2021-09-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det anmärkningsvärda som alla reagerat på är ju hur snart HD/SOA har informationen.

Och som sagt det går ju inte att koppla till att de vet att hon är död sen tidigare. Om de då inte är i maskopi med de som hittar LW och bestämt att med dem att hon ska hittas en viss dag/tid.
Vilket såklart är helt osannolikt.

Så besked får HD och SOA nånstans ifrån.

Från SD?
Nja han verkar ändå vara utanför stan men kan såklart ha fått besked från någon men vem skulle det vara?

Från en person nära eller i utredningen? Ja mer troligt med tanke på att de verkar mörka källan. Den personen riskerar ju då ha brutit mot nån sekretess kanske.

Ett annat alternativ är ju då någon i allmänheten. Som i sig fått info från ”blåljus” då eller person på plats.
Lite djungeltrumma lär ju ha gått men från en obekant till HD/SOA till bekant till dem är ändå ett par steg för ”löpelden”.

Sen är frågan hur tillförlitliga JS uppgifter är. För det är som du är inne på med tiden där hans utsago som styr lite när HD meddelar läget.

Å andra sidan om det sker direkt efter förhöret så bör inte HD och SOA ha ”campat” på parkeringen vid polishuset allt för länge. Så beskedet bör ha kommit i anslutning till förhörets avslut.

Och då är ju frågan var kommer infon ifråga?

Den mest trovärdiga av dem är JS. Så det är väl hans uppgifter som får ligga som grund för en hypotes.
Och då är det SOA som är källan. Och längre kommer man inte för fakta saknas men man får ju bara anta då att den relationen SOA har med den som berättat att LW är hittad är mer värdefull än att i en mordutredning ”avslöja” den personen.

Har han fått den ansikte mot ansikte i väntan på HD så finns såklart inga spår av sms eller telesamtal.

Hur det än är så vet man inte vem som är boven här och som styr ”sekretessen”. HD eller SOA?
Lutar åt SOA som då bör, enligt JS vittnesmål, vara HD:s källa.

Det är väl ingen högoddsare att tro att SOA fått vetskap (An?? kom insladdande på parkeringen efter att SMS gått ut till de inblandade utredarna att en död person hittats) när han satt utanför polishuset och väntade på HD. Förmodligen samma person som SOA ringde till den dagen SD valde att ta sig av daga.
Citera
2021-09-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
SDs reaktion kan inte binda honom till brottet.
Bevisningen ska vara konkret och direkt vilken saknas i det här målet.

Med din syn på brott och straff skulle de flesta brottslingar aldrig hamna där de hör hemma, dvs bakom lås och bom...
... ty särskilt när det gäller mord finns ofta inga vittnen eller bevis. Då får man skrapa ihop indicier till en robust kedja utan svaga länkar. Som i det fall vi diskuterar här.
Det finns mycket kvar för dig att läsa i FUP, den saken är klar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-12 kl. 11:06.
Citera
2021-09-12, 10:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det anmärkningsvärda som alla reagerat på är ju hur snart HD/SOA har informationen.

Och som sagt det går ju inte att koppla till att de vet att hon är död sen tidigare. Om de då inte är i maskopi med de som hittar LW och bestämt att med dem att hon ska hittas en viss dag/tid.
Vilket såklart är helt osannolikt.

Så besked får HD och SOA nånstans ifrån.

Från SD?
Nja han verkar ändå vara utanför stan men kan såklart ha fått besked från någon men vem skulle det vara?

Från en person nära eller i utredningen? Ja mer troligt med tanke på att de verkar mörka källan. Den personen riskerar ju då ha brutit mot nån sekretess kanske.

Ett annat alternativ är ju då någon i allmänheten. Som i sig fått info från ”blåljus” då eller person på plats.
Lite djungeltrumma lär ju ha gått men från en obekant till HD/SOA till bekant till dem är ändå ett par steg för ”löpelden”.

Sen är frågan hur tillförlitliga JS uppgifter är. För det är som du är inne på med tiden där hans utsago som styr lite när HD meddelar läget.

