2021-09-22, 01:46
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Här:

https://youtu.be/cFFWEbUU0II

Såg den igen.
" - Joo, kom älskling!" säger Anna när R inte vill följa med till lekstugan.

Rörstumpen i badrumsväggen var liiite längre då.

Tjusigt att hon rackar ner på hantverkarna också, jag tror inte riktigt hon fattar hur det fungerar alla gånger.
En gissning är att hon varit så där dryg som bara Anna kan vara, så hon ramlade ner på priolistan.
Citera
2021-09-22, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Tjusigt att hon rackar ner på hantverkarna också, jag tror inte riktigt hon fattar hur det fungerar alla gånger.
En gissning är att hon varit så där dryg som bara Anna kan vara, så hon ramlade ner på priolistan.

Anna trodde att ”ett glas friskt, rent, kallt vatten” skulle få hantverkarna att jobba gratis. Dessutom på övertid…
Citera
2021-09-22, 03:43
Medlem
TPLs avatar
Under rundturen i lekstugan visade Anna stolt upp 3-glasfönstret.
Jag fattar inte varför dom inte satsade på att byta alla gamla fönster i huset innan dom påbörjade bygget av lekstugan. Konstig prioritering. Snickare har dom ju på nära håll. Men han kanske har tummen mitt i handen...
Citera
2021-09-22, 03:55
Medlem
Citat:
Under rundturen i lekstugan visade Anna stolt upp 3-glasfönstret.
Jag fattar inte varför dom inte satsade på att byta alla gamla fönster i huset innan dom påbörjade bygget av lekstugan. Konstig prioritering. Snickare har dom ju på nära håll. Men han kanske har tummen mitt i handen...

Tänkte oxå på det. Att Anna var noga med att påpeka och visa upp 3-glasfönstret.😂

Medans Roberto stod och skämdes i ett hörn…
Citera
2021-09-22, 03:56
Medlem
TPLs avatar
Det här är tydligen Anna.
My har tagit bilden och om den nu föreställer Anna så är det en enorm skillnad jämfört med Annas egen selfie i bilen nyligen.
Havrebollarna slut, nu blev det bara äppelbitar.
Kan ingen av dom äta ett äpple som vanligt folk? Allt ska skäras och strimlas i småbitar. Nästa steg blir rivet äpple och skrapad banan.

https://files.mabra.com/uploads/site...1-810x1080.jpg

Såg nu när jag granskade bilden lite bättre att hon är grå i hårfästet igen.
Senast redigerad av TPL 2021-09-22 kl. 04:00. Anledning: Tillägg.
Citera
2021-09-22, 06:45
Medlem
Citat:
Det här är tydligen Anna.
My har tagit bilden och om den nu föreställer Anna så är det en enorm skillnad jämfört med Annas egen selfie i bilen nyligen.
Havrebollarna slut, nu blev det bara äppelbitar.
Kan ingen av dom äta ett äpple som vanligt folk? Allt ska skäras och strimlas i småbitar. Nästa steg blir rivet äpple och skrapad banan.

https://files.mabra.com/uploads/site...1-810x1080.jpg

Såg nu när jag granskade bilden lite bättre att hon är grå i hårfästet igen.
Det gör väl ont att bita av med tänderna får man förmoda. Men Tooken har tagit till sig att det ser bättre ut med slät duk. Har varit klagomål på detta här inne har jag för mig, så helt opåverkad är hon inte av det vi skriver. Fast hon inte läser här
Citera
2021-09-22, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonkines
Det gör väl ont att bita av med tänderna får man förmoda. Men Tooken har tagit till sig att det ser bättre ut med slät duk. Har varit klagomål på detta här inne har jag för mig, så helt opåverkad är hon inte av det vi skriver. Fast hon inte läser här

Hon sa i liven häromdagen att hon behövde få sina tänder slipade?! Sen undrar jag vad händer i undre tandraden, det är svart mellan tänderna sköter hon inte om sina tänder?
Citera
2021-09-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Hon sa i liven häromdagen att hon behövde få sina tänder slipade?! Sen undrar jag vad händer i undre tandraden, det är svart mellan tänderna sköter hon inte om sina tänder?

