2021-10-04, 09:39
Medlem
moralhoras avatar
Malou pratar nu om att hon ska prata med Anna Book, om hur det slår tillbaka och hur svårt det är att leva med gastric bypass. Ladda näsdukarna.
Citera
2021-10-04, 09:39
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Malou pratar nu om att hon ska prata med Anna Book, om hur det slår tillbaka och hur svårt det är att leva med gastric bypass. Ladda näsdukarna.

Igen? Det har hon ju varit där och berättat om förut, gråtande.
Citera
2021-10-04, 09:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Igen? Det har hon ju varit där och berättat om förut, gråtande.

Gissar på att Anna kommer prata om hur hon gått upp i vikt och hur det på något sätt är operationens fel eftersom Anna själv äter som en fågel (en gam antagligen, men ändå).
Citera
2021-10-04, 09:48
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Gissar på att Anna kommer prata om hur hon gått upp i vikt och hur det på något sätt är operationens fel eftersom Anna själv äter som en fågel (en gam antagligen, men ändå).

Förra gången hon var där berättade hon, gråtande, att hon inte ens kunde ta en klunk vatten utan att det tog emot eller den kom upp eller vad det var. Hon illustrerade det hela med att ta upp ett glas med vatten, ta en sipp, dramatiskt sätta ned glaset och gråta ännu mer. Varför kommer jag ens ihåg sådant här?
Citera
2021-10-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Förra gången hon var där berättade hon, gråtande, att hon inte ens kunde ta en klunk vatten utan att det tog emot eller den kom upp eller vad det var. Hon illustrerade det hela med att ta upp ett glas med vatten, ta en sipp, dramatiskt sätta ned glaset och gråta ännu mer. Varför kommer jag ens ihåg sådant här?
Haha ja det kan man fråga sig 😂
Du beskriver det målande, jag såg det inte men kan se henne framför mig hulkandes med vattenglaset tack vare din beskrivning 👍
Citera
2021-10-04, 10:02
Medlem
Att tala om gastric by-pass i TV, är det inte högst ironiskt att göra det när personen i fråga väger mer än innan operationen?
Citera
2021-10-04, 10:02
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Förra gången sa hon att hon inte röker, dricker i princip inte alkohol och "har inte haft så där mycket problem med godis...heller..."
Lät svävande.
Citera
2021-10-04, 10:06
Medlem
Det är så jävla patetiskt av Tooket att tigga till sig tid i etern för att prata om sin VIKT! Sin jävla vikt Hon har i flera live upprepat att hon har inga problem med sin vikt! Hon har gång på gång sagt ”att var och en blir saliga på sin tro” Helsjukt beteende. När ska TV4 sluta upp med att bjuda in denna äckliga varelse. Jag skulle tycka det var okej om hon pratade om ” hur kunde mina barn bli kriminella ”
Citera
2021-10-04, 10:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Att tala om gastric by-pass i TV, är det inte högst ironiskt att göra det när personen i fråga väger mer än innan operationen?

Jag kan väl tycka att det är bra eftersom det faktiskt är så att en GBP är ett hjälpmedel och inte mer. Om man inte tar itu med sitt matmissbruk så är det fullt möjligt att sabotera för sig själv och gå upp i vikt efter några år. Då har man dessutom satt sig i en än värre sits. Det är dessutom vanligt att byta ut matmissbruket mot andra missbruk exempelvis alkohol.

Så ur den synvinkeln är intervjun bra, som ett avskräckande exempel.

Dock tror jag inte det är Anna's syfte utan hon tycker mest synd om sig själv, för allt som drabbar henne är någon annans fel. Hon är hela tiden ett offer. Det är arga snickarens fel att hennes lägenhet blev dåligt vidgjord. Vännernas fel att de sviker. För hon kan ju aldrig göra något fel.

Med en gnutta självinsikt hade det kanske funnits hopp för henne.
Citera
2021-10-04, 10:08
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
”En sund och normal feminist... med sunda och normala värderingar.”

Tror inte att Anna förstår innebörden av dessa ord.
Hon tolkar och anpassar ords betydelse så att orden ska verka rätt för henne.

Om Anna hade sunda normala värderingar skulle hon väl knappast sitta hemma och puffa kuddar hela dagarna, gråta ut i tv och tidningar och småljuga dagarna i ända.
Citera
2021-10-04, 10:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Va? Fick inte världsstjärnan hela programtiden att snyfta på? Vilken skandal...
Citera
2021-10-04, 10:14
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Haha ja det kan man fråga sig 😂
Du beskriver det målande, jag såg det inte men kan se henne framför mig hulkandes med vattenglaset tack vare din beskrivning 👍

Det var med två läkare som hon ständigt avbröt, vill jag minnas. De började se rätt obekväma ut en bit in i programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag kan väl tycka att det är bra eftersom det faktiskt är så att en GBP är ett hjälpmedel och inte mer. Om man inte tar itu med sitt matmissbruk så är det fullt möjligt att sabotera för sig själv och gå upp i vikt efter några år. Då har man dessutom satt sig i en än värre sits. Det är dessutom vanligt att byta ut matmissbruket mot andra missbruk exempelvis alkohol.

Så ur den synvinkeln är intervjun bra, som ett avskräckande exempel.

Dock tror jag inte det är Anna's syfte utan hon tycker mest synd om sig själv, för allt som drabbar henne är någon annans fel. Hon är hela tiden ett offer. Det är arga snickarens fel att hennes lägenhet blev dåligt vidgjord. Vännernas fel att de sviker. För hon kan ju aldrig göra något fel.

Med en gnutta självinsikt hade det kanske funnits hopp för henne.

Jag tror inte att Anna har så mycket självinsikt att hon kan se att hon har ett matmissbruk.
Förra gången hon var med så lät det som att allt var operationens fel, Anna kunde inte ens dricka en klunk vatten och åt som en pytte-pytte-pytte-fågel, om jag nu minns citatet rätt. Då går man tydligen upp i vikt igen.
Senast redigerad av JumpingJack 2021-10-04 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in