2021-09-18, 11:08
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Fanta ägs väl av Coca-Cola och de har tryckt ner aspartam i vanliga Fantan med. Är nog bara en tidsfråga innan de smyger ner det i colan också.

Den vanliga Fantan har alltid varit smörja, proppad med tillsatser som stabiliseringsmedel = rännskita. Dricks väl primärt av afro-amerikaner i Staterna. Ska man ha ett alternativ är det Zingo som gäller.

Coca-Cola vore korkade att tillsätta sötningsmedel i sin regular-produkt nu när deras största och enda konkurrent gjort självmål på sig själv. Man kan höja priset med ett par kronor och ha kvar monopolet.
Citera
2021-09-18, 11:09
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Här fortsätter vi att hata sötningsmedel, ser jag.
Så barnsligt.

Givande inlägg. Det kognitiva är inte på topp, ser jag.
Så korkat.
Citera
2021-09-18, 11:11
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Den vanliga Fantan har alltid varit smörja, proppad med tillsatser som stabiliseringsmedel = rännskita. Dricks väl primärt av afro-amerikaner i Staterna. Ska man ha ett alternativ är det Zingo som gäller.

Coca-Cola vore korkade att tillsätta sötningsmedel i sin regular-produkt nu när deras största och enda konkurrent gjort självmål på sig själv. Man kan höja priset med ett par kronor och ha kvar monopolet.

Fanta är enda apelsinläsken som är god, Zingo smakar apelsinsaft med kolsyra...
Citera
2021-09-18, 11:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Fanta är enda apelsinläsken som är god, Zingo smakar apelsinsaft med kolsyra...

Så du föredrar Fanta med sötningsmedel framför Zingo?
Citera
2021-09-18, 11:56
Medlem
stockcocks avatar
PM igår gällande Fanta. Märkligt då flera skrivit här om att man haft sötningsmedel i Fanta ett tag redan.

https://www.coca-cola.se/hallbarhet/vara-drycker/nytt-recept-foer-fanta-orange
Citera
2021-09-18, 12:09
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Så du föredrar Fanta med sötningsmedel framför Zingo?

Ja, Zingo vill jag inte dricka oavsett vad den är sötad med för den smakar övermogna clementiner. Fanta har blivit äckligare sedan de ersatte en del av sockret med världens sämsta sötningsmedel, aspartam. De hade kunnat välja ett bättre sötningsmedel som inte ger en äcklig bismak. Men Fantasmaken som sådan är fortfarande bra.
Citera
2021-09-18, 12:27
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Aspartam ökar risken för reumatism 57ggr. Googla själv.
Min mamma hade barnreumatism och min ena syster har fibromyalgi. Ja, riktigt omoget av mig att undvika dessa med mina förutsättningar.
Nå, jag har diabetes och måste hålla mig från socker.
Då får ni göra samma sak med aspartam då.
Citera
2021-09-18, 12:44
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Givande inlägg. Det kognitiva är inte på topp, ser jag.
Så korkat.
Men det är höjden av smarthet med hundratals inlägg om att ett sötningsmedel i en läsk är en katastrof?
Eller om att det smakar så illa med aspartam, fast det är omöjligt att känna någon skillnad mellan det och socker?
Ja, det kan ju aldrig bli för trångt i er lilla ankdamm.
Citera
2021-09-18, 15:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Då kan man inte dricka vanlig Pepsi längre. Skulle avnjuta en burkläsk idag och efter första klunken känner jag en märklig sötma. Kollar innehållsförteckningen, och helt sonika har nu Pepsi beslutat sig för att trycka i syntetiskt skit i sin vanliga läsksort. Både acesulfam-K samt sukralos ingår nu i ingredienserna, men även socker. Burken ser exakt likadan ut, förutom ingrediensförteckningen och tabellen över näringsvärdet.

Hade jag velat ha sötningsmedel i läsken hade jag köpt Pepsi Max.

Bojkott och framöver blir det vanlig Coca-Cola.

Era tankar kring detta?

Spontant; ett jävla sätt och thanx för infon!

Sötningsmedel är skit, i synnerhet aspartam men även de andra. Har man inga probs med vikten är det garanterat mindre onyttigt med gammalt hederligt socker.
Citera
2021-09-18, 15:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men det är höjden av smarthet med hundratals inlägg om att ett sötningsmedel i en läsk är en katastrof?
Eller om att det smakar så illa med aspartam, fast det är omöjligt att känna någon skillnad mellan det och socker?
Ja, det kan ju aldrig bli för trångt i er lilla ankdamm.
Det är nog snarare dina smaklökar som är dåliga om du inte känner skillnad på en läsk med socker och en med sötningsmedel.
Citera
2021-09-18, 15:52
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Sötningsmedel är skit, i synnerhet aspartam men även de andra.
Inte alls

Citat:
Har man inga probs med vikten är det garanterat mindre onyttigt med gammalt hederligt socker.
Absolut inte.
Socker ger både karies och diabetes.
Citera
2021-09-18, 16:11
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Inte alls

Absolut inte.
Socker ger både karies och diabetes.
Du har inte många rätt. Sluta hitta på.