Citat:
Ursprungligen postat av
Yax
Det tycker jag oxå är intressant. Tror mig ha läst i nån annan tråd att Ninow & co blev outade/ bröt med FLG av okänd anledning, och därefter hamnade i Luleå. Och varför var inte Bahnan med när han blev skjuten? (det vet man kanske inte iofs. , men han skulle väl sannolikt också blivit skjuten isåfall)
Varför återvände han, och hade det något med de inblandade i detta fallet att göra?
I N!nowtråden sägs det att hans död var en intern uppgörelse inom FLG, ev för delaktighet i skjutningen av P*y. Det var alltså inte någon rivaliserande grupp som låg bakom. Det nämns att han hade ett pris på sitt huvud och att han borde vetat om det. Däremot nämns inget om varför han besökte Byn den gången.
Om den här gruppen YBN sålde droger i Luleå så kommer de ju någonstans ifrån. Hämtades de från Stockholm eller kom de in från annat håll i Luleå? Om från Stockholm levde de farligt vid varje besök.
N!now hade väl kvar sina kontakter där nere. Hans bedrägeripolare M!cke och A!po blev nyligen skjutna. Där sitter några från DP häktade misstänkta för den skjutningen. Bröt N!now även med dessa båda eller besökte han dem? Eller blev N!now lockad hem till Byn? Är någon kanske ute efter hela bedrägerigruppen? De plockas ju en efter en nu.
Det sägs att några velat ta del av bedrägeripengarna som var av betydande storlek. Någon kan ha beordrat mordet och DP som gärna tar prispengar kan ha utfört det. B@hnan kanske sitter tryggast där han är nu.
Men oavsett tror jag inte de händelserna har med mordet på FL att göra. Hon har gjort något som vissa i Luleå starkt har ogillat. Och B@hnan och Zi@d har varit surast. Eller fått betalt av någon ännu surare.