Citat:
Ursprungligen postat av
Gigant_Superman
...ge henne en mikrofon, en scen och låt henne göra det hon kan. Framföra sin låt, eller låtar, har ingen större koll på alla hennes hits, inte min genre.
Det är ju det som är så roligt. Hon är inte någon bra sångerska. Och jämfört med den tjocka sångerskan du nämnde tidigare i tråden, Sarah Dawn Finer, så är Anna Book noll och ingenting. Och det insåg de flesta redan 1986 när hon var med i Schlagerfestivalen.
Tar man andra, duktiga sångerskor, som deltagit i samma musiktävling har de fått en hygglig musikkarriär. En del samtida artister har blivit väldigt framgångsrika, som Pernilla Wahlgren, Carola och Lena Philipsson. De har dessutom jobbat hårt för det och hade dessutom talang.
Visst, "ge Anna Book en mikrofon, en scen och låt henne göra det hon kan", så kan jag lugnt säga att det inte blir någon jättesuccé, för hon kan inget.
Jag kan garantera att 99% av den publik som vill se henne betalar för att få en freakshow, för de är inte där för hennes berömda sångröst, för det har hon helt enkelt inte.