2021-09-19, 11:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-docs
Robert Malone har inte uppfunnit nMRNA-vaccinerna eller mRNA-tekniken.

Att påstå det är som att påstå att Robert Kearns (uppfinnaren av intervalltorkaren för vindrutor) uppfann bilen. Robert Malone har varit drivande i att uppfinna (och i viss mån konceptualisera) en liten del av den teknik som ligger till grund för mRNA-vaccinerna. Inget annat.

Alla dessa påståenden om att han skulle uppfunnit mRNA-vaccinet görs bara för att lägga tyngd vid hans ord. Det behövs inte, jag lovar - alla vet att killen är sjukt smart och duktig på det han gör. Men det finns andra som är lika smarta och till och med smartare, och vad gäller mRNA-vaccinerna fanns de som var smartare än Robert Malone och faktiskt tog konceptet och förverkligade det i en fungerande applikation.
Citera
2021-09-19, 11:16
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men jag släpper detta nu. Kan vi enas då om att det är få konstaterarde biverkningar ( allvarliga) på vaccinet?

Va?

Jag säger att det finns nästan 67,000 inrapporterade fall angående kvinnors mens bl.a och det var du som började tjafsa om, och nu börjar du prata om att det inte finns många biverkningar överhuvudtaget?

Ni provaccers är så extremt hetsiga att ni har blivit så extremt trångsynta att ni ska skydda vaccinet mot precis all form av kritik. Det är samma form av indoktrinerad hjärntvätt vi har sett hos religiösa sekter, klimathetsare och invandringsvurmare där man är så totalt verklighetsfrånvänd att man nästan lever i en helt annan värld.

Citera mig aldrig mer igen.

Du startar något skit som du missförstår och sedan gör en extrem halmgubbe med att byta ämne.

Gud!!!
Senast redigerad av AnnaDea 2021-09-19 kl. 11:19.
Citera
2021-09-19, 11:18
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Robert Malone har inte uppfunnit nMRNA-vaccinerna eller mRNA-tekniken.

Att påstå det är som att påstå att Robert Kearns (uppfinnaren av intervalltorkaren för vindrutor) uppfann bilen. Robert Malone har varit drivande i att uppfinna (och i viss mån konceptualisera) en liten del av den teknik som ligger till grund för mRNA-vaccinerna. Inget annat.

Alla dessa påståenden om att han skulle uppfunnit mRNA-vaccinet görs bara för att lägga tyngd vid hans ord. Det behövs inte, jag lovar - alla vet att killen är sjukt smart och duktig på det han gör. Men det finns andra som är lika smarta och till och med smartare, och vad gäller mRNA-vaccinerna fanns de som var smartare än Robert Malone och faktiskt tog konceptet och förverkligade det i en fungerande applikation.

Ja, tack för ett inlägg baserat på dina självklarheter.

Vilket du får ha.

Men det har redan postats underlag som stödjer det att han gjorde det. Du får mer än gärna posta vetenskapliga underlag som motbevisar de underlag som finns ute nu som säger att han gjorde det. All form av argumentationsfel som att det är uppenbara självklarheter som att han är en lögnare m.m. undanbedes. Du är nog intelligent nog att undvika sidor som CNN som källor, eftersom de drivs av extrema agendor.

Puss och kram, bajs m.m.
Citera
2021-09-19, 11:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Va?

Jag säger att det finns nästan 67,000 inrapporterade fall angående kvinnors mens bl.a och det var du började tjafsa om, och börjar du prata om att det inte finns många biverkningar överhuvudtaget?

Ni provaccers är så extremt hetsiga att ni har blivit så extremt trångsynta att ni ska skydda vaccinet mot precis all form av kritik. Det är samma form av indoktrinerad hjärntvätt vi har sett hos religiösa sekter, klimathetsare och invandringsvurmare där man är så totalt verklighetsfrånvänd att man nästan lever i en helt annan värld.

Citera mig aldrig mer igen.

Du startar något skit som du missförstår och sedan gör en extrem halmgubbe med att byta ämne.

Gud!!!

