Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Ja, det kan vara hans skruvade sätt att rädda ansiktet.
Ja, nog är han skruvad alltid, i många situatoner.
Ma kan ju börja med hur skruvat det för de flesta kan verka att presentera "sina båda fruar", till att sedan behöva försöka rädda ansiktet genom nya lögner och manipulationer inför andra när de båda "fruarna" är otrogna honom. Antingen genom din teori eller för fruarna och förmodligen genom både och.
Problemet är ju att SD tror att han på något sätt blir betraktad som något avundsvärt, eller någon som har något speciellt, en postion. I själva verket tycker nog många att det är ett konstigt uttalande.
Jag fick igår en länka av min son som hade lyssnat på en youtube- klipp med anledning av ett fall som han hade hört om.
Efter att ha lyssnat på den här Dr Grande, fick jag upp som förslag det här lite intressanta klippet om:
10 Things Narcissists do to Appear Smarter than They Really Are
(rubrkien ovan är alltså en länk till klippet)
"
Narcissistic personality disorder is a Cluster B personality disorder in the Diagnostic and Statistical Manual. It has nine symptom criteria, five of which are required for a diagnosis."
"1: Grandiose sense of self-importance
2: Fantasies
3: Special or unique
4: Requires excessive admiration
5: Sense of entitlement
6: Manipulative
7: Lacks empathy for others
8: Often envious
9: Arrogant attitudes or behaviors"
Vilket jag tycker kan stämma in på SD och hans lite underliga beteende i flera fall. Hm, kanske även på en och annan skribent här också, vad gäller metoder till att försöka framstå som smartare än de är (inte dig jag syftar på).
Ser att det finns fler avsnitt som kan vara lörorika och intressanta av DR Todd Grande, för de som är intresserade.