2021-09-15, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!
Kort och koncist ang vad jag menade. 😃
Somliga verkar ha svårt med läsförståelsen, så det blir bäst så. Inga krångligheter, det är kutym, sen gammalt.
Häpp!
Citera
2021-09-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
HD fortsätter att sätta sig själv i första rummet.

I vilket rum hon sätter sig är inget jag någonsin kommenterat.
Citera
2021-09-15, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för tiderna där. Från Polishuset till Gnejsvägen Lundby till Elgiganten Säljarevägen och ner till Folketorp är det ganska exakt 60 minuters effektiv körning för SOA då. Plus minus nån minut.

Det tar väl några minuter att ta sig ut ur Polishuset och sen tar det väl nån minut i Lundby och tid att parkera och gå in på Elgiganten och köpa kontantkort.

I runda slängar så borde kanske SOA och HD ha anlänt runt 16:20 i Folketorp samtidigt som SD ”bekräftar” till J*ni.

Men precis, samtidigt så har det hunnit ut i ”media” och Flashback. Vilket han lär bevaka kanske med tanke på att han lär vara rätt nipprig med tanke på var hon ligger nånstans. Höga tankar om eftersök osv.

Så i teorin så kan ”bekräftelsen” ha sin grund i en övertygelse han har då med sin, vad ska vi kalla det, förkunskap om att hon faktiskt är död och har någon hittats så lär det vara LW.

MEN, sen är det ju då märkligt att han inte säger det i förhör. Att det var via tidningen.
Istället ska han krångla till det för HD som i sin tur har krånglat till det på nåt sätt i samtal med JS.

Frågan är om SOA/HD får reda på innan ”media” och då kontaktar BA som har mobil men inte SD och BA berättar för SD. Om hon nu är i stugan innan de kommer hem.

Whatever, kommer kanske inte närmare sanningen här, men nånstans är det nåt som inte stämmer. Vilket var brukligt när SD var i farten.
Det fetade. Fattade inte vad du menade där om flashback och när kommer det i media?
Citera
2021-09-15, 14:22
Medlem
Honan6s avatar
Ser att tråden lever vidare trots att både LW och hennes fällda baneman är döda. Jag är inte inne och läser lika frekvent längre eftersom fallet är avslutat, men jag anser att det kvarstår stora frågetecken vad det gäller HD, JG och SOA:s eventuella delaktighet/medverkan/skyddande efter mordet.

SD har med sitt självmord antagligen skyddat sina eventuella medhjälpare. För om han inte tagit sitt liv, tror jag det hade gjorts en utredning gällande kommunikation mellan de tre ovan nämnda samt deras kommunikation till andra - t ex JG till sin sambo - HD till sin pappa och JS - SOA till sin fru.

Såg att någon delat Bouppteckningen för SD:s dödsbo och att HD missat att ta med mopeden, men kanske SD hade sålt den någon dag innan sin död?

Th*a står skriven på SD:s adress, fast befinner sig i USA ett år som utbytesstudent. Vet någon om HD och Wilm* har för avsikt att flytta till Betesväg*n alternativt sälja fastigheten för att kunna betala SD:s skadestånd till LW:s efterlevande?
Citera
2021-09-15, 14:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då är detta något som kan göra ungarna avundsjuka ...

https://www.elmoped.se/Elmoped_Viverra_Doohan_1200W

Att pappa glider runt med (Steffe ÄR ett barn!)
Är det en likadan som SD hade, och som HD nu har lagt beslag på framför ögonen på barnen?
Citera
2021-09-15, 14:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så när jag skriver om sperma i LWs trosor och alla hennes gubbar som väntade på rad så är det jag som är sexfixerad? Hon kallades för porrpastorn men jag är sexfixerad? Hon sexchattade, med foton, med sin expojkvän, som hon hade innan UW. Hon släppte aldrig taget om någon man. Men jag är sexfixerad?

För övrigt så bryr jag mig inte om vad du tycker om mig. "Monster. Odjur" o.s.v. från dig som inbillar dig att du aldrig hatar eller sprider hat omkring dig.
Det var bara SD:S poliskompis som använde det uttrycket.
Det visar att han knappast var objektiv i brottsutredningen.
Normala poliser hittar inte på öknamn på brottsoffer.
Citat:
Det intressanta och fokuset är givetvis själva mordet och i detta fall särskilt alla dessa fatala misstag av polisen i mordutredningens mesta avgörande dagar.

