Citat:
Ursprungligen postat av
karlenn
Mycket snack om att man kommer stänga ned igen. Jag är ledsen, det kan ni glömma. Det är ett val runt hörnet som man måste vinna, då vill man inte vara partiet som stal friheten från landets kära medborgare, ännu än gång.
Lyftet av restriktionerna är här för att stanna, flera länder kommer att hoppa på tåget.
Man vill ju inte heller tillhöra den regering som lyckades förlänga vårdköerna med 100 000 nya patienter ett valår eller ta död på ytterligare tusentals människor.
Det är nog inte jätteroligt att vara i regeringsställning nu när man först misslyckades i inledningen av pandemin genom att inte göra något och nu riskerar att misslyckas oavsett vad man gör.
Jag tror inte det blir några stora problem med att öppna samhället i Sverige och dessutom kommer jag att resa i Afrika om det brakar loss här hemma före jul, vilket jag som sagt just nu inte tror det kommer att göra. Många är vaccinerade och av de som inte är vaccinerade är gissningsvis 20 till 30 % naturligt immuna utifrån det man kunnat läsa och lyssna sig till.