Å andra sidan om det sker direkt efter förhöret så bör inte HD och SOA ha ”campat” på parkeringen vid polishuset allt för länge. Så beskedet bör ha kommit i anslutning till förhörets avslut.

Och då är ju frågan var kommer infon ifråga?

Den mest trovärdiga av dem är JS. Så det är väl hans uppgifter som får ligga som grund för en hypotes.
Och då är det SOA som är källan. Och längre kommer man inte för fakta saknas men man får ju bara anta då att den relationen SOA har med den som berättat att LW är hittad är mer värdefull än att i en mordutredning ”avslöja” den personen.

Har han fått den ansikte mot ansikte i väntan på HD så finns såklart inga spår av sms eller telesamtal.

Hur det än är så vet man inte vem som är boven här och som styr ”sekretessen”. HD eller SOA?
Lutar åt SOA som då bör, enligt JS vittnesmål, vara HD:s källa.

Jag gjorde en sammanställning av ”Vem sa Vad och När sa man det” angående em 19/5.
Alla sa lite olika, såväl i förhållande till de övrigas utsagor som till sina egna Det gick inte att dra någon slutsats, jag kunde inte det i alla fall.

Det jag tänker är i vart fall att SD var i Folke*torp, HD på polisförhör, Sill*en på kalas.
SOA skjutsade HD till förhöret, och sen tror jag att han åkte hem till Lundby och pysslade i huset medan han väntade på att det skulle bli dags att hämta HD.
Det var en varm och solig dag. Han grejade kanske en del ute. Vattnade lite och kollade läget, hellre än att åka ut till landet, ca 35 min enkel resa.
Dåliga nyheter färdas snabbt.
Kan han ha fått info om LW från någon granne? Han säger dock inte ett pip om det i något förhör.

Att HD och SOA drar slutsatsen att man har hittat LW när de passerar bullerplanket tror jag inte på. Då borde de åtminstone ha nämnt det till varandra på väg ut till landet, och det gör de inte, inte om man går på vad de säger i förhören.

Det verkar i princip som att alla inblandade (?) bestämt sej för att ge så många olika och vaga versioner som möjligt för att förvirra hela utredningen.

Den som jag tror har minst anledning att ljuga är Sill*en.
Citera
2021-09-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
SDs reaktion kan inte binda honom till brottet.
Bevisningen ska vara konkret och direkt vilken saknas i det här målet.

Sammantaget tycker jag att bevisningen i detta målet är både stark & konkret. Stefan har så många försvårande omständigheter som alla pekar mot honom. Åklagarna har kunnat utesluta alla andra män, och ingen "random" rånare skulle mörda Lena med 17 slag, för en plånbok t.e.x. Nej, det måste vara någon som hon känner väl, som har ett starkt motiv och är förblindad av hat.

Om jag skulle få för mig att råna någon skulle jag sprungit snabbt som attan därifrån, inte fan skulle jag stanna kvar och slå ihjäl någon med 17 slag som skriker av dödsångest, för att försäkra mig om att offret inte skulle kunna känna igen mig.

Har heller aldrig hört så sjukt dåliga bortförklaringar någongång, såsom sex med både cykelsadel & blod vid samlag. Ingen av dom andra männen Lena hade sex med har sett något blod vid samlag. SD:s DNA på LW:s ring har man kunnat visa att hon både diskat för hand och tvättat sig EFTER att hon träffat Stefan, i annat fall skulle det ju finnas DNA från andra personer, eller hur?

Dessutom var Lena beroende av sin mobil (som tur är) hade hon den alltid i handen, och tog bilder på precis allt som hon gjorde. Det är också tydligt att Stefan ändrar sin berättelse allteftersom han läser i fup:en.

