2021-09-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det har postats massor med underlag som visar att han INTE gjorde det och han till och med erkänt att han inte gjorde det. Mot bakgrund av det är det minst sagt komiskt att antivaxxare FORTFARANDE hävdar att han uppfann mRNA-vaccinet. Något som helt enkelt inte är sant.

Om någon under VARFÖR Malone uppvisar en sådan uppenbar bitterhet och varför han är så förtvivlat envis i sina försök att överdriva sin inblandning, så har ni svaret HÄR:

https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/

Malone har precis som jag påpekade varit drivande i att uppfinna en liten, liten del av alla dom komponenter som utgör ett mRNA-vaccin. Han hade uppenbarligen också en idé om hur man skulle applicera tekniken och skapa ett vaccin, men mellan idé och verklighet är det en ocean av problem som skall lösas och en myriad av tekniker som skall utvecklas, och där har Malone inte ens varit inblandad.

På samma sätt finns det de som hävdar att Leonardo DaVinci uppfann flygplanet. Det gjorde han inte, men hade en ganska bra idé om ett möjligt koncept. Precis som Robert Malone.

Spelar det någon roll om Robert Malone uppfann det eller inte? Han är en betydande pjäs i skapandet av mRNA och han kritiserar att det blivit godkänt för snabbt etc. Räcker för mig som något jag tar åt mig av. Om du är lite logisk och tänker utanför boxen. Hade någon typ av mRNA varit godkänt 2020 om vi inte hade haft covid? Nej. Vill du vara försökskanin får du väl vara det men försök fan inte få andra att vara det.
Citera
2021-09-19, 12:02
Medlem
Covid vaccinen IDAG är lite som en ny serie bilar. Köp aldrig första årgången om du vill undvika barnsjukdomar. Skillnaden är att du pliktar med din hälsa istället för plånboken
Senast redigerad av jolter 2021-09-19 kl. 12:05.
Citera
2021-09-19, 12:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Spelar det någon roll om Robert Malone uppfann det eller inte? Han är en betydande pjäs i skapandet av mRNA och han kritiserar att det blivit godkänt för snabbt etc. Räcker för mig som något jag tar åt mig av. Om du är lite logisk och tänker utanför boxen. Hade någon typ av mRNA varit godkänt 2020 om vi inte hade haft covid? Nej. Vill du vara försökskanin får du väl vara det men försök fan inte få andra att vara det.
Jag har inte försökt få någon att vara försökskanin, det är inte så lite fräckt att kasta ur sig den typen av anklagelser.

Nej, det spelar ingen roll om han uppfann mRNA eller inte, men på frågan om han gjorde det så är svaret nej. Att han kritiserar hastigheten med vilket man tagit fram applikationen bör den tas på största allvar, i synnerhet som han uppenbarligen är djupt kunnig i ämnet. Men alla försök att legitimera den typen av frågeställningar med påståenden som att han skulle ha uppfunnit mRNA-vaccinet blir minst sagt löjeväckande - och precis som du påpekar ganska onödiga. Man behöver helt enkelt inte hitta på en massa trams för att måla upp en bild av att killen är smart och kunnig - vi VET att han är både smart och kunnig.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-09-19 kl. 12:12.
Citera
2021-09-19, 12:03
Medlem
Sunimods avatar
Har viruset förändrat sjukdomsförloppet?
I början av pandemin, våren 2020 hörde man ofta att efter första fasen (veckan) blev man sjuk igen och då av att immunförsvaret angrep kroppen. På senare tid har jag inte hört om sådant utan de som blir sjuka är det några dagar till en vecka men inte på nytt vecka 2.

Rätt mig gärna om jag har fel i min funderingar men kan det vara så att deltan beter sig annorlunda? Snällare men mer smittsamt?

Har en kollega som blev sjuk i mars 2020 på skidresa till Österrike och då hade han feber och frossa med värk i kroppen några dagar men kände sig sedan bättre för att återfå feber mm andra veckan igen.
Citera
2021-09-19, 12:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:

Malone har gett stöd till högern i USA och kritiserat vaccinet vilket har fått hela vänsterpacket att gå totalt bananas.

I sedvanliga ordning så gör de allt i sin makt att skriva om historien så det passar deras narrativ.

Man lägger energi på smådetalker för att misskreditera andra.

Ta till exempel han som uppfann telefonen.

Genom att påstå att man behöver el för att ringa så kan man säga att han inte uppfann telefonen...

Citat:
How new is the idea of messenger RNA?
The idea is not at all new.

In 1961, the biologists Sydney Brenner, Francois Jacob and Matthew Meselson discovered that RNA transported genetic information. They also found that the process could be used to produce proteins in cells.

