2021-08-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Slutkommentar kring serien.

- Felicia och Matteo. Det stora samtalsämnet. Efter Aftonbladets uppföljning är det uppenbart att Matteo fick stöd från sin familj när de framför tv-apparaterna insåg vilken satmara Felicia är. De talade honom till rätta och hjälpte honom att ta steget att lämna. Det är en sak att vara trevlig när man ses över en fika, men att det förekommer trakassering och mobbning i förhållandet är inte alltid uppenbart för omgivningen. Troligen har Matteo tidigare valt att dölja och se det som ett privat problem. Men nu kom allt fram i ljuset. Felicia fortsätter att tycka synd om sig själv och meddelar glatt att hon minsann har en ny (stackars) pojkvän på gång.

- Steffi och Marcus. Nykära var de övertygade att de minsann inte hade några problem alls och lämnade i förtid. Bara veckor senare tog det slut när de väl insåg att de hade olika planer. Konstigt att detta inte hade kommit fram i ljuset tidigare.

- Hedda och Jonas. Det par som jag tror har bäst förutsättningar att lyckas, trots Heddas underliga inställning till tvåsamhet.

- Steffi och Markus. Framkom under "parväxlingen" att Markus minsann kan tala för sig själv, och inte bara agera gråtkudde åt Steffi. Han kom fram på ett helt annat sätt med Hedda. Det visade att förhållandet med Steffi inte är helt sunt, att Steffi tar för mycket plats.

- Kaja och Jonte. Här visar Jonte uppenbar brist på tillit och ett kontrollbehov. Han fortsätter att gnälla efter serien och ångrar sin medverkan, kanske inte så konstigt. Att skylla på orättvis klippning låter ihåligt.

Steffi och Markus planerar väl sitt bröllop just nu? (alltså inte paret som du skrev lämnade i förtid, för de hette något annat)

Jag vill fortfarande veta mer om Julia (så hette hon väl?) och Karl. Vad hände? Vad trodde de skulle hända? Karl verkade ju inte haft någon vetskap alls om varför han kom dit. Men en sån här corona-vår som det varit så är det ju så smidigt att kunna hoppa på första bästa plan och åka fram och tillbaka som det passar. (Läs detta med ironi, pliiis).

Om det görs fler säsonger så önskar jag att medelåldern höjs med 25-30 år, och att paren levt tillsammans väldigt länge. Att söka hit när de precis haft sex för första gången känns som slöseri, vilket det ju uppenbarligen var.
Citera
2021-08-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABcd12
Vad har Hedda för diagnos? Trodde hon fick ett hysteriskt skrattanfall i ett avsnitt, men så visade sig att hon grät. Och varför ser hon ut som en tokfeminist? Ingen kan på riktigt tycka att de där glasögonen gör någon sexig. Det ser ut som hon vurmar för afghanska män och höjda bidrag.

JAG tycker att de där glasögonen gör Hedda sexig! Eller rättare: hon är sexig med eller utan glasögon, spelar ingen roll. Hon är dessutom helt klart vackrast av alla deltagarna.
Om hon är autistisk? Skärp er för fan! Att hon är känslosam och får utbrott ibland beror väl på att hon är KVINNA (och väldigt mycket sådan)!
Nej, grattis till Silversurfarn att han lyckats få tag på henne.
Och Hedda, om du någon gång vill realisera dina polygama drömmar så ställer jag upp. Vi kan väl börja litet lätt så länge med att jag tänker på dig när jag...
Senast redigerad av gregers.werle2 2021-08-23 kl. 02:12.
Citera
2021-08-23, 09:22
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Steffi och Markus planerar väl sitt bröllop just nu? (alltså inte paret som du skrev lämnade i förtid, för de hette något annat)

Jag vill fortfarande veta mer om Julia (så hette hon väl?) och Karl. Vad hände? Vad trodde de skulle hända? Karl verkade ju inte haft någon vetskap alls om varför han kom dit. Men en sån här corona-vår som det varit så är det ju så smidigt att kunna hoppa på första bästa plan och åka fram och tillbaka som det passar. (Läs detta med ironi, pliiis).

Om det görs fler säsonger så önskar jag att medelåldern höjs med 25-30 år, och att paren levt tillsammans väldigt länge. Att söka hit när de precis haft sex för första gången känns som slöseri, vilket det ju uppenbarligen var.

Felskrivning: jag menade förstås Rosinja och David som det nykära paret som snabbt gjorde slut efteråt.

Håller med om att det var lite väl unga par och vissa hade precis träffats eller till och med gjort slut.