Ja visst är det klurigt med indiciemål, men åklagarna lyckades få ihop beviskedjan så att den blev mkt tydligare (till skillnad från Tingsrätten). Ett tragiskt slut p.g.a ett triangeldrama, svarsjuka och växande ilska och hat som byggs upp under flera år. 5 barn har fått, får lida för vad de vuxna ställt till med.
Svartsjuka är en farlig sjukdom!
Citera
2021-09-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl ingen högoddsare att tro att SOA fått vetskap (An?? kom insladdande på parkeringen efter att SMS gått ut till de inblandade utredarna att en död person hittats) när han satt utanför polishuset och väntade på HD. Förmodligen samma person som SOA ringde till den dagen SD valde att ta sig av daga.

Ja eller lutar åt någon i en polisanställds närhet. Såklart är detta bara långsökta teorier men att något uppenbart inte stämmer med hur informationen färdats den eftermiddagen är solklart.

SOA har ju fått göra sig både det ena och andra ärendet både personligen och per telefon till polishuset efter SD:s framfart och HD:s förhör och uredningshäktning.
Han har m a o behövt kontakta polishuset i otaliga ärenden har man förstått.

Vid tiden för att domen skulle släppas hade SD:s jurister helt klart gjort det tydligt för SD att så snart en fällande dom meddelas så kommer polisen inom väldigt kort.

Det betyder att både SD och SOA som befann sig i stugan var medvetna om att faller domen skyldig så är polisen på vägz

Då beslutar SD att ta livet av sig.

Och SOA som tidigare kontaktat polisen i alla dessa ärenden vet då att polisen bör få informationen om att SD är död eftersom han är ”eftersökt”.

Dels för att meddela var SD befinner sig och då att han dessvärre är död.

Att det samtalet rings direkt in till polishuset dit informationen ändå ska är kanske i sig inte så konstigt.

Hur det sen hanterades av polisen och SOS hit och dit behöver jag inte orda om mer men om SOA ville förmedla informationen till polisen så var det nog inte fel att ringa rakt in i polishuset med dödsbesked och var SD befann sig.
Citera
2021-09-12, 11:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Sammantaget tycker jag att bevisningen i detta målet är både stark & konkret. Stefan har så många försvårande omständigheter som alla pekar mot honom. Åklagarna har kunnat utesluta alla andra män, och ingen "random" rånare skulle mörda Lena med 17 slag, för en plånbok t.e.x. Nej, det måste vara någon som hon känner väl, som har ett starkt motiv och är förblindad av hat.

Om jag skulle få för mig att råna någon skulle jag sprungit snabbt som attan därifrån, inte fan skulle jag stanna kvar och slå ihjäl någon med 17 slag som skriker av dödsångest, för att försäkra mig om att offret inte skulle kunna känna igen mig.

Har heller aldrig hört så sjukt dåliga bortförklaringar någongång, såsom sex med både cykelsadel & blod vid samlag. Ingen av dom andra männen Lena hade sex med har sett något blod vid samlag. SD:s DNA på LW:s ring har man kunnat visa att hon både diskat för hand och tvättat sig EFTER att hon träffat Stefan, i annat fall skulle det ju finnas DNA från andra personer, eller hur?

Dessutom var Lena beroende av sin mobil (som tur är) hade hon den alltid i handen, och tog bilder på precis allt som hon gjorde. Det är också tydligt att Stefan ändrar sin berättelse allteftersom han läser i fup:en.

Ja visst är det klurigt med indiciemål, men åklagarna lyckades få ihop beviskedjan så att den blev mkt tydligare (till skillnad från Tingsrätten). Ett tragiskt slut p.g.a ett triangeldrama, svarsjuka och växande ilska och hat som byggs upp under flera år. 5 barn har fått, får lida för vad de vuxna ställt till med.
Svartsjuka är en farlig sjukdom!

Plånboken låg dessutom kvar hemma. Blev då random rånare så förbannad när hen upptäckte att det inte fanns någon plånbok att hen slog ihjäl LW med minst 17 slag? Nej, inte särskilt troligt.
Jag tror som du att det var någon LW kände väl.
Mycket väl.
Men tydligen inte tillräckligt väl.
Citera
2021-09-12, 11:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Då LW hittas är SD i stugan.