Säger man A så får man säga b eller hur ? 67000 ja men du nämner inte att man utrett detta .. Jag är ute efter en ovinklad bild och har respekt över att vaccin är valfritt. Blanda inte ihop detta med klimat och invandringspolitik där jag personligen håller med Åkesson ..
Saklighet vart vi är vetenskapligt driver mig ..
Citera
2021-09-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Och om vi kommer in i en ny våg den här vintern så lär det vara för att de vaccinerades skydd avtar och då är propositionens förslag ännu sämre, eftersom de vill att alla som är vaccinerade ska få umgås utan att behöva ha ovaccinerade omkring sig. De ovaccinerade är paria enligt förslaget. Tänk om Sverige hade agerat likadant när HIV började spridas. Ingen förstod HIV i början, alla var livrädda, hade vi haft samma klimat då hade vi kunnat få en lag som accepterade exkludering av de som var smittade med HIV. Det som pågår nu är inte normalt och människor som vanligtvis framstår som demokratiska visar helt andra sidor. Det är obehagligt.

Ja alltså jag tror vaccinet kommer visa sig ha väldigt mkt lägre skydd än dom tror det har. Speciellt mot delta. Pga lågt dödstal just nu i samband med vaccinationerna så tror man naivt att det måste vara pga vaccinet. Fast det kanske är så enkelt att vi inte är i en våg just nu och andra förkylningsvirus tar plats nu och konkurrerar ut covid.
Citera
2021-09-19, 11:25
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Säger man A så får man säga b eller hur ? 67000 ja men du nämner inte att man utrett detta .. Jag är ute efter en ovinklad bild och har respekt över att vaccin är valfritt. Blanda inte ihop detta med klimat och invandringspolitik där jag personligen håller med Åkesson ..
Saklighet vart vi är vetenskapligt driver mig ..

Det framkommer när man väl klickar på länkarna jag har lagt in.

Varför tror du jag postade dem för? Att det är kul eller?
Citera
2021-09-19, 11:28
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Det framkommer när man väl klickar på länkarna jag har lagt in.

Varför tror du jag postade dem för? Att det är kul eller?

Då ber jag om ursäkt om jag tolkade dig fel .. jag läser inte ikapp allt i tråden ..
Citera
2021-09-19, 11:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag känner folk som jobbar i vården och jag känner personer som fått sina operationer inställda p.g.a vårdkön. Det är pinsamt att vi ens ska behöva ha diskussionen om du ens känner till begreppet "vårdkö" eftersom vi inte skulle ha någon vårdkö om det fanns tillgänglig sjukvårdskapacitet.

Du menar att vårdkön skulle varit lika lång om man tog bort alla covidpatienter? Väljer du att gå till matbutiken när det är mest kunder där också och tror att det går lika fort som när det är en person framför i kassakön?

Om du vill studera vårdköer och underfinansierad vård före covid, så kommer du ha läsning så det räcker framöver med en lätt googling. Alla som har följt med det minsta inom politik, vet att det är ett ständigt slagträ, med folk som dör i oändliga vårdköer.
Citera
2021-09-19, 11:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Jag tror inte på något av vaccin teknikerna kommer fungera. Inget som innefattar att hjälpa kroppens immunförsvar känna igen covid. Enda lösningen är att hitta ett läkemedel som dödar viruset. Ett antibiotika mot virus.

Typ... ivermectin?
Citera
2021-09-19, 11:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, tack för ett inlägg baserat på dina självklarheter.

Vilket du får ha.

Men det har redan postats underlag som stödjer det att han gjorde det. Du får mer än gärna posta vetenskapliga underlag som motbevisar de underlag som finns ute nu som säger att han gjorde det. All form av argumentationsfel som att det är uppenbara självklarheter som att han är en lögnare m.m. undanbedes. Du är nog intelligent nog att undvika sidor som CNN som källor, eftersom de drivs av extrema agendor.

Puss och kram, bajs m.m.
Det har postats massor med underlag som visar att han INTE gjorde det och han till och med erkänt att han inte gjorde det. Mot bakgrund av det är det minst sagt komiskt att antivaxxare FORTFARANDE hävdar att han uppfann mRNA-vaccinet. Något som helt enkelt inte är sant.

