2021-09-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ja, kanske det. Jag vet inte.

■ En ny fråga till @Zilvereko sett nedan.

■ Skulle du @Zilvereko, eventuellt kunna tänka dig, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD vid många (olika) tidigare tillfällen har beklagat sig för Páter SOA och berättat om vilken fruktansvärd och hemsk person L*na Wesstr*m var som hade tagit hennes mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n ifrån henne, detta genom att då, på ett mycket fult och elakt sätt söndermanipulerat St*fan Davidss*n för att få tillfredsställa sina egna sexuella behov ?

■ Finns det då enligt ovan skrivet, en möjlighet för dig @Zilvereko, att eventuellt, kunna tänka dig, att till sist hade Páter SOA fått nog och tyckte att, så här, får det bara inte gå till, något måste göras, det vill säga, citat: "Rätt skall vara Rätt" ... slut citat/

■ Rätt skall vara Rätt, sa Sotarmästaren SOA-Boa, och knep löss med tårna.

■ Lena Wesström är död

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ❗... slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ❗... slut citat/

■ Citat SOA: "Rätt skall vara Rätt" ❗... slut citat/

■ Rätt skall vara Rätt, aja baja Softis,
vad var det❗för ett Sätt ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-12, 15:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Förvirringen som kanske är svår att reda ut i efterhand för HD och SOA bottnar ju dels i anklagelserna mot SD och äventyret fram och tillbaka över Atlanten. SOA hemma med info om att de inte släppts in i USA. Besked bilen bogserad.

Det måste ju ha varit fullt ”kaos” i huvudet på hela gänget. SOA som ska ordna och vara sambandscentral.

JS slavar med på telefon och SMS.

Jag skrev nåt inlögg nån gång om hur många gånger JS och HD kontaktar varandra om det var 15/5.

Och HD tar en vända till psykakuten efter förhör och LW hittats. Och ingen har sovit eller typ ätit. Bara damage control och försöka fatta vad som händer.

I det ljuset kan man förstå att det råder förvirring hos HD/SOA/JS kring vad som egentligen sades och när. I denna mardrömssituation.
HD kanske har blackout att SOA berättat. SOA kanske skyddar en ”granne”. JS minns inte riktigt vad som sades.

Och SD går på linjen att HD berättat. Vilken soppa.

Ja, att HD är förvirrad finns det många solklara anledningar till, inte minst hennes sjukdomshistoria.
Det är just därför jag inte tror att hon skulle lägga ihop sms + polisbuss = LW hittad.

Tillägg: och särskilt inte om hon ringer Sill*en innan hon och SOA passerat bullerplanket.
Då skulle hon ha räknat ut att sms = LW hittad.
Det tror jag ner. Inte i det förvirrade tillståndet.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-09-12 kl. 15:31.
Citera
2021-09-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nej, tyvärr vet jag inte det. Jag har inte hört det, bara hört om det.

Tack för svar!! Jag får leta vidare =)
Citera
2021-09-12, 15:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journsalisten
Tack för svar!! Jag får leta vidare =)

Dela gärna om du hittar det!
Citera
2021-09-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, att HD är förvirrad finns det många solklara anledningar till, inte minst hennes sjukdomshistoria.
Det är just därför jag inte tror att hon skulle lägga ihop sms + polisbuss = LW hittad.

Nånstans känns det som hon borde varit i ett töcken och sen i efterhand försökt lägga ihop pusselbitarna hur det kom sig att SD fick reda från henne om LW hittad. När hon i själva verket kanske inte minns det alls. Intressant att tänka på turerna där men så värst klokare blir man inte.
Citera
2021-09-12, 15:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nånstans känns det som hon borde varit i ett töcken och sen i efterhand försökt lägga ihop pusselbitarna hur det kom sig att SD fick reda från henne om LW hittad. När hon i själva verket kanske inte minns det alls. Intressant att tänka på turerna där men så värst klokare blir man inte.

Det är som ett irriterande pussel där man förväntar sej att det ska klarna om bara sista biten kommer på plats. Tyvärr visar det sej att det fattas bitar, och inte nog med det, det har dessutom smugit sej in bitar från ett annat pussel.
Citera
2021-09-12, 15:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Och SOA som tidigare kontaktat polisen i alla dessa ärenden vet då att polisen bör få informationen om att SD är död eftersom han är ”eftersökt”.

Dels för att meddela var SD befinner sig och då att han dessvärre är död.

Att det samtalet rings direkt in till polishuset dit informationen ändå ska är kanske i sig inte så konstigt.

Eftersom det gjordes upplivningsförsök på SD nästan en timme senare så var han kanske inte riktigt död när SOA (troligen) ringde sin polisvän.
Citera
2021-09-12, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eftersom det gjordes upplivningsförsök på SD nästan en timme senare så var han kanske inte riktigt död när SOA (troligen) ringde sin polisvän.
Nej, precis.
Varför är det så känsligt? Jag begriper inte det.
Men när jag pekar på oklarheter, blir jag kallad mupp..
Det är så skevt alltihop.
Så många fel och så mycket som skall sopas under mattan.
Citera
2021-09-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Eller det omvända.

