2021-09-19, 23:33
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hade man lyssnat på dem hade vi fortfarande haft smittkoppor, vilket är helt utrotat tack vare ett världsomspännande vaccinationsprogram och barn som drabbas av polio, vilket förhoppningsvis snart är helt utrotat tack vare ett världsomspännande vaccinationsprogram.

Varför hela tiden jämföra med ett fungerande vaccin, som ger ett s k steriliserande skydd, i motsats till ett läckande vaccin med lågt skydd?

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det finns gifter i allt. Mjölk innehåller små mängder alkohol, köper du vin så innehåller det små mängder metanol som är dödligt i stora mängder. Bittermandel innehåller dödligt cyanid. Allt handlar i vilka mängder som ämnet finns i och graden av giftighet. Allt är giftigt i tillräckligt stora mängder. Vanligt koksalt, NaCl, är dödligt om du äter 100gram men du dör om du inte får i dig nånting alls.

Det är i och för sig stor skillnad på att äta något, och att spruta in något...
Citera
2021-09-19, 23:36
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag behöver inte fråga dig om någonting som jag kan ta reda på själv fattar du väl. Jag känner flertalet både döda och med långtidscovid. 5 stycken med långtidscovid hittills, de flesta yngre än mig. Två med symptom längre än ett år.

Det är märkligt hur olika allas vår anekdotiska verklighet är. Din är sällsynt dyster. Känner inte till någon som dött eller fått långtidscovid, i den vidare bekantskapskretsen, som inkluderar äldre släktingar och deras bekanta.
Citera
2021-09-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Eller ta mässlingsvaccinationsprogrammet som acellererade 1980. Innan dog 3,6 miljoner barn varje år sen sjönk det dramatiskt tiill ca 100.000 per år tack vare vaccin.
Barn är riskgrupp för mässling.

Man vaccinerade ju inte vuxna.
Citera
2021-09-19, 23:56
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Barn är riskgrupp för mässling.

Man vaccinerade ju inte vuxna.

Sjukdomen kan precis som Covid-19 vara dödlig för vuxna.

Även vuxna, om de inte är fullvaccinerade eller inte haft sjukdomen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/On3beO/gammalt-masslingsvaccin-skyddar-inte-langre

Blir nog mer än två sprutor mot C-19 och även för barn.
Senast redigerad av Demokraturdn 2021-09-20 kl. 00:06.
Citera
2021-09-20, 00:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Nej- vi vet att du är bitter och varför du är bitter, så du har ingen anledning att solka ner andra personer för dina privata angelägenheter, speciellt inte under en panepedemi där viktig vetenskap ska sättas främst.

Rapporten från 1989:
https://www.pnas.org/content/pnas/86/16/6077.full.pdf

Malone själv i TV - hos personen som du hatar mest där borta..:
https://www.foxnews.com/media/tucker-carlson-mrna-vaccine-inventor

Det är väldigt enkelt.
Malone är en av pionjärerna inom mRNA, han framträdde i en podcast i Juni där han hade farhågor om hur man påskyndade vaccineringarna med mRNA-vacciner. Inom 48 tim raderades han från Linked-in,Youtube-rullen togs ner, hans wikipedia-sida raderades osv osv.

Är detta "normalt" beteende inom en demokrati......knappast. Är dessa åtgärder "vetenskapliga".....knappast.

Om ni ser till hans kontakter inom CDC och FDA, var det så enkelt att han drog ner brallorna på dessa då de satt och väntade på testresultaten från England och Israel, de hade alltså tagit beslut innan ens resultaten kommit in....

Han fick alltså samma behandling som en annan vetenskapsman som under medeltiden hade fräckheten att påstå att jorden var rund, tror att han fick en ursäkt av påven först under 1900-talet någon gång, det är samma jävla visa igen, bara att det nu är andra intressen som blivit "störda".

Var det inte du som var expert på ventilation och bidrog med mycket nyttigt i början av tråden?
Citera
2021-09-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Fel, sjukdomen kan precis som Covid-19 vara dödlig för vuxna.

Även vuxna, om de inte är fullvaccinerade eller inte haft sjukdomen.
Jag sa inte att mässling var ofarligt för vuxna.

Jag sa att mässlng var farligt för barn, och att man nöjde sig med att bara vaccinera sina barn.

Precis som med smittkoppor. Det var farligt för barn, och man nöjde sig med att bara vaccinera barn.