Örebro Polisen hade en gyllene chans att få en fjäder i hatten för att löst ett mord på kortast möjliga tid! Ett inringande skrikvittne. Man schabblade bort, inte bara en gång utan två gånger! Ett så trovärdigt och redigt vittnesmål som vare sig TR eller HR ifrågasatt.

Hur "lyckades" Örebro polisen med det konststycket?
Undrar vad det kan bero på?
Lojalitet med den misstänkte mördaren?
Citera
2021-09-15, 14:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ser att tråden lever vidare trots att både LW och hennes fällda baneman är döda. Jag är inte inne och läser lika frekvent längre eftersom fallet är avslutat, men jag anser att det kvarstår stora frågetecken vad det gäller HD, JG och SOA:s eventuella delaktighet/medverkan/skyddande efter mordet.

SD har med sitt självmord antagligen skyddat sina eventuella medhjälpare. För om han inte tagit sitt liv, tror jag det hade gjorts en utredning gällande kommunikation mellan de tre ovan nämnda samt deras kommunikation till andra - t ex JG till sin sambo - HD till sin pappa och JS - SOA till sin fru.

Såg att någon delat Bouppteckningen för SD:s dödsbo och att HD missat att ta med mopeden, men kanske SD hade sålt den någon dag innan sin död?

Th*a står skriven på SD:s adress, fast befinner sig i USA ett år som utbytesstudent. Vet någon om HD och Wilm* har för avsikt att flytta till Betesväg*n alternativt sälja fastigheten för att kunna betala SD:s skadestånd till LW:s efterlevande?
I ett annat inlägg skrev någon att HD registrerat om både bilen och mopeden på sig själv.
Därav uppkom diskussionen att HD undervärderat bohaget efter SD och själv lagt beslag på sakerna fast hennes barn är de som ärver allt.
Citera
2021-09-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det en likadan som SD hade, och som HD nu har lagt beslag på framför ögonen på barnen?

Ja, mopeden registrerades på Hanna Sofie Davidsson 2021-07-01
Senast redigerad av Remark 2021-09-15 kl. 15:01.
Citera
2021-09-15, 14:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Ingen vet exakt vad gärningsmannen gjorde efter mordet. Men han behöver inte ha gjort sig ren enbart på gräsmattan. Tiden kan ha räckt för en cykeltur till Lillån och ett snabbt dopp, i så fall troligen med kläder och skor på. Vägen dit är mer diskret än till Svartån mitt i stan och personen var hursomhelst en van dykare.

Vattenspridaren användes då mer för att bli av med dy och åvatten så att inte det kom in i huset och kunde skapa onödiga frågor.

Orsaken att personen dömdes var att det påträffades spår på tvättmaskinen, skorna, kjolen och ringen samt att övrig indiciebevisning var övertygande. Det spelar då ingen roll om det fanns eller saknades spår på ett antal andra tänkbara platser. Normalt vid en fällande dom har man ändå bara kunskap om en liten del av det totala händelseförloppet.
Det är en rimlig och mycket intressant teori som inte tidigare har diskuterats vad jag vet.
Citera
2021-09-15, 15:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var bara SD:S poliskompis som använde det uttrycket.
Det visar att han knappast var objektiv i brottsutredningen.
Normala poliser hittar inte på öknamn på brottsoffer.

Efter vad vi sett i FUP så var det väl ett passande öknamn? Polisen har gått igenom alla ocensurerad p-bilder som LW skickade till de trånande gubbarna. Pinsamt både för hennes efterlevande och gubbarna och deras familjer.
Citera
2021-09-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Efter vad vi sett i FUP så var det väl ett passande öknamn? Polisen har gått igenom alla ocensurerad p-bilder som LW skickade till de trånande gubbarna. Pinsamt både för hennes efterlevande och gubbarna och deras familjer.

Motsvarande bilder fanns även för den gifta familjefadern. Bilderna på Lena råkade SDs polisvän se av misstag när han hjälpte SD med hans telefon. Både SD och LW skickade bilder internt mellan varandra.
Senast redigerad av Remark 2021-09-15 kl. 15:12.
Citera
2021-09-15, 15:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, mopeden registrerades på Hanna Sofie Davidsson 2021-07-01
Va?
Hon är tydligen om sig och kring sig.. **

Satt hon och reggade hans moppe samma dag som "hade en liten ceremoni 1 juli på Mäster Olofs kapell"?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

** 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in