Man vet inte men SOA kanske gjorde en (miss)bedömning och poliserna som sen kom på plats bör ju ha gjort ett återupplivningsförsök efter att ha bedömt SD:s tillstånd. Medvetslös, ingen puls eller andning.
På pappret då så kan han ju ha varit både vid liv eller död så de gjorde hur som inget fel så vitt jag kan förstå.
Bättre HLR några minuter än att inte göra nåt alls. Men då kan ju som sagt SD ha varit stendöd sen länge. Och SOA larmade kortaste vägen in i polishuset men ingen anbulans så hans bedömning lär varit ”stendöd” då kanske.

Sen så får man kanske räkna med att han jan ha hamnat i chocktillstånd och handlat ”ologiskt” kring larmandet. Men då är man igång och spekulerar vilket inte leder så långt.
Citera
2021-09-12, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag är med på alla dina poänger och förstår det där med att hon borde fråga.

Min nya take på det är att nånstans måste ju infon ha kommit från den eftermiddagen. Eftersom JS vittnar om besked.

Och det kan helt enkelt inte ha kommit ett tydligt besked under hennes förhör strax innan.

JS, HD och SOA pratade ”dygnet runt” om detta så att de inte har en samstämd berättelse är så märkligt.

Och som du är inne på, är man häktad för mord och detta förs på tal så uppger man väl källan då kunskapen i sig om att LW hittats inte är brottslig.
Och som jag var inne på att det ör inte heller brottsligt att berätta att kunskapen kommer från en källa man inte vill uppge. Hade HD och SOA sagt så hade det ändå varit rätt ok. Skvallras gör det.

MEN sen är det då SD:s redogörelse hur fick besked om LW var hittad. Och han går väl på linjen att HD fick reda på i förhör.
Inte att det var svärfar som berättat på ”parkeringen”.

Hans redogörelse är det ju som krånglar till det här då det efter hans vittnesmål är mer fokus på HD och hennes förhör än SOA/JS-linjen.

HD verkar vilja förstärka det här med att folk sprang in och ut och mobiler hit och dit. Varför krångla till det om det inte var så?

Ja det har pratats mycket om det i tråden helt klart. Står kvar som en av fallets många mysterier där samstämmigheten inte är helt under kontroll hos dem.

Tyvärr kommer vi aldrig få några riktiga svar och vad jag menade med att HDs uteblivna "givna" fråga borde vara "vad är det som händer, har ni hittat henne?" om hon verkligen i det här ögonblicket, som hon påstår, förstår att det är det som har hänt. I varje fall påstår hon att det var rörigt med sms och spring, vilket ju var överdrivet.

Så min aning och tanke är ju då att Lena är hittad. Något sådant svar hade hon ju förstås inte fått på en fråga, men bandet avslöjar inte heller att hon ställd sig undrande med en öppen fråga ens.

Möjligen, men jag tvivar mycket starkt på att hon, som du förslog skule kunna sätta ihop två och två, dvs sms, srping och sedan aktivitet runt motorvägaen.

De pga av de skäl jag tidigare sagt; att det är orimligt att tro att kroppen ligger där. Man har ju letat där i området och det finns ingen logik i att mörda Lena så nära villorna.

Hurkan Lena kropp ligga där i fem dagar och hur kunde hon mördas på denna plats utan att någon märkt det; det är ju allas undran. Men inte HDs då, som istället genast skulle dragit den slutsatsen att det är Lena.

Dessutom verkar det ju pass dåligt med JS vittnesmål, eftersom han uppfatttr det som att det är strax efter förhöret och vid polishuset? Även om vi inte har en exakt tidpunkt för samtalet som JS refererar till så kan det inte handla om lång tid efter och JS nämner också att han uppfattar som att SOA inte är helt nära HD, men ändå skulle hämta upp henne.

Att HD traslar in sig i förklaringar runt spring och sms kan väl bero på att det var ändå något som verkade hända, och eftersom inget nämndes om orsaken, kan det ha "känts i luften" att det var något viktigt, och att detta används som en ursäkt.

Men enligt JS säger ju HD uttryckligen att Lena är hittad och hon är död. Inte att hon har hört det under förhöret, eller på något annat sätt som att hon tror att det är det som har hänt. Och det är ju det som är så konstigt att SD säger att det är HD som fått veta på polishuset.

Om någon av förhörsledarna hade försagt sig, borde väl det vara det som HD säger i förhör? Vilket hon inte gör.

Nä, jag tror på läckan, och att läckan kanske är känslig, för att läckan kanske har lämnat ut annan känslig info också, vilket kan bli enormt allvarligt för läckan. Av med jobbet är det minsta problemet, men också framtida jobb kan bli svåra att få till.

