borde.
Citera
2021-09-27, 15:35
Medlem
Ny artikel i kuriren.

Boende i närheten har en teori om en knark- eller penninggömma vid förskolan intill brottsplatsen och att detta kan vara orsaken till mordet.. De boende har sett bilar där vid flera tillfällen, även i nära anslutning till mordet.

Kanske intenog inte svamlar allt för mycket?!
Citera
2021-09-27, 15:37
Medlem
Citat:
I N!nowtråden

https://www.vk.se/2021-09-25/steg-av-taget-med-en-357-magnum

Om detta har någon relevans för denna tråd vet jag inte, men att droger transporteras från Stockholm till ex vis Luleå är väl ganska klart. Dessa två greps av en slump i Umeå den 5 juni 2021 när de klev av tåget från Stockholm och skulle ta buss vidare till Luleå med div droger o en magnum .357. Båda nu dömda till 3 års fängelse. Hittar ingen FBtråd dock om detta. Den ene var tydligen utrustad med skyddsväst också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in