Citat:
Kan ligga en del i det. Som Reefat el sayed sa: Här ligger en gravad hund.Det kanske är så illa att Ebba inte kan skaffa fram köpeskillingen utan säkerhet i Esbjörns fastighet? Ebbas familj kanske inte kan hjälpa henne med säkerhet heller. Hennes föräldrar bor ju i ett hus på ex-makens fastighet. Jag vet inte, men jag har väldigt svårt att tro att Ebba försatt sig i den här situationen om hon hade pengarna. Det är förmodligen så pinsamt att Ebba saknar de ekonomiska muskler som behövs för att kunna vara så kaxig som hon är.
2020-12-07, 08:03.
Citat:
I tråden finns det ingen oberoende värdering av fastigheten om 4 miljoner, bara Usch-klanens fabulerande om att det är ett ruckel med värsta miljöförstöringen på tomten.
Allt för att försöka dölja fröken Ebbas skambud i lurandet av Esbjörn.
Om jag minns rätt finns det fakta om att Ebba o hennes fd man köpte fastighet där för ca 7 miljoner år 2011.
Så Ebba är väl medveten om vad marknadspriset är idag o att ett köp på 4 miljoner har en rejäl uppsida efter renovering. Vad tror ni - 7 miljoner 2011 - vad pratar vi om för värdeökning till idag 2020?
Allt för att försöka dölja fröken Ebbas skambud i lurandet av Esbjörn.
Om jag minns rätt finns det fakta om att Ebba o hennes fd man köpte fastighet där för ca 7 miljoner år 2011.
Så Ebba är väl medveten om vad marknadspriset är idag o att ett köp på 4 miljoner har en rejäl uppsida efter renovering. Vad tror ni - 7 miljoner 2011 - vad pratar vi om för värdeökning till idag 2020?
Citat:
Nog har det pratats fastighetsaffärer och priser inom familjerna Busch – Thor.
Som du skriver har Ebba B köpt en fastighet i området. Den fastighet som hon nu är skriven på, Marielund 4:118, köpte hon 2013-10-01 tillsammans med sin exman Niklas T för 7 225 000 kr.
https://ibb.co/7b0m1SC
En annan fastighetsaffär inom Busch/Thor-sfären skedde 2015-06-15 när Ebbas exsvärföräldrar köpte fastigheten Marielund 4:26 för 5 300 000 kr.
Som du skriver har Ebba B köpt en fastighet i området. Den fastighet som hon nu är skriven på, Marielund 4:118, köpte hon 2013-10-01 tillsammans med sin exman Niklas T för 7 225 000 kr.
https://ibb.co/7b0m1SC
En annan fastighetsaffär inom Busch/Thor-sfären skedde 2015-06-15 när Ebbas exsvärföräldrar köpte fastigheten Marielund 4:26 för 5 300 000 kr.
Inte 100 på att jag har rätt men vill minnas att någon medlem grävt fram att Ebba och & hade 15 000 000:- i skulder.
Anmärkningsvärt att Swedbank i byhålan Uppsala nästgårds till kommunhuset där den i-själ-och-hjärta-kriminella politikern bossat i ett antal år skulle misstro hennes betalningsförmåga genom att kräva säkerhet i fastigheten. Om hon inte är spelmissbrukare (som Jimmie Åkesson) etc.
Frågan är om inte offerkofta -Ebba sin vana trogen bluffat också om detta för att framställa sig som offer för Esbjörn som styrd av mörka krafter (läs jävulen) förnekar hennes barn en bostad.
Vore intressant om det kom fram hur det egentligen låg till eftersom Ebba visat sig fullkomligt opålitlig i sin Gollumiga besatthet efter Esb hus.
Senast redigerad av 90510 2021-09-13 kl. 13:35.
Senast redigerad av 90510 2021-09-13 kl. 13:35.