Och SOA är på stan eller hemma eller i bilen/parkeringen och väntar.

Kort efter att LW hittas så får JS beskedet.

Låt säga att HD vet att LW är död. Det i sig beryder ju inte att hon vet att hon är hittad just då.

Alltså måste något ha triggat samtalet till JS att LW är hittad.

Infon kommer ju inte från luften men det levereras när LW de facto är hittad.

Så varför krånglar HD/SOA till det i sin beskrivelse? Nåt sådant borde man ju minnas tydligt som vi alla tjatat om här.

Jag menar kanske då att HD och SOA skyddar sin ”källa”.

För någonstans ifrån måste de ju ha fått reda på att hon faktiskt är hittad.

Det konstiga är om man utgår från JS berättelse som man kan tycka bör stämma.

Då lutar det åt SOA som den som haft kontakt med ”blåsljuskällan” eller annan.

HD och han borde då ha pratat ihop sig inför förhöret. För att dölja källan. Men varför då äventyra hela försvaret av SD (och misstankarna mot HD förstärks ju) genom att inte kunna förklara en så enkel sak som att en ”anonym” person de inge vill namnge berättade det. Inte helt trovärdigt heller men mer trovärdigt än de berättelser de levererade i förhör.

Som sagt så är timingen på leveransen till JS triggat av nåt besked från någon. Inte att HD hade förkunskaper om att LW var död då. För hur skulle hon veta att hon skulle leverera infon till JS just när hon hittas då m a o?
Citat:
HD skyddar SOA:s källa mer än SD är alltså en tanke här.
Men varför ställer SOA upp på den ”hemligheten”?
Vem - som är utan skrupler för övrigt - skulle bita den hand som levererar viktig info i en mordutredning?

Att det finns läckor är mer än övertydligt. IMO.

För övrigt går klanen på äggskal och tycker lika som HD. Livrädda att hon ska få ett psykbryt, så hon har sjukdomsvinst.
De curlar HD och SOA är mer synlig pga att vara praktiskt lagd, han påminner om en sambandscentral - men mamma är den hon primärt ringer till.
Citera
2021-09-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

■ 1: ) Jag har inte sett ett enda inlägg där någon anser att HD är en rättskaffens person men att bete sej märkligt och ljuga i förhör gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska.

■ 2: ) Att dom städade huset efter en husrannsakan är inget ovanligt, har du själv blivit drabbad av att polisen har utfört en husrannsakan hos dej?? Om inte så kan jag berätta att det ser inte ut efter att polis har vänt upp och ner på hela huset och polisen är inte kända för att ta av sej sina skor när dom ränner in och ut i huset så ja en storstädning är absolut nödvändig. men varför tar du inte och ringer upp HD och SOA och frågar dom direkt varför dom städade och sotade pannan. Du påstår att du kände LW så då måste du också veta vem HD är eftersom dom bodde grannar och var med i samma geo gäng. Bättre att ta tjuren vid hornen och gå direkt till källan än att sitta här på FB och rapa ur dej en massa saker som du inte har en susning om. Jag tar om det igen så det fastnar riktigt. HD beter sej MÄRKLIGT och LJUGER en massa men det gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska. Fattar du??

■ 1: ) När bortförklaringarna haglar som spön i backen ifrån flera trådmedlemmar så fort som den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD framförs i L*na Wesstr*m-tråden, så är det för att få henne att framstå som en rättskaffens person och sålunda, den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n som Djävulen själv.

■ HD skall enligt ovan skrivet framstå som ett offer för den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n, hon, [ HD ], som blivit fullständigt och totalt söndermanipulerad, HD skall framstå som en hederlig, redbar samt rättvis person.

■ Enligt ovan skrivet: @Hans66, I din imaginära värld, så är det så, i min värld är det annorlunda, @Hans66, du har helt enkelt sagt fastnat i konfirmeringsbiaser när det gäller den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.