Man kan väl tycka att samtliga borde snacka ihop sig, SOA, SDoch HD. Men kanske det i början inte verkade vara något allvarligt att "veta" så tidigt om att Lena hittats, vilket sedan blev ett misstag att inte förstå. Då är skadan redan skedd, många förhör gjorda med olika versioner. Inte tror jag att hD misstänkte där att detta skulle användas som et bevis på att inte bara SD var mördaren utan att det även skulle användas mot henne själv.

Att SD krånglar till allt, det beror ju på hans behov av att visa att han är den som först vet allt, han har kontroll och något annat outgrundigt behov som man inte kan fatta. Vara viktig.

Han faller ju hela tiden på eget grepp så att säga, i sin barnslighet att vara viktig.

Jag antar att om HD/SOA skulle säga att de fått infon via källa, så hade man snart luskat ut vem läckan var?
Det är väl lite som du säger, att allt var kaos hos dom, HD var in på psuket och det blev inte riktigt av att stämma av i bäcken.

Jag pladdrar på om samma sak om och m igen. Jag ärväl mest inne på samma linje som du, och försöker väl komma vidare och hoppas på att allt ser ut att ha en förklaring.

Men det går liksom inte ihop i ändarna...
Citera
2021-09-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är under detta första förhör, som HD pratar om resan mm, utan att det spelas in. Det är vänskapligt tjejsnack, meda AM går ut vid två tillfällen? Om jag tyder det rätt? Det är märkligt. HD säger att förhörsledarna håller på med mobiler, när det i själva verket är hon som sitter med sin egen mobil.
Lena är inte funnen, men den avsky och geobråk som ligger och pyr, det nappar inte förhörsledarna på. Skulle vara synnerligen intressant att veta vad som sas mellan tagningarna. Det blir lätt att munnen glappar ofrivilligt vid nervositet. Det var genomgående i förhöret att förhörsledarna hjälpte HD att minnss, la orden i hennes mun. Hon hördes upplysningsvis, inte som misstänkt. Därför blir jag ledsen och upprörd att en oinsatt person utan rätt utbildning, som tycker det är spännande med polisyrket, har befogenheter som att korrigera texten så det stämmer med bandupptagningen.
Vad tyckte hon var irrelevant? Det vsr nog ingen som i sin vildaste fantasi kunde tro att geocache skulle ligga till grund för hur svartsjukedramat utspelade sig, att det uppenbart inte handlade om något så trivialt som den för hela familjen så uppskattade upplevelseleken. Betänk då att SD och HD var de som tog emot stora summor, som inte än idag redovisats offentligt. Ingen som var delaktig jobbar kvar. JG fick betalt för sina kunskaper bla, men idag vill ingen rota i det.

Det där har jag också rotat i, men det blir tvärstopp. Kommunen skyller på att de som handlade detta har slutat. Allihop. Jag frågade om det inte borde finnas dokumenterat, men det blev tvärstopp igen.
Citera
2021-09-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Dessutom var väl HD klok nog att begripa att det kunde bli farligt för henne och barnen om hon vittnade mot SD, ifall han gick fri i Tingsrätten. Vilket han också gjorde.

■ Det är en mycket bra bortförklaring som faktiskt håller väldigt långt i just detta fallet tills den en vacker dag når fram till vägens slut, men å`andra sidan sett, så finns det väl alltid genvägar att kunna ta för den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, det vill säga, om det en vacker dag skulle visa sig att hon kommit till vägens slut.

■ Gó-Fikarinnan, Syst*r H*x, Tokloggarinnan, Golvbrunnsskurerskan, Yoda-beskyddaren, Kung Yoda:s lilla Tant Gräddelin, Förtigerskan, Mussel-slutarinnan, Storstädnings-initiativ-tagarinnan, Amerikansk Pannkaks-drottning, Tallrikskrossarinnan, SOA-Boa:s lilla kicka-flicka, Blodsexpratarinnan, E-tjänstekorts-innehavaren som ej hade sjukanmält sig själv under Måndagen den 14 Maj 2018.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD som hoppades innerligt att hennes rival L*na Wesstr*m skulle vara avliden och död.

■ Pátrer SOA som uttryckligen samt slog näven i bordet och utbrast, "Rätt skall vara Rätt"

■ HD är en ytterst märklig och säregen individ, hennes beteenden en tid före det, att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket och, även en tid efter det, att L*na Wesstr*m hade bragts om livet, var otroligt märkliga.

■ Nu finns det ju ganska många trådmedlemmar i L*na Wesstr*m-tråden som tycker att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s tidigare beteende varit fullständigt normala.

■ Det finns även utöver det ovan skrivna, trådmedlemmar som tycker, att det var ett fullständigt normalt beteende ifrån JG:s sida då denne en gång i tiden fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n, det gäller även lika dant då St*fan Davidss*n en gång i tiden lät sin härlighet vila ovanpå en tårta och sedan fotograferade.

■ Medlemmen @Betongbaletten tycker att snubbarna JG och SD bara hade lite lattjo lajban tillsammans, men enligt mig, så anser jag på det bestämdaste, att både JG:s beteende så som St*fan Davidss*n:s beteende i fallen enligt ovan skrivet, var fullständigt onormala.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-12 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in