2021-09-14, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gör som jag säger, inte som jag gör...

Nu kom det nåt mer ur minnesbanken.
SD och HD bråkar om barnens transportsätt i slutet på april.
Barnen ska åka cykel. Det är bara 1 km från stallet. Basta.
Innan han är klar har han nästintill dragit in klimatförändringar och att rädda världen.
Ja, just det, barnen bad om att få ta bussen och fick utskällning, de skulle ha sin motion.
Steffes vidriga upovisande av konstant snaskande på sockerstinna munkar, fika med slisk, men barnen får inte äta kakor vid kalasbjudning.. och strösslet, var nog inte första gången stasisteffe höll förhör. Stackars barn och HD, vilket jävla mähä, som tillät det hela, eller var hon så förtryckt?
Citera
2021-09-14, 20:57
Medlem
Citat:

Innan han är klar har han nästintill dragit in klimatförändringar och att rädda världen.

Då är detta något som kan göra ungarna avundsjuka ...

https://www.elmoped.se/Elmoped_Viverra_Doohan_1200W

Att pappa glider runt med (Steffe ÄR ett barn!)
Citera
2021-09-14, 21:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nope. Beholder skulle tilllbringa en vecka i Norge tillsammans med LW. I ett gemensamt tält. Men Lena försvann och dök upp brutalt mördad.

Troligtvis anade Beholder att SD+ev HD kunde ha med det hela att göra.

Och när LW försvann så åkte han till Norge utan henne. Så mycket brydde han sig.

Det var likadant som med SD; LW ville mer. Och det hon ville ha skulle hon ha, till varje pris.

Beholder kanske trodde att SD var skyldig och att HD var ett oskyldigt offer Det var fint av honom att bry sig om henne och fråga hur hon mådde.
Citera
2021-09-14, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men hon kunde ju inte låta bli honom!!!

Det visar att han haft kontakt med LW men eftersom det inte går att tidsbestämma sperman och DNAn så binder det honom inte till BP. Det kan ha hamnat där vid annat tillfälle.

Ja, du menar när han enligt egen utsago "stått där som en nekrofil"
Citera
2021-09-14, 21:03
Avslutad
Citat:
Det kanske han gjorde? Han ville inte ha något seriöst med LW. Han hade säkert hört LWs BS om HD och tyckte kanske synd om henne. Han kanske föredrog lugna HD framför den hysteriska, maniska LW? Kanske såg henne som en bättre plastmamma till sitt barn.
Tror du på det där själv?
Citera
2021-09-14, 21:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Det var ju han som var barnet och "gränsvakt"
Citera
2021-09-14, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Viktigt att komma ihåg är att huset var avspärrat i omgångar.
Paret D åkte till Usa och vände, sen gömde dem sig i Folketorp, Lena hittas och allt blir som slarvsylta, varken hackat eller malet.
Det vi vet, tack vare krukväxtindianen, bla, samt andra grannar är att HD smög på tomten, någon var och såg till att gräset klipptes, trots avspärrningar? Eller struntade de i tomten?
Uruselt polisarbete.

Hade polisen kunnat göra vad de förväntades göra, hade historien inte behövt bli så smutsig, eller ens hänt. Lenas anmälan lades ner, två gånger anmälde hon. Ingen lyssnade.
Hur många kvinnor ska behöva dö?
När ska psykiatrin satsas på?
Ingen som ser elefanten i rummet?
Reagerat på det samma. Men åligger det inte ÅK att ge direktiv om?
Skillnad är väl i akutskede på en BP.

Har sett nåt foto där det ser ut som om bara huset har avspärrningsband inledningsvis.

I nov 2918 säger SD:
"mellan oss menar du, det är jätte jättebrabra, fantastiskt. vi är superviktiga för varandra.
igår var hon hemma hos mig i sex timmar och planterade om blommor och städade och fixade"

Senare i avlyssning aug 2019 säger HD:
"Ja .. jo men det är ju så .. det går ju inte och göra så mycket.. nu har dom ju gjort det
jättetjusigt, dom har ju spärrat av hela trädgården .."
Ab 154
Citera
2021-09-14, 21:10
Avslutad
Citat:
Finner det intressant och hade gärna sett en utredning kring detta i FUP inkl frågor i förhör.

För att;
Tidigare har Kilimanjaro varit deras "thing".
Detta har föranlett hemliga koder i samband med cacher såsom 217.

Sista kattlådan får dock ett annat kodlås, dvs 0219, och det datum LW noterat i sin almanacka.
Datum då HD lämnar det sjunkande skeppet.
Ang Kilimanjaro har jag sett det som överspelat, men HÅ pratar om Kilimanjaro som färskvara samt säger:

"H säger att hon kan ta gift på att Stefan förespeglat Lena om att de skulle åka dit och förlova sig."

