2021-11-02, 19:03
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Satt och kollade på det här med frun. Det var ett bra underhållningsprogram, både jag och frun garvade åt de här paren som varit tillsammans i...3 veckor..3 år..?

Ahh vänta tills ni har haft barn ihop och varit tillsammans i 10, 15+ år... kan man vara med i sånt här program....

Kommer inte se det här mer.

Nog för att det är "reality" tv.... men kom igen, vad finns det att hämta hos ett medelålders..var de det ens nja..par som tycks ha ganska icke existerande issuses....

Och det sista där, sanningens ögonblick eller vad fan det var, jaha?! Ö-råd eller?

Ett av paren hade varit tillsammans i typ 11-12 år tror jag. Tyvärr var det ändå det paret som verkade sämst.
Citera
2021-11-02, 21:08
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedballer
Varför är det bara betamän som ställer upp i sånna här program? Såg första avsnittet och blev fan förbannad.

Känns som att du har problem med män som är förälskade och förväntar dig osympatiska bodybuilders för att se en "alphahane". Klart som tusan att ett program som fokuserar på folk som redan är rätt seriösa i förhållandet kommer vilja försöka höra/förstå varandra. Om du letar efter osympatiska män med ideala kroppar så ska du nog kolla mer Paradise Hotel-varianter.
Citera
2021-11-02, 21:38
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
...
Gayparet: Fake skägg? Konstigaste skägget jag sett, har han målat (tatuerar) in den själv? Andra bögen syns inte till lika mycket och paret kommer göra som 99 av 100 andra bögpar dvs göra slut
...
Farao: undrar om han inte raggar på någon av bögarna efter programmet. Sexologen: stör mig på hennes brytning. Ser ut att vara från Marocko men bryter på italienska och lite franska.

Lite väl hårt att anta att typ alla gaypar tar slut?

Jaså, jag trodde hon var tysk i brytningen. Blir fett förvirrad och störd av den också. Annars rätt charmig kvinna som några gång fick till snygga svar också tyckte jag.
Citera
2021-11-02, 22:37
Medlem
Mojokiis avatar
Har sett hela säsongen och här kommer lite av mina tankar.

Jag uppskattade det mycket. Jag tyckte det var intressant att för en gång skull se partners som redan utgått från en seriös relation där de försöker lösa utmaningar de har, snarare än allt det där "dejtingstadiet" som oftast finns i realityserier.

Det var spännande att se hur de utvecklades genom relationerna och se vilka de olika utmaningarna kunde vara. Lite då och då blev jag rörd av deras kärleksmoments också.

Särskilt ett bråk mellan Marcus och Steffi var intressant enligt mig. Markus valde att stanna när han funderade på att gå, och stunderna därefter utvecklades dem vidare i bråket. Jag förstod Steffi i början med klagan om att "det är som att tala till en vägg", men senare blev det också att hon kunde höra honom, och det kändes som att deras utmattning och irritation lyckades utvecklas till samförstånd och kärlek. Jag blev på det stora hela så glad för deras skull.

Jag blev också väldigt glad för Chris och Jonas skull. Även om jag har något svårt att förstå Jonas och Hedda, så har jag respekt för deras tålamod med varandra, och är glad för deras skull också.

Jonte (Jonathan) gav mig obehagliga vibbar. Han är egentligen en rätt attraktiv kille enligt mig, men han verkar svårt svartsjuk och svårt klängig, vilket ger intrycket av att han har låg självkänsla. Jonte och Kaja matchar egentligen inte alls på det fysiska på så vis att de förväntar sig helt olika nivåer av närhet och jag har svårt att via programmet se vad hon ser hos honom. Genom deras YT-kanal tycker jag att man bättre kan se charmen hos honom, men med tanke på hur lätt han blev svartsjuk så ser jag långsiktiga risker för henne att vara tillsammans med honom. Det syns att det kostade mycket på hennes energi med hans dömanden och personliga rädslor.

Felicia är någon med många personliga problem som behöver jobba på att komma förbi det innan hon dejtar och utsätter en annan kille för regelbundna utbrott och beskyllningar med tonen om att "allt är hans fel". Matteo gav mig intrycket av att vara osympatisk och kärlekslös i början, men sedan såg jag hur han snarare var en kille med vissa introverta drag som ändå försökte men i ett sammanhang var det i princip inte går att bli förstådd. De passa helt enkelt inte ihop och gjorde skada för varandra, så jag är glad över att höra att de tog slut och inte slösade så mycket mer på varandras energi. Även om jag kan tänka mig att Matteos nästa flickvän också kan få utmaningar av hans tendenser så tänker jag anta att det sannolikt blir betydligt lättare nästa gång han finner en flickvän.
Citera
2021-11-04, 16:55
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Har sett hela säsongen och här kommer lite av mina tankar.