Man vaccinerade en årskull i taget. Inget av de här vaccinen användes för massvaccinering av ett helt land på samma gång, och i synnerhet inte för vaccination mot en sjukdom som man redan haft. Det här är något helt nytt, som vi aldrig har prövat tidigare.
Citera
2021-09-20, 00:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men förstår du inte vad WHO säger här? Vet du inte vad man redovisar i källorna. Vad de är till för. Man redovisar allt och ofta gnom självrapportering. Ja, folk har dött, flera hundra bara i Sverige, i samband med vaccinering med COVID19-vaccin. Någon koppling till vaccinet har man dock inte sett utom i något fall med AZ-vaccinet där det fortfarande inte är helt utrett om det finns en koppling.

Så här säger VAERS om sitt material som är liknande:
Millions of vaccines are given each year to children less than 1 year old in the United States, usually between 2 and 6 months of age. At this age, infants are at greatest risk for certain medical adverse events, including high fevers, seizures, and sudden infant death syndrome (SIDS). Some infants will experience these medical events shortly after a vaccination by coincidence.

These coincidences make it difficult to know whether a particular adverse event resulted from a medical condition or from a vaccination. Therefore, vaccine providers are encouraged to report all adverse events following vaccination, whether or not they believe the vaccination was the cause.
/.../
VAERS is a passive reporting system, meaning that reports about adverse events are not automatically collected, but require a report to be filed to VAERS. VAERS reports can be submitted voluntarily by anyone, including healthcare providers, patients, or family members. Reports vary in quality and completeness. They often lack details and sometimes can have information that contains errors.

/.../
A report to VAERS generally does not prove that the identified vaccine(s) caused the adverse event described. It only confirms that the reported event occurred sometime after vaccine was given. No proof that the event was caused by the vaccine is required in order for VAERS to accept the report. VAERS accepts all reports without judging whether the event was caused by the vaccine.
https://vaers.hhs.gov/data/dataguide.html

Så några hundra dog av vaccinet, närmare 15000 har dött av viruset, vilket föredrar du?
Citera
2021-09-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så några hundra dog av vaccinet, närmare 15000 har dött av viruset, vilket föredrar du?

Mr naiv. Det är massvis av komplikationer, inklusive dödsfall, från vaccinet i Sverige som inte rapporterats i pressen. Jag vet om minst 5 från samma källa, varav 4 dog. Medelåldersindivider. Ingen av dem rapporterades.
Senast redigerad av InfiniteLoop1 2021-09-20 kl. 00:16.
Citera
2021-09-20, 00:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfiniteLoop1
Mr naiv. Det är massvis av komplikationer, inklusive dödsfall, från vaccinet i Sverige som inte rapporterats i pressen. Jag vet om minst 5 från samma källa, varav 4 dog. Medelåldersindivider. Ingen av dem rapporterades.

Jag känner inte en enda som drabbats av komplikationer av vaccinet, bortsett från lite ont i armen, däckad i ett par dagar och lite yrsel. Att du skulle känna 4 som dog av vaccinet låter som en anekdot, precis som mina erfarenheter. Däremot vet jag 3 som dött av viruset, varav en var en släkting till mig. Med tanke på ration döda av virus vs döda av vaccin så ligger min anekdot bättre till än din.
Citera
2021-09-20, 00:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Eftersom att det knappast finns någon koppling så rekommenderar jag starkt att vaccinera sig som en väg att skaffa sig immunitet. Om man som vi gjorde börjar med att vaccinera de allra äldsta kommer en del att dö men inte av vaccinet.
Citera
2021-09-20, 00:25
Medlem
Citat:
Med tanke på ration döda av virus vs döda av vaccin så ligger min anekdot bättre till än din.

Jag skriver ju till dig att råder mörkertal kring just detta. Du kan inte hänvisa till något som jag ifrågasätter, som argument för din ståndpunkt. Det blir cirkulärt.
Citera
2021-09-20, 00:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Spelar det någon roll om Robert Malone uppfann det eller inte? Han är en betydande pjäs i skapandet av mRNA och han kritiserar att det blivit godkänt för snabbt etc. Räcker för mig som något jag tar åt mig av. Om du är lite logisk och tänker utanför boxen. Hade någon typ av mRNA varit godkänt 2020 om vi inte hade haft covid? Nej. Vill du vara försökskanin får du väl vara det men försök fan inte få andra att vara det.

Ja det spelar roll, man tar inte credits för något som man inte gjort, det är både fult och omoraliskt. Han var en del i kugghjulet, varken mer eller mindre. Jag har också varit en del i kugghjulet, ska jag vända upp och ner på världen för det och påstå att jag är uppfinnaren av pulmicort, i think not. Jävla tramsdiskussion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in