Citat:
Varför ägna tid åt trams?
Det produceras en hel del trams. I dom ljusskygga omgivningarna runt Heartland, GWPF och deras svansar som Klimatupplysningen.
Här kommer en svår fråga.
Om jag väljer mellan att ta till mig vetenskapligt material från välrenommerade universitet eller från välrenommerade referentgranskade vetenskapliga tidskrifter och från det fossilfinansierade träsket av fossilmegafoner, vetenskapsförnekare och deras svans, vad tror du jag väljer?
Frågan var retorisk, men jag svarar i alla fall. Jag får mer än nog av allt trams som vetenskapsförnekarna skiver här, så mitt behov att ta in mer trams är väldigt litet.
–
Det produceras en hel del trams. I dom ljusskygga omgivningarna runt Heartland, GWPF och deras svansar som Klimatupplysningen.
Här kommer en svår fråga.
Om jag väljer mellan att ta till mig vetenskapligt material från välrenommerade universitet eller från välrenommerade referentgranskade vetenskapliga tidskrifter och från det fossilfinansierade träsket av fossilmegafoner, vetenskapsförnekare och deras svans, vad tror du jag väljer?
Frågan var retorisk, men jag svarar i alla fall. Jag får mer än nog av allt trams som vetenskapsförnekarna skiver här, så mitt behov att ta in mer trams är väldigt litet.
–
Men du köper ett gästinlägg på en nyhetssida rakt av?
Det handlar inte bara om vetenskapliga artiklar. Alarmistiska artiklar utan någon koppling till klimatförändringarna hör inte hemma i denna tråd.
Förklara nu varför ni började prata om Afrika efter ni läst den artikeln? Hur mycket handlade det om Afrika förutom Madagaskar? Ni såg troligen kartbilden som visade vart det var varmt. Men det är helt normalt att det är varmt i Afrika och Mellanöstern. Det fanns inget i artikeln som nämnde något att det var något onormalt för de regionerna.
Madagaskar problem med svält beror inte på klimatförändringar.
Det är ett problem att alarmistisk propaganda förekommer för det underminerar vetenskapen. Det gör att vetenskapen inte längre tas på allvar när det är så mycket felaktigheter baserade på lösa teorier, klimatmodeller eller rena påhitt. Vetenskap är inte skrivet i sten som många alarmistiska artiklar försöker framhäva.
Citat:
Såg inget om hans påstående om "klimatet" är debunkat på den sidan. Såg dock några felaktiga påståenden att han inte berättar vilket data han använder. Det står i graferna vilken data det handlar om.
Mitt intresse för fakta gör att Klimatförmörkelsen, förlåt Klimatupplysningen, är totalt ointressant.
Tony Heller är debunkad många gånger om redan. Jag uppmärksammar hellre kloka skribenter än idioter.
https://www.desmog.com/steven-goddard/
Får jag påminna om att Tony Heller hävdade att det var CNN, BLM och ANTIFA som attackerade Kapitolium 2021-01-06. Hur får man för sig något sådant, om man inte hör röster?
–
Tony Heller är debunkad många gånger om redan. Jag uppmärksammar hellre kloka skribenter än idioter.
https://www.desmog.com/steven-goddard/
Får jag påminna om att Tony Heller hävdade att det var CNN, BLM och ANTIFA som attackerade Kapitolium 2021-01-06. Hur får man för sig något sådant, om man inte hör röster?
–