Gör man tandfasader fastnar bakterier i alla de skarvar som blir. Äter du 25 små mål mat om dagen blir det jobbigt. Du får inte hål i fasaden, däremot i skarvarna. Det blir en rejält dyr historia att laga en sån tand.
Sugrör till kaffet, äppleklyftor och aldrig nån svårtuggad mat tolkar jag som problem med tänderna.
Tandproblem betyder inte alltid att man har direkt dålig hygien. Det är så mycket skam och skuldbeläggning om tänderna rasar. Tandproblem kan bero på mediciner, sjukdomar, olyckor eller helt enkelt skitdålig tandkvalite. Eller fasader gjorda av ren fåfänga.
Tror Anna borstar sina tänder men att det inte räcker. Rätt vanligt att folk inte går till tandläkaren regelbundet just för att det är dyrt. Folktandvården gör ju inte nåt gratis mot inlägg på Instagram....
Citera
2021-09-22, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Gör man tandfasader fastnar bakterier i alla de skarvar som blir. Äter du 25 små mål mat om dagen blir det jobbigt. Du får inte hål i fasaden, däremot i skarvarna. Det blir en rejält dyr historia att laga en sån tand.
Sugrör till kaffet, äppleklyftor och aldrig nån svårtuggad mat tolkar jag som problem med tänderna.
Tandproblem betyder inte alltid att man har direkt dålig hygien. Det är så mycket skam och skuldbeläggning om tänderna rasar. Tandproblem kan bero på mediciner, sjukdomar, olyckor eller helt enkelt skitdålig tandkvalite. Eller fasader gjorda av ren fåfänga.
Tror Anna borstar sina tänder men att det inte räcker. Rätt vanligt att folk inte går till tandläkaren regelbundet just för att det är dyrt. Folktandvården gör ju inte nåt gratis mot inlägg på Instagram....

Men rätta mig om jag har fel, men jag har fattat det som om man har skalfasader så måste man sköta tänderna bättre ännu mer och hålla rent mellan tänderna
Citera
2021-09-22, 07:44
Medlem
DoktorNos avatar
Ja, inte lär hennes tandstatus bli bättre av alla sötsaker hon trycker i sig. Då tänker jag mest på det som är kvar av tänderna bakom kakelplattorna.

Det är väl med tänderna som med Annas liv i största allmänhet, det är nåt ruttet bakom fasaden...
Citera
2021-09-22, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Men rätta mig om jag har fel, men jag har fattat det som om man har skalfasader så måste man sköta tänderna bättre ännu mer och hålla rent mellan tänderna

Helt rätt, med skalfasader måste man vara extremt noga med tandhygienen och besöka tandhygienist lika ofta som man byter extensions....
Citera
2021-09-22, 07:56
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Varför vi är här?
Tja. Kan det vara så enkelt som att ”Den stora skvallertråden om Anna Book” ligger i FAVORITER och blir fetmarkerad varje gång det finns något nytt inlägg.
Då klickar i alla fall jag för att se om det finns något nytt att förundra sig över.

Man förundrar sig och blir fundersam över hur människan desperat klänger sig fast i sitt sk kändisskap år efter år. Utan att prestera produktivt och proffesionellt som den sångerska som hon utger sig att vara.

Som sångerska är hon inte längre intressant alls. Det finns mängder med talanger nuförtiden som brädar henne med hästlängder.
Utan det är allt runt omkring henne som hon märkligt nog gör offentligt för alla att läsa och lyssna på. För att sedan inte förstå att det är DET som gör att den här tråden hålls igång…
Lite skvaller helt enkelt.

Inte för att man är så seriöst intresserad. Utan mer för att Anna Book är som en öppen bok.
Hon har inget filter alls.
Slutar hon med att uppdatera sitt Instagram, att liva eller på något annat sätt uppmärksamma den vanliga pressen om alla hennes märkliga händelser så dör den här tråden tvärsnabbt.
Filterbråket var ju tex jättelöjligt. Då alla som har ögon att se med inte kan missa att hon hör och häpna ANVÄNDER FILTER på alla sina ansiktsselfies i sned profil…. 😀

En mycket bra beskrivning av fenomenet.

Själv så upptäckte jag fenomenet just genom att jag såg att denna tråd hade så otroligt många inlägg. Jag förstod inte varför. Själv såg jag Anna Book som en sångerska som hade någon hitlåt på 80-talet och sedan mest visat upp sig i olika förnedringsprogram i TV.

Av nyfikenhet ägnade jag en rad händelselösa kvällar till att läsa tråden från början till slut. Då förstod jag!

Anledningen till att denna tråd är så populär är väl för att dikten överträffar verkligheten. Det är som en komisk TV-serie med osannolika figurer och galen handling-men den äger rum i verkligheten!

Eller som en jobbarkompis till mig sade när hon "blivit fast" i Bookomanins värld: "Man tror banne mig inte att det är sant!"

Jag med min sjuka humor, som älskar Fawlty Towers, familjen Bundy, Mrs. Hyacinth Boquet och liknande kan inte låta bli att roas av Annas eskapader. Att det hela egentligen är ganska tragiskt överskuggas ofta av det komiska. Jag tror många som följer tråden tycker likadant.

Den här begravningen senast är väl också ett slående exempel. Vad som kunde ha varit en vänlig gest av medkännande från Anna förvandlades till ett spektakel.

Skadeglädje är egentligen inte min avdelning och jag skulle nog tycka synd om Anna om hon inte var så fruktansvärt självgod och otrevlig. Faktum är att jag ibland tycker synd om henne.

Det kan inte vara kul att vara en f.d. kändis. Jag har träffat på en del sådana. De flesta påfallande normala men så finns några som fortfarande lever kvar i de 15 sekunder av berömmelse de en gång hade.

Men Anna är nog ett kapitel för sig.
Senast redigerad av ElimGarak 2021-09-22 kl. 08:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in