Nu börjar jag återigen undra varför LWs omlottring försvann och om den hade nåt symbolvärde för deras relation.

Kan det trots allt vara nåt som är med i motivbilden? Att han köpt sig tid och vill att hon ska hålla sig lugn och dold tills betänketiden är klar.

Resan och HDs dubbelbottnade beteende med vaga löften lär ha stressat upp honom rejält.

Har HD upptäckt nåt?
Som JS sa så vore det värsta som kunde hända om SD blev ihop med LW.
Som HD säger så måste SD sluta tänka på LW.
Hennes skilsmässa är inte riktigt normal - om det så är förhållningsregler för SD eller att vilja ha huset kvar.
Jag tror omlottringen hade symbolvärde och att den dessutom rispade Stefan, avgjorde saken. Den finns nog sparad som minne.
Är det knte lite märkligt att HD efter Stefans död börjar bära en annan ring, en omlottring? Det är äckligt, det sticker ut.
Citera
2021-09-14, 21:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, du menar när han enligt egen utsago "stått där som en nekrofil"

Enligt hans egna utsago så hade han inte gjort det.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-14 kl. 21:14.
Citera
2021-09-14, 21:13
Avslutad
Citat:
Eller så hade hon kjolen på sig när de hade sex sista gången.
Nog för att Stefan föredrog att hon var troslös under kjolen, vet vi via fupen att hon hade trosor på sig.
Sluta kasta skit, det luktar illa
Citera
2021-09-14, 21:20
Avslutad
Citat:
Reagerat på det samma. Men åligger det inte ÅK att ge direktiv om?
Skillnad är väl i akutskede på en BP.

Har sett nåt foto där det ser ut som om bara huset har avspärrningsband inledningsvis.

I nov 2918 säger SD:
"mellan oss menar du, det är jätte jättebrabra, fantastiskt. vi är superviktiga för varandra.
igår var hon hemma hos mig i sex timmar och planterade om blommor och städade och fixade"

Senare i avlyssning aug 2019 säger HD:
"Ja .. jo men det är ju så .. det går ju inte och göra så mycket.. nu har dom ju gjort det
jättetjusigt, dom har ju spärrat av hela trädgården .."
Ab 154
Tror inte det varit helt avspärrat, barnens kaniner fanns väl kvar? De har uppgett så mycket motsägelsefullt, men ingen har reagerat, eller så har personen petats bort.
Har endast sett band vid ytterdörr och garage.
Ett annat mordförsöksfall, där stod trädgården och förföll i ett år, med polisband runt hela skiten, in på grannens tomt till och med.. men så jobbar inte örebropolisen tydligen..

Självklart är det åklagare som beslutar om avspärrning, men som vi vet så har ÅH gett direktiv som inte har efterföljts, så hon har fått ge order flera gånger om samma saker.. sen var det något struligt i början med jouråklagare, sen kom semestrar, även för ÅH
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-09-14 kl. 21:23.
Citera
2021-09-14, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror omlottringen hade symbolvärde och att den dessutom rispade Stefan, avgjorde saken. Den finns nog sparad som minne.
Är det knte lite märkligt att HD efter Stefans död börjar bära en annan ring, en omlottring? Det är äckligt, det sticker ut.
Funderar snarare på att den är avtagen för att markera vägs ände - och om den ev hade nån avslöjande inskription tex Kil eller LWD.

Han väljer ju (mar)drömkvinnan (som hoppas LW är död..).

HD är medveten om Kilimanjaro, så det stack nog i ögonen.

2019-08-30
HD : Resor, sex och deras gemensamma framtid. Och hur det hade varit genom tiden, nää hon kanske inte prata framtid, nej jag vet inte. Det, det, åh nu blev jag svamlig, det kanske var, nej den ... nej hon prata om framtid nej, resorna minn ... resor, resor och sexliv och att det hade varit av och till, det är det som är starkast och det jag kommer ihåg
FL2: Vad var det för resor hon pratade om då?
HD: Kilimanjaro
FL2: Mm, vad betyder det?
HD : Det betyder att det var dit dom ville åka. Hon ville åka dit med Stefan
FLl: Var det nånting som om hade planerat?
HD: (Suckar) jag vet faktiskt in ...
FL 1: Alltså enligt Lena eller
HD: Jag tror att dom, jag vet inte ... nej jag vet inte om dom hade planerat, det vet jag inte. Dom kanske, dom hade pratat om det. .. jag, jag vet inte hur pass mycket planering eller inte det var. Men det var nåt hon nämnde"

2018-04-19
HD till JO.
"Såg du nya GCresan till Kilomanjaro? 39.000"
(..)
"Skulle gärna åka dit men inte med storgrupp."
Senast redigerad av develi 2021-09-14 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in