2021-09-19, 12:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jordklotet är en sten. Varför skulle en sten må bra av att människor dör?

Tja, på den stenen så finns det en biosfär med virus, människor och djur. Mig veterligt är det väl bara människan som förgiftar och skövlar naturen.
Citera
2021-09-19, 12:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Verkar som vaccinets effekt har börjat klinga av sista tiden.

Dödstalen har stigit rejält sista tiden. Från 0-1 per dag till 20 st.

Dom först vaccinerade är i princip ovaccinerade nu.

Planen nu är att vaccinera fjuniga barn och öppna upp.
Har du fakta eller gissar du?

Här är en artikel med resultat från USA där Modernas ska vara i stort sett opåverkat efter 4 månader medans Pfizers sjunkit i effekt.

Finns även en del om att det påverkas av tiden mellan doserna. Och här i Sverige har vi haft gynnsamma re längre tid mellan doserna så troligen ger de båda typerna av vaccin bra skydd ändå.

Bifoga gärna fakta om de uppgifter du anger 0-1 och nu 20 avlidna. Var hittar du sådant? Och för vilket land?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2021-09-19, 12:49
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Återigen så har mRNA-tekniken räddat hundratusentals liv och är verkligen en framtidsteknik i kampen mot inte bara virussjukdomar utan man har troligtvis ett kraftfullt verktyg mot cancer också som har utsikter att bli en del av lösningen på gåtan.

Om han nu är uppfinnaren av tekniken varför svartmålar han den?

Källa tack.
Citera
2021-09-19, 12:54
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men jag släpper detta nu. Kan vi enas då om att det är få konstaterarde biverkningar ( allvarliga) på vaccinet?

Är inte tiotusentals döda en ganska allvarlig biverkning?
Citera
2021-09-19, 12:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Va?

Jag säger att det finns nästan 67,000 inrapporterade fall angående kvinnors mens bl.a och det var du som började tjafsa om, och nu börjar du prata om att det inte finns många biverkningar överhuvudtaget?

Ni provaccers är så extremt hetsiga att ni har blivit så extremt trångsynta att ni ska skydda vaccinet mot precis all form av kritik. Det är samma form av indoktrinerad hjärntvätt vi har sett hos religiösa sekter, klimathetsare och invandringsvurmare där man är så totalt verklighetsfrånvänd att man nästan lever i en helt annan värld.

Citera mig aldrig mer igen.

Du startar något skit som du missförstår och sedan gör en extrem halmgubbe med att byta ämne.

Gud!!!
Har inte hängt med i eran diskussion. Men jag trodde att det var betydligt fler en 67 000 kvinnor som upplevt dessa rubbingar. Eller är 67 000 bara ett specifikt land.
More than 30,000 reports of post-vaccine menstrual irregularity have been made to the UK’s medical regulator alone. In the US, researchers Kate Clancy and Katharine Lee have collected more than 140,000 reports from people who have noticed a change in their period post-vaccination.
18 Sep 2021
https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/sep/18/covid-vaccine-changes-menstrual-cycles

Det är väl det gamla vanliga, är det bara biverkningar som kvinnor har så är väl det inte så intressant eller viktigt.
Citera
2021-09-19, 12:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Har inte hängt med i eran diskussion. Men jag trodde att det var betydligt fler en 67 000 kvinnor som upplevt dessa rubbingar. Eller är 67 000 bara ett specifikt land.
More than 30,000 reports of post-vaccine menstrual irregularity have been made to the UK’s medical regulator alone. In the US, researchers Kate Clancy and Katharine Lee have collected more than 140,000 reports from people who have noticed a change in their period post-vaccination.
18 Sep 2021
https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/sep/18/covid-vaccine-changes-menstrual-cycles

Det är väl det gamla vanliga, är det bara biverkningar som kvinnor har så är väl det inte så intressant eller viktigt.

Det var ganska många fler än de rapporter jag hade.

Sedan handlar det om utebliven mens och blödningar från vaginan till exempel.

Sedan om det bara är biverkningar som kvinnor har så tror jag nog att det intresserar kvinnorna över hela världen va fan
Citera
2021-09-19, 13:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Arbetet. Vilken kompetens har du som gör dig kvalificerad att baktala en världsledande forskare
med hjälp av fascistiska fact-check sidor skrivna av fjortisar?

Arbeit macht frei. Frei von intelligence....
Jag är läskunnig. Det räcker!
Citera
2021-09-19, 13:43
Medlem
Citat:

Menar du att det finns 10 000-tals dödsfall som konstaterats bero direkt på vaccinering? Tvivlar på att det existerar en källa på det påståendet isåfall.
Citera
2021-09-19, 13:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Beror vad du ställer siffran i relation till. Senaste analysen jag läste var cirka 2 på 100 000 vilket är jämförbart med de flesta vaccin som tex barnvaccinationsprogrammet..
Citera
2021-09-19, 13:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Arbetet. Vilken kompetens har du som gör dig kvalificerad att baktala en världsledande forskare
med hjälp av fascistiska fact-check sidor skrivna av fjortisar?

Arbeit macht frei. Frei von intelligence....
Jag kan inte uttala mig om Robert W Malone är en världsledande forskare eller inte, men det som är tydligt är att han presenterat en väldigt viktig pusselbit i hur man ska kunna injicera mRNA i människan med färre biverkningar och det gjorde han tillsammans med två andra forskare (Felgner, P. L. & Verma, I. M.).

Robert W Malone är inte hjärnan bakom tekniken med mRNA-vaccin, Malone fokuserade på behandling av sjukdommar med mRNA.

Diverse tvister mellan Robert W Malone och tidigare forskarkollegor påbörjades långt innan coronapandemin började och Robert W Malone verkar ha gått mer eller mindre lottlös ur dessa tvister. Det är alltså inte så att motgångarna för Robert W Malone har med corona/covid att göra.

Den som vill läsa om Robert W Malone, hans framgongar och tvister tycker jag bör läsa sådant som är skrivet före 2019-12-31 för att slippa påverkan av pandemin.
Citera
2021-09-19, 14:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Beror vad du ställer siffran i relation till. Senaste analysen jag läste var cirka 2 på 100 000 vilket är jämförbart med de flesta vaccin som tex barnvaccinationsprogrammet..

Man misstänker att nästan 300 stycken har dött av vaccinet i Sverige.

Så 2/100k känna lite långsökt.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3
Citera
2021-09-19, 14:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
18 Sep 2021

Kom igen!
Vi lever inte på 1800-talet!

Idag finns det många framstående kvinliga läkare och forskare som säkert inte tänker
"är det bara biverkningar som kvinnor har så är väl det inte så intressant eller viktigt".

Varför nervärdera dessa kvinnors förmåga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in