2021-09-18, 16:37
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Men det är höjden av smarthet med hundratals inlägg om att ett sötningsmedel i en läsk är en katastrof?
Eller om att det smakar så illa med aspartam, fast det är omöjligt att känna någon skillnad mellan det och socker?
Ja, det kan ju aldrig bli för trångt i er lilla ankdamm.

Kom igen nu, gnällkärring. Du kan väl åtminstone läsa första inlägget om du ska komma och försöka opponera dig. Det är ingen som påstår att det är aspartam i nya receptet.

Får man kognitiva nedsättningar av syntetiska sötningsmedel?

Att man inte skulle känna skillnad i smak är för övrigt ett vanvettigt påstående.
Senast redigerad av stockcock 2021-09-18 kl. 16:40.
Citera
2021-09-18, 16:38
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Inte alls

Absolut inte.
Socker ger både karies och diabetes.

Fel. Det "kan" ge.
Citera
2021-09-18, 18:13
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är nog snarare dina smaklökar som är dåliga om du inte känner skillnad på en läsk med socker och en med sötningsmedel.
Men det är meningen att man inte ska kunna känna skillnad.
Som sagt, ni kan ju ta och lägga en sockerbit i läsken då.
Citera
2021-09-18, 19:33
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Men det är meningen att man inte ska kunna känna skillnad.
Som sagt, ni kan ju ta och lägga en sockerbit i läsken då.

Jäklar vilken smart grej! Du har löst hela problemet!
Citera
2021-09-18, 19:41
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det tycker jag att jag har, ja.
Citera
2021-09-18, 20:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Inte alls

Absolut inte.
Socker ger både karies och diabetes.

Hört talas om att borsta tänderna? Hört talas om folk med naturligt låga blodsockernivåer? OK, socker ingen hälsokost, det kan jag hålla med om.

Hursom jävligt fult av Pepsi - iofs skitsamma, har alltid föredragit Coca Cola, men nu får man ju se till att helt undvika Pepsi.
Citera
2021-09-18, 20:56
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Hört talas om att borsta tänderna? Hört talas om folk med naturligt låga blodsockernivåer? OK, socker ingen hälsokost, det kan jag hålla med om.
Visst kan vi borsta bort det mesta av karies från tänderna, och visst kan det finnas folk med lågt blodsocker.
Socker har inte alls försvunnit hur som helst, men att säga att det är nyttigare än aspartam är ändå löjligt.

Citat:
Hursom jävligt fult av Pepsi - iofs skitsamma, har alltid föredragit Coca Cola, men nu får man ju se till att helt undvika Pepsi.
Det är ganska vanligt att en produkt förändras lite med tiden av olika anledningar.
Det kan ju inte vara "fult".
Senast redigerad av Chrisma 2021-09-18 kl. 21:04.
Citera
2021-09-18, 21:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Visst kan vi borsta bort det mesta av karies från tänderna, och visst kan det finnas folk med lågt blodsocker.
Socker har inte alls försvunnit hur som helst, men att säga att det är nyttigare än aspartam är ändå löjligt.

Det är ganska vanligt att en produkt förändras lite med tiden av olika anledningar.
Det kan ju inte vara "fult".

Fan, du måste jobba för Pepsi????

Jag är inte ensam om att helt undvika artificiella sötningsmedel, äter f ö väldigt lite socker också, både via mat och dryck. Att jämföra det här med vanlig "produktutveckling" är inte helt adekvat. Vore som om Volvo började sälja C 60;an på E85 isf bensin utan att säga ett knyst om det. "Produkt förändras"...
Citera
2021-09-18, 22:23
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Fan, du måste jobba för Pepsi????

Jag är inte ensam om att helt undvika artificiella sötningsmedel, äter f ö väldigt lite socker också, både via mat och dryck. Att jämföra det här med vanlig "produktutveckling" är inte helt adekvat. Vore som om Volvo började sälja C 60;an på E85 isf bensin utan att säga ett knyst om det. "Produkt förändras"...
Nej, jobbar för Pepsi gör jag inte.
Det är dock något med det här hatet mot sötningsmedel, som gör att jag ilsknar till.
Jag har som sagt diabetes och har kunnat gå ner tjugofyra kilo i vikt tack vare att jag nästan slutade att äta socker.
Det skulle jag nog inte kunnat göra utan aspartam, stevia m.fl.
Citera
2021-09-18, 22:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nej, jobbar för Pepsi gör jag inte.
Det är dock något med det här hatet mot sötningsmedel, som gör att jag ilsknar till.
Jag har som sagt diabetes och har kunnat gå ner tjugofyra kilo i vikt tack vare att jag nästan slutade att äta socker.
Det skulle jag nog inte kunnat göra utan aspartam, stevia m.fl.

Glad för din skull! Sambon har (lätt) diabetes och hon har också blivit hjälpt av dessa. Men jag skulle som "glutenare" inte vilja förvägra folk att käka vetelängder eller riktig pasta (helvete vad man saknar det!).

Nåväl, vi lär inte bli ense här, tycker som sagt det är fult av Pepsi att "smyga" in detta.
Citera
2021-09-18, 22:37
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

Chrisma: prylen är ju att man känner det. Cola Zero smakar ju fördjävligt. "Nya" Pepsi ska jag se till att undvika.
Citera
2021-09-18, 23:53
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Glad för din skull! Sambon har (lätt) diabetes och hon har också blivit hjälpt av dessa. Men jag skulle som "glutenare" inte vilja förvägra folk att käka vetelängder eller riktig pasta (helvete vad man saknar det!).

Nåväl, vi lär inte bli ense här, tycker som sagt det är fult av Pepsi att "smyga" in detta.
Jag har inte velat förvägra någon något.
Jag har inte bestämt över Pepsi.
Jag tycker ju bara att det är ledsamt att alla slår bakut och inte vill ge den nya varianten en chans.
För det är märkligt att bara jag tycker att sötningsmedel smakar lika bra som socker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in