Att Steffi och Markus planerar att gifta sig förändrar inte deras problem i sig...
Citera
2021-08-23, 09:45
Medlem
Ledarens avatar
Jag tror Markus är gay egentligen. Nåt är off med honom.
Citera
2021-08-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Instämmer. Och åter igen grinar hon äver att hon "framställts som en häxa", buhuu.
Felicia, du ÄR en häxa! Och fet och ful dessutom. Gör världen en tjänst, och skaffa aldrig några barn.
Inte ens i intervjuer efteråt fattar hon sin egen roll i förhållandet. Allt är Matteos fel enligt henne. Hon gnäller om att hon mått dåligt i förhållandet länge, noll självinsikt. Vem vill leva med någon som konstant trycker ner en? Och försöker styra allt, till och med över hur man gör sina behov?
Citera
2021-08-26, 10:05
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yepster
Alltså jag måste få höra era tankar eller helst fakta om Chris..Är han född till kvinna men bytt kön? Skägget ser implanterat ut även hårlinjen då benan ser underlig ut..
Han är egentligen en karaktär från tv-spelet The Sims
Citera
2021-08-27, 19:35
Medlem
Yepsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Han är egentligen en karaktär från tv-spelet The Sims
Intressant att höra era tankar. Jag var nästan säker fast utan belägg, men kanske är en man då. Hursom..
Barbie ringde och ville ha tillbaka sin Ken..😬
Citera
2021-09-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregers.werle2
JAG tycker att de där glasögonen gör Hedda sexig! Eller rättare: hon är sexig med eller utan glasögon, spelar ingen roll. Hon är dessutom helt klart vackrast av alla deltagarna.
Jodå, Hedda är väldigt vacker. Men grabben är inte ful heller - han är faktiskt något av en hunk. Ett snyggt par, helt enkelt! Jag tror att de kommer att bli en verklig hit i swingersvärlden, när grabben släppt sina spärrar (och ja, swingers är något annat än polyamori, men det verkar trots allt som om Hedda mest är intresserad av att ligga runt).

Jävla starkt av Matteo att bryta sig loss till slut. Man kan bara ana vilka bombmattor Flisan vräkte på med för att få honom att ändra sig (hat, hot, självmordsförsök, gråtattacker...). #BackaMatteo!
Citera
2021-11-02, 18:41
Medlem
Mojokiis avatar
Jag har just sett hela showen och leta upp en tråd om det här. Fyfan vad mycket folk snackar skit här alltså.
Citera
2021-11-02, 18:47
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Sett typ 10 minuter och tycker illa om i princip alla utom hon som kom ensam och och tjejen i blå paret De verkar hyfsat trevliga. Flera av dem borde av ett första intryck inte ens vara ihop

Tja, då behövde du titta vidare mer, för intrycken av dem ändras genom programmen.
Citera
2021-11-02, 18:53
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaltmeter
Är det bara jag som tror att Marcus är gay utan att själv veta om det än?

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det är inte bara du. Han måste minst vara bi i alla fall. Men jag tycker även att Matti verkar lite gay sett till hans rörelser. Eller nej, det är hans kropp över huvud taget som jag reagerar över. Han ser ut som ett barn/en pojke i kroppen och det gör hans utseende mindre manligt.

Edit; jag menar Matteo, inte Matti

Är det inte en grupp udda fåglar allihop förresten? Vem är typ normal av dem?
Matteo verkar helt bedövad och kall och möjligen lite ”passiv aggressiv”. Hans flickvän känner av det och överdramatiserar i sin respons och reaktioner.

Tjejen som inte tror på monogama förhållanden är också udda. Sitter med sin kille och snackar inför hela sällskapet om hennes åsikt i ämnet vilket i alla fall jag skulle uppfattat nedlåtande om jag vore honom. Däremot verkar han i sin tur också wierd där han går omkring i hängselbyxor likt en amerikansk farmare.

Marcus lär som sagt vara gay och hans tjej ser gammal ut på nåt sätt. Är de lite WT kanske?

Snubben med knäskada och svart tjej är en märklig historia och varför är de ens med i programmet eftersom de precis träffats? Har aldrig hört talas om att gå i parterapi efter ett halvår 😅 Gör slut om er nya relation är så dålig i inledningen liksom…och ett stort varningstecken att snubben inte kunnat ”ligga” på grund av knät 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Och så sist men inte minst, VAD gör den där Julia där utan sin partner??

Nej, det beror på att ni inte klarar att se en kille i rosa. Så ni måste genast dra gay-tolkningar och försöka miscredit deras relation.

Den där Julia gick på höga förhoppningar om att allt skulle lösas bara de kom till denna ö. Hon har i alla tider som de varit tillsammans accepterat en hög nivå av att han har varit iväg, och det var del av varför hon gjorde slut egentligen 4 månader före programmet. Något som han tog väldigt illa upp för och därför var inställd på att deras relation egentligen var slut. Men sen när han kom in i programmet igen började även hans hopp att öka och vad som hände efter det har vi tyvärr inte fått veta.
Citera
2021-11-02, 18:56
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Orkade bara se ett och ett halvt avsnitt av skiten. Såna här program är inte för mig egentligen. Jag bara undrar när markus(?), han som är tillsammans med den blonda barbruden, ska erkänna för sig själv att han är gay? Ja menar kom igen, hela hans utseende och beteende fullkomligt skriker bög.

Not that there’s anything wrong with that.

Ytterligare en som inte klarar se en kille i rosa utan att anta att han är gay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in