Om någon under VARFÖR Malone uppvisar en sådan uppenbar bitterhet och varför han är så förtvivlat envis i sina försök att överdriva sin inblandning, så har ni svaret HÄR:
Citat:
Malone says he deserves credit for more than just sparking hope. He dropped out of graduate school in 1988, just short of his Ph.D., and went to work at a pharmaceutical company called Vical. Now he claims that both the Salk Institute and Vical profited from his work and essentially prevented him from further pursuing his research. (A Salk Institute spokesperson said that nothing in the institute’s records substantiates Malone’s allegations. The biotech company into which Vical was merged, Brickell, did not respond to requests for comment.) To say that Malone remains bitter over this perceived mistreatment doesn’t do justice to his sense of aggrievement. He calls what happened to him “intellectual rape.”

Citat:
One target of Malone’s ire, the biochemist Katalin Karikó, has been featured in multiple news stories as an mRNA-vaccine pioneer. CNN called her work “the basis of the Covid-19 vaccine” while a New York Times headline said she had “helped shield the world from the coronavirus.” None of those stories mentioned Malone. “I’ve been written out of the history,” he has said. “It’s all about Kati.” Karikó shared with me an email that Malone sent her in June, accusing her of feeding reporters bogus information and inflating her own accomplishments. “This is not going to end well,” Malone’s message says.

Karikó replied that she hadn’t told anyone that she is the inventor of mRNA vaccines and that “many many scientists” contributed to their success. “I have never claimed more than discovering a way to make RNA less inflammatory,” she wrote to him. She told me that Malone referred to himself in an email as her “mentor” and “coach,” though she says they’ve met in person only once, in 1997, when he invited her to give a talk. It’s Malone, according to Karikó, who has been overstating his accomplishments. There are “hundreds of scientists who contributed more to mRNA vaccines than he did.

https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/

Malone har precis som jag påpekade varit drivande i att uppfinna en liten, liten del av alla dom komponenter som utgör ett mRNA-vaccin. Han hade uppenbarligen också en idé om hur man skulle applicera tekniken och skapa ett vaccin, men mellan idé och verklighet är det en ocean av problem som skall lösas och en myriad av tekniker som skall utvecklas, och där har Malone inte ens varit inblandad.

På samma sätt finns det de som hävdar att Leonardo DaVinci uppfann flygplanet. Det gjorde han inte, men hade en ganska bra idé om ett möjligt koncept. Precis som Robert Malone.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-09-19 kl. 11:47.
Citera
2021-09-19, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Ja alltså jag tror vaccinet kommer visa sig ha väldigt mkt lägre skydd än dom tror det har. Speciellt mot delta. Pga lågt dödstal just nu i samband med vaccinationerna så tror man naivt att det måste vara pga vaccinet. Fast det kanske är så enkelt att vi inte är i en våg just nu och andra förkylningsvirus tar plats nu och konkurrerar ut covid.

Jag är inne på samma tankegångar som du. Vaccinet har åkt snålskjuts på sommarperioden följt av förkylningsvirusen.

Det intressanta är ju att vanliga förkylningsvirus kan konkurrera ut delta. Vad innebär det? Tidigare har covid tagit över och konkurrerat ut andra virus. De säger att deltan är bättre på att sprida sig, men finns det också en antydan till att det har blivit lite snällare?