But it wasn't until 1989 that virologist Robert Malone managed to demonstrate the process.

https://www.dw.com/en/from-covid-to-malaria-the-potential-of-mrna-vaccines/a-58694888?__twitter_impression=true
Senast redigerad av AnnaDea 2021-09-19 kl. 12:09.
Citera
2021-09-19, 12:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har viruset förändrat sjukdomsförloppet?
I början av pandemin, våren 2020 hörde man ofta att efter första fasen (veckan) blev man sjuk igen och då av att immunförsvaret angrep kroppen. På senare tid har jag inte hört om sådant utan de som blir sjuka är det några dagar till en vecka men inte på nytt vecka 2.

Rätt mig gärna om jag har fel i min funderingar men kan det vara så att deltan beter sig annorlunda? Snällare men mer smittsamt?

Har en kollega som blev sjuk i mars 2020 på skidresa till Österrike och då hade han feber och frossa med värk i kroppen några dagar men kände sig sedan bättre för att återfå feber mm andra veckan igen.
Oj. Var han en av de som drabbades av den berömda Ischgl-skandalen?
Citera
2021-09-19, 12:10
Medlem
Citat:
Haha ja du ser! Dom vet inte hur vaccinet kan ge myocarditis ändå ska dom spruta oss med skiten.

Bolagen är friskrivning från ansvar vid biverkningar, så inte lägger dom några resurser på att ta reda på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Vad är myocarditis ?
Jag har hela tiden varit öppen för att eventuellt ta vaccinet nästa år men ju mer tiden går desto längre bort känns det.
Jag är chockerad över utvecklingen från media men framförallt förvånad över naiviteten hos den svenska befolkningen.

Varför nästa år? Pandemin pågår just nu. Befolkningen i Sverige gör snällt det dom blir tillsagda.

[quote=jolter|77304185]
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Exakt ...säkert många som säger att dom vaxxat sig men inte gjort de. Bara för slippa hat.

Säkert rätt många. Det är verkligen en känslig fråga. Som sliter på relationer människor i mellan.
Många agerar vaccin poliser i vårt avlånga land.

Citat:
Nån infektion i hjärtmuskeln

Nej inflammation är det.
Citera
2021-09-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Malone har gett stöd till högern i USA och kritiserat vaccinet vilket har fått hela vänsterpacket att gå totalt bananas.

I sedvanliga ordning så gör de allt i sin makt att skriva om historien så det passar deras narrativ.

Man lägger energi på smådetalker för att misskreditera andra.

Ta till exempel han som uppfann telefonen. Man vrider och vänder på det att han uppfann den inte eftersom man behöver el för att ringa, alltså uppfann han inte det.

https://www.dw.com/en/from-covid-to-malaria-the-potential-of-mrna-vaccines/a-58694888?__twitter_impression=true

Haha jag man undrar vilka som är "sekt" antivaxx eller vaxxade. Lutar åt vaxxade va. Känns stabilt att dom forskat sedan 1961 sen pang tjong lagom till covid 2020 vart det klart. Godkänt helt ofarligt vaccin. 🙄
Citera
2021-09-19, 12:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Om du vill studera vårdköer och underfinansierad vård före covid, så kommer du ha läsning så det räcker framöver med en lätt googling. Alla som har följt med det minsta inom politik, vet att det är ett ständigt slagträ, med folk som dör i oändliga vårdköer.

Jag har aldrig sagt att vårdköerna är ett resultat av covid, jag påstår att vårdköer är ett sätt att frisera en tillgänglig vårdkapacitet samt att vårdköerna är betydligt längre idag än de var innan covid och mycket p.g.a personer som inte vaccinerar sig.
Citera
2021-09-19, 12:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Nej men troligtvis har folk ändrat sina beteendemönster lite samt har blivit exponerade av viruset på olika sätt vilket leder till mildare infektioner. Har du förbättrat immunförsvaret sen 2019 har du antagligen betydligt bättre chanser mot covid idag. Jag har inte varit sjuk en enda dag sen januari 2020 och så frisk har jag nog inte varit sen jag var tonåring.
Citera
2021-09-19, 12:23
Medlem
Verkar som vaccinets effekt har börjat klinga av sista tiden.

Dödstalen har stigit rejält sista tiden. Från 0-1 per dag till 20 st.

Dom först vaccinerade är i princip ovaccinerade nu.

Planen nu är att vaccinera fjuniga barn och öppna upp.
Citera
2021-09-19, 12:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Oj. Var han en av de som drabbades av den berömda Ischgl-skandalen?
Nej de var på ett annat ställe i Alperna i Österrike och för det stället fanns ingen avrådan så de hade blivit av med pengarna för resan och de trodde på myndigheterna här att de hade koll.
De var 10 stycken som reste ihop och alla blev sjuka med covid. Men det var nog liknande krogar som de i Ischgl. Några blev testade i Österrike men övriga fick samma symptom så de fattade ju vad det var. Senare gjorde de antikroppstest och det var positivt så då visste de att det var så. Här hemma fick de inte testas.

Myndigheterna här hade verkligen noll-koll på hur det låg till. Ungefär som vid tsunamin i Thailand där myndigheterna här inte fattade att en stor del reste på egen hand och inte charter. Inte heller visste de vad Phuket var för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in