■ En person som sluter sig likt en mussla på havets botten, speciellt under polisförhör samt under en mordutredning, har någonting att dölja, det vill säga, den som ljuger, den har någonting att dölja.

■ Tillägg till ovan skrivet: Beskyddar man sedan därtill den mordmisstänkte, ja, då har man också en anledning, det vill säga, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hade en orsak till att skydda sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n.

■ 2: ) Storstädningen vilken utfördes i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018, den gjordes på den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s initiativ, det vill säga, att det var HD i egen hög person som tog initiativet till storstädningen.

■ Fråga till @Hans66: Polisen hade gjort en så kallad husrannsakan, men, gjorde polisen även en skorstens-rannsakan vid det aktuella tillfället ?

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att såluna, och vid det aktuella tillfället, hjälpa sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n, att undanröja bevis.

■ Ibland kan det vara bra att söka den som får någon fördel av brottet, eller, den som får fördelar av brottet.

■ Jag vet och känner till en hel del utanför själva förundersökningsprotokollet.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" slut citat/

■ Citat av den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ HD:s önskan, hennes hopp, hennes vilja, blev till sist, en verklighet.

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, någon var den Yodánske Riddaren behjälplig.

■ St*fan Davidss*n gjorde under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, en så av honom, kallad för trappinspektion vilken ägde rum hos kamraten JG en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m sedan blev brutalt dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Fråga till @Hans66 enligt ovan skrivet: Vad tror du att den egentliga anledningen var till att St*fan Davidss*n gjorde en trappinspektion hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ja eller lutar åt någon i en polisanställds närhet. Såklart är detta bara långsökta teorier men att något uppenbart inte stämmer med hur informationen färdats den eftermiddagen är solklart.

SOA har ju fått göra sig både det ena och andra ärendet både personligen och per telefon till polishuset efter SD:s framfart och HD:s förhör och uredningshäktning.

Vid tiden för att domen skulle släppas hade SD:s jurister helt klart gjort det tydligt för SD att så snart en fällande dom meddelas så kommer polisen inom väldigt kort.

Det betyder att både SD och SOA som befann sig i stugan var medvetna om att faller domen skyldig så är polisen på vägz

Och SOA som tidigare kontaktat polisen i alla dessa ärenden vet då att polisen bör få informationen om att SD är död eftersom han är ”eftersökt”.

Att det samtalet rings direkt in till polishuset dit informationen ändå ska är kanske i sig inte så konstigt.

Hur det sen hanterades av polisen och SOS hit och dit behöver jag inte orda om mer men om SOA ville förmedla informationen till polisen så var det nog inte fel att ringa rakt in i polishuset med dödsbesked och var SD befann sig.

Försöker komma på vilka "ärenden" Du tänker på att SOA har haft... mitt minne sviker mig (igen).
Vad syftar Du på förutom förhören han varit inne på?

Kontakten SOA tog efter domen vet vi inte till vem/när/varför vet vi inte heller (även om jag har mina misstankar att det var en bekant inom polishuset)... han kan iof tagit flertalet kontakter med den "personen" för att få lite råd vad han ska göra. Leta/hittat/skjutsa in SD eller vänta på assistans från blåljuspersonalen?
Kanske har SD sagt att han vill vara ensam när han hör domen och bestämt sig för vad han ska göra om domen går emot honom.
Det tog ett tag innan patrullerna blev omdirigerade mot Folketorp. Kanske har SOA ringt upp igen och då berättat att han funnit SD, som han förmodade var död.
Citera
2021-09-12, 11:51
Medlem
Citat:

Visst.
Det är inte svårt att gissa att SOA fick meddelandet där ute på parkeringen från en polis han känner. Om han även kände till att Lena var död sen tidigare, det ska jag låta vara osagt. Men vem vet? SD och SOA stod varandra väldigt nära, så SD kan ha lättat sitt hjärta för SOA sedan tidigare.

