2021-09-22, 00:09
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropKickPanda

Tog inte tjejerna 60/30 innan pandemin? Eller är det jag som blandar ihop priser?

Du tänker nog på Artemis..

Lite bättre, lite dyrare
Citera
2021-09-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Du tänker nog på Artemis..

Lite bättre, lite dyrare

Nja, det är mer att jag blandar ihop priserna på Frankfurt klubbarna än Artemis som jag inte besökt på 4 år
Citera
2021-09-22, 16:56
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropKickPanda
Nja, det är mer att jag blandar ihop priserna på Frankfurt klubbarna än Artemis som jag inte besökt på 4 år

På samtliga 4 Frankfurt-klubbar har taxan hela tiden legat på 50 Euro per 30 minuter.
Men service-nivån och up-selling på dessa klubbar i Tyskland hetaste business-distrikt har tidvis varit upp och ner.
Inte minst har horder av lättlurade asiat-klienter sänkt servicenivån bland tjejerna (jämfört med NRW).

Men nu är dessa asiater borta. Och då är det annat ljud i skällan hos tjejerna.
Speciellt på Palace och Mainhattan har klienterna för tillfället ett guldläge.

Jag har sällan blivit så positivt överraskad som den senaste resan.
Senast redigerad av Arnold15 2021-09-22 kl. 17:12.
Citera
2021-09-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
På samtliga 4 Frankfurt-klubbar har taxan hela tiden legat på 50 Euro per 30 minuter.
Men service-nivån och up-selling på dessa klubbar i Tyskland hetaste business-distrikt har tidvis varit upp och ner.
Inte minst har horder av lättlurade asiat-klienter sänkt servicenivån bland tjejerna (jämfört med NRW).

Du var även på Palace?
Citera
2021-09-22, 19:25
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Du var även på Palace?

Nej men Koibito1 rapporterade ovan.

Med tanke på asiaternas frånvaro har jag ingen anledning att ifrågasätta hans rapportering.
Citera
2021-09-23, 00:55
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:

Jag måste bara fråga, var det inte vid Mainhattan det även finns ett schysst hotell strax intill?
Tänker att det vore smidigt att ta in där om man bara ska besöka ett ställe. Och Mainhattan verkar ju bra nu.
Så till en helt annan fråga för er som har koll på Frankfurt. Finns det något annat intressant i den staden för turister? Jag som även är kulturellt och historiskt intresserad skulle föredra om det fanns lite sånt också att få sig till livs mellan varven, vid en längre vistelse på några dagar.
Citera
2021-09-23, 06:38
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jag måste bara fråga, var det inte vid Mainhattan det även finns ett schysst hotell strax intill?
Tänker att det vore smidigt att ta in där om man bara ska besöka ett ställe. Och Mainhattan verkar ju bra nu.
Så till en helt annan fråga för er som har koll på Frankfurt. Finns det något annat intressant i den staden för turister? Jag som även är kulturellt och historiskt intresserad skulle föredra om det fanns lite sånt också att få sig till livs mellan varven, vid en längre vistelse på några dagar.
Nej, det är vid Shark som ett hotell ligger närknuts
Men om du kan tänka dej att bo på hostel så finns ett ganska nära Mainhattan. Ganska spartanskt men billigt.
Citera
2021-09-23, 11:15
Medlem
Citat:
Nej men Koibito1 rapporterade ovan.

Med tanke på asiaternas frånvaro har jag ingen anledning att ifrågasätta hans rapportering.

Hans rapport avsåg förvisso en tisdag-kväll och för några veckor sedan. Men det kan såklart vara gällande även idag samt på helg.
Citera
2021-09-23, 12:06
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Hans rapport avsåg förvisso en tisdag-kväll och för några veckor sedan. Men det kan såklart vara gällande även idag samt på helg.

Läget är som det är i centrala Frankfurt när asiaterna är borta.
Jag var där Onsdag-fredag.
Även fredag kväll var ration damer-klienter 1:1,5
Alltså 50 % fler klienter än damer.
Man kan kunde välja och vraka.

Guldläge just nu.

Jämför med Sharks där ration är 1:4 eller 1:5 nu. Alltså 4-5 gånger fler klienter än damer.
Även liknande i Düsseldorf just nu. Stora obalanser p.g.a. pandemin och restriktionerna.

Hela armadan av damer på Mainhattan var utbytt efter pandemin.
Damerna är naturligtvis inte lika snygga som på Globe.
Men snyggare än i Düsseldorf-området.
På Mainhattan finns det typer för alla smaker.
Senast redigerad av Arnold15 2021-09-23 kl. 12:15.
Citera
2021-09-23, 12:27
Medlem
Citat:

För mig har det varit optimalt att bo nära centralstationen /Hauptbahnhof.

- Promenadavstånd när man kommer från flygplatsen samma gäller såklart på vägen hem. Praktiskt att lämna väska på hotellet, hämta ut efter FKK-vistelse.

- Det är enkelt att åka till Palace och Mainhattan båda 10-15e enkel väg med Uber och Shark med tåg till Darmstadt Nord enkel för 8-9e. (Alt. spårvagn till Mainhattan enkel ca 3e)

Själv har jag valt att avsluta vistelsen på Sharks för att ta taxi (ca15-20 min) till flyget (35-50e). Delvis också beroende på att jag haft tur med vädret, då passar Sharks än bättre.

Ja det finns en del att se t.ex. Frankfurter Römer och området runt är trevligt att promenera i. Promenadavstånd från centralen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------

Efter två toppendagar på Mainhattan lämnar jag nu för Sharks, +22* och strålande sol.
Senast redigerad av Koibito1 2021-09-23 kl. 13:15.
Citera
2021-09-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koibito1
För mig har det varit optimalt att bo nära centralstationen /Hauptbahnhof.

- Promenadavstånd när man kommer från flygplatsen samma gäller såklart på vägen hem. Praktiskt att lämna väska på hotellet, hämta ut efter FKK-vistelse.

- Det är enkelt att åka till Palace och Mainhattan båda 10-15e enkel väg med Uber och Shark med tåg till Darmstadt Nord enkel för 8-9e. (Alt. spårvagn till Mainhattan enkel ca 3e)

Själv har jag valt att avsluta vistelsen på Sharks för att ta taxi (ca15-20 min) till flyget (35-50e). Delvis också beroende på att jag haft tur med vädret, då passar Sharks än bättre.

Ja det finns en del att se t.ex. Frankfurter Römer och området runt är trevligt att promenera i. Promenadavstånd från centralen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------

Efter två toppendagar på Mainhattan lämnar jag nu för Sharks, +22* och strålande sol.

Varför skippar du Palace?
Citera
2021-09-23, 14:41
Medlem
Citat:

Precis intill Palace finns ett bra hotell. 50 meter från Palace.
(fanns? det verkar vara stängt nu under pandemin)

Kan rekommendera ett turist-besök på Palmengarten, där har jag strosat omkring många gånger på arbetsresor till Frankfurt. Frankfurt är ju dock verkligen inte någon turist-stad i mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in