2021-09-19, 22:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Äldre och riskgrupper kan vaccinera sig för att skydda sig.

Frågor?

Jag behöver inte fråga dig om någonting som jag kan ta reda på själv fattar du väl. Jag känner flertalet både döda och med långtidscovid. 5 stycken med långtidscovid hittills, de flesta yngre än mig. Två med symptom längre än ett år.
Citera
2021-09-19, 22:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag behöver inte fråga dig om någonting som jag kan ta reda på själv fattar du väl. Jag känner flertalet både döda och med långtidscovid. 5 stycken med långtidscovid hittills, de flesta yngre än mig. Två med symptom längre än ett år.

Jaha?

Jag återger officiell statistik och är inte ett dugg intresserad av dina personliga anekdoter.
Citera
2021-09-19, 22:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jaha?

Jag återger officiell statistik och är inte ett dugg intresserad av dina personliga anekdoter.

Så varför skippade du statistiken om långtidscovid? Det kanske är lungt för dig att vara sjuk i mer än ett år men det vore en katastrof för mig och för de flesta andra.
Citera
2021-09-19, 22:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Formuleringen kommer härifrån:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Dvs - av de som fått en dos OCH blivit sjuka så skedde detta en kort tid efter de fick första dosen - innan skyddet hunnits byggas upp.

Ja, precis. Jag ser inga direkta oklarheter i det uttalandet.
Citera
2021-09-19, 23:02
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Perfekt tajmat som vanligt. Att dom aldrig lär sig? Man kan inte sätta ett datum för ett naturfenomen, som ingen kan förutsäga. Utan man måste anpassa restriktionerna efter verkligheten.

Jag tror att de (FHM + regeringen) gör så här, för att de är för fega för att införa vaccinpass. I stället för att införa vaccinpass, så att de ovaccinerade hålls borta från ställen där de kan smitta och smittas, så släpper man på alla restriktioner för alla. Problem solved! (D.v.s. som DOM ser det.) Jag tror också att det kommer att bli en backlash i november-december någon gång, när det blir så höga tal på IVA att sjukvården inte fungerar längre.
Lol det verkar på dig som om du tror att folkhälsan är yttersta målet för den svenska strategin. Det är Magdalena Andersson som styr Sverige, och det har alltid varit ekonomin som varit primär för den svenska strategin. Sluta vara så naiva och inse att FHM jobbar på uppdrag av regeringen, att den kulturen/sättet de arbetar på ligger i linje med Magdas önskningar. Alla vet att FHM är odugliga utifrån ett folkhälsoperspektiv, det är inget nytt, och det är inget som kommer att förändras så länge vi har nuvarande regering.
Citera
2021-09-19, 23:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Så varför skippade du statistiken om långtidscovid? Det kanske är lungt för dig att vara sjuk i mer än ett år men det vore en katastrof för mig och för de flesta andra.

Du kan ju leta upp den på socialstyrelsen hemsida så kan jag använda den framöver.

Lite svårt när man drar siffror ur arslet för att bilda en poäng.
Citera
2021-09-19, 23:11
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hade internet funnits på 60-talet när WHO startade "Smallpox Eradication Programme" i vilket världens länder samarbetade globalt med att genomföra vaccinationsprogram, förebyggande åtgärder, övervakning för att upptäcka utbrott, och isolering vid utbrott osv kan du vara säker på att dina kära foliehattar hade lanserat alla möjliga konspirationsteorier för att sabotera verksamheten.

Eller ta mässlingsvaccinationsprogrammet som acellererade 1980. Innan dog 3,6 miljoner barn varje år sen sjönk det dramatiskt tiill ca 100.000 per år tack vare vaccin.
Citera
2021-09-19, 23:13
Medlem
AnnaDeas avatar
24 delstater hotar att ta till juridiska konsekvenser mot Peking Joe.

Citat:
Twenty-four states threatened to sue the Biden administration on Thursday over the president's new rule to require employers with more than 100 employees to mandate vaccinations and frequent testing for their workers.

A group of Republican state attorneys general sent a letter to President Biden vowing to take legal action if he did not reverse course, arguing that the mandate would be illegal and unlikely to be successful as a public health measure.

"The vaccines have helped protect millions of Americans, and there are surely others who could benefit from obtaining this treatment," the letter reads. "But convincing those who are hesitant to do so would require you to allow room for discussion and disagreement. Instead, you have offered the American people flimsy legal arguments, contradictory statements, and threatening directives. It is almost as if your goal is to sow division and distrust, rather than promote unity and the public's health."

https://thehill.com/regulation/court-battles/572649-24-states-threaten-legal-action-over-bidens-vaccine-mandate
Citera
2021-09-19, 23:15
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, frågan har aldrig varit om vaccinet innehåller polyetylenglykol (en polymer). Det har KungPungPat visat att det gör i något av de första inläggen.
Frågan var om vaccinet innehöll glykol (en alkohol) vilket det alltså inte gör.

Ok. Har kikat bakåt i tråden och ser att han endast skrev glykol, även om han tog upp polyetylenglykol och du frågade om källa och fick det.

Men för mig är polyetylenglykol ett gift för kroppen med det är ju jag det, han med den skinande hatten du vet.
Citera
2021-09-19, 23:26
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Eller ta mässlingsvaccinationsprogrammet som acellererade 1980. Innan dog 3,6 miljoner barn varje år sen sjönk det dramatiskt tiill ca 100.000 per år tack vare vaccin.
Eftersom Halahandmannen inte svarade mig kan jag ju fråga dig då om du föjlt det som föranledde till hans svar.

Men om du menar att de saboterat verksamheten ska de ha en eloge för att de gjorde det långt innan det ens inträffade.
Citera
2021-09-19, 23:29
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Så då ska vi alla vaccineras? Är ni inte vaccinerade nu?
Citera
2021-09-19, 23:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Lol det verkar på dig som om du tror att folkhälsan är yttersta målet för den svenska strategin. Det är Magdalena Andersson som styr Sverige, och det har alltid varit ekonomin som varit primär för den svenska strategin. Sluta vara så naiva och inse att FHM jobbar på uppdrag av regeringen, att den kulturen/sättet de arbetar på ligger i linje med Magdas önskningar. Alla vet att FHM är odugliga utifrån ett folkhälsoperspektiv, det är inget nytt, och det är inget som kommer att förändras så länge vi har nuvarande regering.

Fast det är ju inte bra för ekonomin heller, med en pest som går runt. Det får folk att dra sig för att konsumera, resa, investera... när allt är så osäkert. Även sjukvård, sjukskrivningar och rehabiliteringar kostar multum. Det skulle vara mycket mer ekonomiskt att få slut på det här, någon gång. PÅ RIKTIGT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in