Däremot är det inte så konstigt om han och HD gissade att polisnärvaron vid motorvägen, då de är på väg till landet efter HDs förhör, hade med Lena att göra. Det skulle en vanlig oskyldig granne i området också kunnat misstänka. Alla i området kände säkert till att en granne var försvunnen. Själv skulle jag nog tro det, om jag bodde där.

Besvikelsen jag tror att SOA kände när HR-domen fann SD skyldig, var säkert väldigt stor. SD själv fick en stor chock när domen kom. Tror han var bergsäker på att gå fri även i HR.
Citera
2021-09-12, 12:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst.
Det är inte svårt att gissa att SOA fick meddelandet där ute på parkeringen från en polis han känner. Om han även kände till att Lena var död sen tidigare, det ska jag låta vara osagt. Men vem vet? SD och SOA stod varandra väldigt nära, så SD kan ha lättat sitt hjärta för SOA sedan tidigare.

Däremot är det inte så konstigt om han och HD gissade att polisnärvaron vid motorvägen, då de är på väg till landet efter HDs förhör, hade med Lena att göra. Det skulle en vanlig oskyldig granne i området också kunnat misstänka. Alla i området kände säkert till att en granne var försvunnen. Själv skulle jag nog tro det, om jag bodde där.

Besvikelsen jag tror att SOA kände när HR-domen fann SD skyldig, var säkert väldigt stor. SD själv fick en stor chock när domen kom. Tror han var bergsäker på att gå fri även i HR.
Enligt JS är hon i närheten av stationen, det är det signifikanta.
Citera
2021-09-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) När bortförklaringarna haglar som spön i backen ifrån flera trådmedlemmar så fort som den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD framförs i L*na Wesstr*m-tråden, så är det för att få henne att framstå som en rättskaffens person och sålunda, den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n som Djävulen själv.

■ HD skall enligt ovan skrivet framstå som ett offer för den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n, hon, [ HD ], som blivit fullständigt och totalt söndermanipulerad, HD skall framstå som en hederlig, redbar samt rättvis person.

■ Enligt ovan skrivet: @Hans66, I din imaginära värld, så är det så, i min värld är det annorlunda, @Hans66, du har helt enkelt sagt fastnat i konfirmeringsbiaser när det gäller den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.

■ En person som sluter sig likt en mussla på havets botten, speciellt under polisförhör samt under en mordutredning, har någonting att dölja, det vill säga, den som ljuger, den har någonting att dölja.

■ Tillägg till ovan skrivet: Beskyddar man sedan därtill den mordmisstänkte, ja, då har man också en anledning, det vill säga, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hade en orsak till att skydda sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n.

■ 2: ) Storstädningen vilken utfördes i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018, den gjordes på den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s initiativ, det vill säga, att det var HD i egen hög person som tog initiativet till storstädningen.

■ Fråga till @Hans66: Polisen hade gjort en så kallad husrannsakan, men, gjorde polisen även en skorstens-rannsakan vid det aktuella tillfället ?

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att såluna, och vid det aktuella tillfället, hjälpa sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n, att undanröja bevis.

■ Ibland kan det vara bra att söka den som får någon fördel av brottet, eller, den som får fördelar av brottet.

■ Jag vet och känner till en hel del utanför själva förundersökningsprotokollet.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" slut citat/

■ Citat av den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ HD:s önskan, hennes hopp, hennes vilja, blev till sist, en verklighet.

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, någon var den Yodánske Riddaren behjälplig.

■ St*fan Davidss*n gjorde under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, en så av honom, kallad för trappinspektion vilken ägde rum hos kamraten JG en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m sedan blev brutalt dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Fråga till @Hans66 enligt ovan skrivet: Vad tror du att den egentliga anledningen var till att St*fan Davidss*n gjorde en trappinspektion hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.

Hoppar in här med en passus:
Detta med skorstenen har jag skrivit en del inlägg om tidigare. Skorstensstocken som en rätt finurlig plats att gömma ett mordvapen på, men tankarna kring detta har bleknat med tiden. Själv skulle jag nog ha bankat ner detta i skogen någonstans.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-12 kl. 12:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in