En annan fråga, som egentligen hamnar utanför den här diskussionen; är de som numera blir inlagda men inte behöver IVA lika sjuka som de som blev inlagda våren 2020? Då exploderade sjukdomen, många fick råden att stanna hemma och sjukhusen var överfulla, hur stor del av dödsfallen berodde på att folk skulle stanna hemma tills de blev dödssjuka kombinerat med okunskap om sjukdomen? Det här är ren spekulation, men om vi helt enkelt har lärt oss behandla de här patienterna? Vad skulle det innebära för framtiden? Hur många dör nuförtiden av covid jämfört med vinterinfluensan? Hur mycket farligare är covid än influensa nu när så många redan har haft den(för jag tror att den är mycket mer spridd än de officiella siffrorna visar)? Det dör ju faktiskt både barn och friska vuxna av säsongsinfluensorna varje år. Har vi kommit till ett läge där vi inte längre har behov av att plana ut kurvan, eftersom den håller sig inom ramen för vad sjukvården klarar av?
Senast redigerad av Lokatten66 2021-09-19 kl. 11:49. Anledning: ett tillägg
Citera
2021-09-19, 11:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det har postats massor med underlag som visar att han INTE gjorde det och han till och med erkänt att han inte gjorde det. Mot bakgrund av det är det minst sagt komiskt att antivaxxare FORTFARANDE hävdar att han uppfann mRNA-vaccinet. Något som helt enkelt inte är sant.

Om någon under VARFÖR Malone uppvisar en sådan uppenbar bitterhet och varför han är så förtvivlat envis i sina försök att överdriva sin inblandning, så har ni svaret HÄR:

https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/

Malone har precis som jag påpekade varit drivande i att uppfinna en liten, liten del av alla dom komponenter som utgör ett mRNA-vaccin. Han hade uppenbarligen också en idé om hur man skulle applicera tekniken och skapa ett vaccin, men mellan idé och verklighet är det en ocean av problem och tekniker som skall utvecklas, och där har Malone inte ens varit inblandad.

På samma sätt finns det de som hävdar att Leonardo DaVinci uppfann flygplanet. Det gjorde han inte, men hade en ganska bra idé om ett möjligt koncept. Precis som Robert Malone.

Du är expert på att skriva långa paragrafer utan att komma någonstans där du enbart upprepar ditt eget mantra. Det blir inte mer sanning för det så du vet.

Till att börja med, sluta att citera vänstersidor som underlag, jag efterfrågade vetenskapliga underlag och inte artiklar som stödjer dina egna konfirmeringsbias.

Till att börja med.

Citat:
In 1989, Robert W. Malone, P. Felgner, et. al. developed a high-efficiency in-vitro and in-vivo RNA transfection system using cationic liposomes, which were used "to directly introduce RNA into whole tissues and embryos", as well as various cells types. The term and idea of "RNA as a drug" is first described in this paper. [15] Then, in 1990, Jon A. Wolff, Robert W Malone, et. al. demonstrated the idea of nucleic acid-encoded drugs by direct injecting in vitro transcribed (IVT) mRNA or plasmid DNA (pDNA) into the skeletal muscle of mice which expressed the encoded protein in the injected muscle. These studies were the first evidence that in vitro transcribed (IVT) mRNA could deliver the genetic information to produce proteins within living cell tissue. [16][17]

The first mRNA vaccine experiments were carried out by P. Felgner, J. Wolff, G. Rhodes, R.W. Malone and D. Carson. P. They completed a number of mRNA vaccination studies that resulted in nine patents on mRNA vaccination with a shared priority date of March 21, 1989. One experiment documented that NEF (an HIV protein) mRNA vaccination in mice, followed by HIV challenge reduced positively stained cells by 2-fold and p24 expression was reduced by 50% at eight weeks. [18][19][20]

Du ska propagera varför detta inte är sant och finna stöd och bevis till att det inte stämmer. Vänstersidor som CNN, The Antlantic är inte stöd, och jag bad dig i första inlägget att inte lägga energi på just sådana sidor, men det ignorerade du och gjorde det ändå.

Problemet du gör att du presenterar dina inlägg inom citering som absoluta sanningar.

Det är dem inte utan att det är deras synpunkt som du tar ställning till eftersom det stödjer ditt eget bias att Malone ljuger.

Så gör om gör rätt.

Eller så kan du fortsätta skita ur dig om hur alla "antivaxxers" har fel och försöka stämpla andra som okunniga för att själv framstå som intellektuellt bättre.

Det enda jag ser är någon som klipper och klistrar artiklar som man gjorde under gymnasietiden och sedan tror man är smart.

Du får en chans till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in