Jag uppskattade det mycket. Jag tyckte det var intressant att för en gång skull se partners som redan utgått från en seriös relation där de försöker lösa utmaningar de har, snarare än allt det där "dejtingstadiet" som oftast finns i realityserier.

Det var spännande att se hur de utvecklades genom relationerna och se vilka de olika utmaningarna kunde vara. Lite då och då blev jag rörd av deras kärleksmoments också.

Särskilt ett bråk mellan Marcus och Steffi var intressant enligt mig. Markus valde att stanna när han funderade på att gå, och stunderna därefter utvecklades dem vidare i bråket. Jag förstod Steffi i början med klagan om att "det är som att tala till en vägg", men senare blev det också att hon kunde höra honom, och det kändes som att deras utmattning och irritation lyckades utvecklas till samförstånd och kärlek. Jag blev på det stora hela så glad för deras skull.

Jag blev också väldigt glad för Chris och Jonas skull. Även om jag har något svårt att förstå Jonas och Hedda, så har jag respekt för deras tålamod med varandra, och är glad för deras skull också.

Jonte (Jonathan) gav mig obehagliga vibbar. Han är egentligen en rätt attraktiv kille enligt mig, men han verkar svårt svartsjuk och svårt klängig, vilket ger intrycket av att han har låg självkänsla. Jonte och Kaja matchar egentligen inte alls på det fysiska på så vis att de förväntar sig helt olika nivåer av närhet och jag har svårt att via programmet se vad hon ser hos honom. Genom deras YT-kanal tycker jag att man bättre kan se charmen hos honom, men med tanke på hur lätt han blev svartsjuk så ser jag långsiktiga risker för henne att vara tillsammans med honom. Det syns att det kostade mycket på hennes energi med hans dömanden och personliga rädslor.

Felicia är någon med många personliga problem som behöver jobba på att komma förbi det innan hon dejtar och utsätter en annan kille för regelbundna utbrott och beskyllningar med tonen om att "allt är hans fel". Matteo gav mig intrycket av att vara osympatisk och kärlekslös i början, men sedan såg jag hur han snarare var en kille med vissa introverta drag som ändå försökte men i ett sammanhang var det i princip inte går att bli förstådd. De passa helt enkelt inte ihop och gjorde skada för varandra, så jag är glad över att höra att de tog slut och inte slösade så mycket mer på varandras energi. Även om jag kan tänka mig att Matteos nästa flickvän också kan få utmaningar av hans tendenser så tänker jag anta att det sannolikt blir betydligt lättare nästa gång han finner en flickvän.
Jag skulle tro att Matteo var tvungen att stänga av känslor för att överhuvudtaget överleva i relationen med Felicia. Värre psykisk misshandel har nog aldrig skådats i svensk reality-TV och tänk då hur pass mycket värre hon givetvis var hemma utan kamerorna..
Citera
2021-11-06, 00:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Nej, det beror på att ni inte klarar att se en kille i rosa. Så ni måste genast dra gay-tolkningar och försöka miscredit deras relation.

Den där Julia gick på höga förhoppningar om att allt skulle lösas bara de kom till denna ö. Hon har i alla tider som de varit tillsammans accepterat en hög nivå av att han har varit iväg, och det var del av varför hon gjorde slut egentligen 4 månader före programmet. Något som han tog väldigt illa upp för och därför var inställd på att deras relation egentligen var slut. Men sen när han kom in i programmet igen började även hans hopp att öka och vad som hände efter det har vi tyvärr inte fått veta.

Men lägg av, rosa tröja är inte precis nåt ovanligt. Det har killar/män haft i tjugo år typ. Utan att vara gay. Det är ALLT annat med honom som skriker gay.
Citera
2022-01-27, 16:49
Medlem
Har bara orkat med 3 avsnitt.

Vilka är gayparet?

Fattar inte deltagarna att de inte blir några kändisar av att delta i detta skita snitt.
Hon bruden i det orange paret är ju fan helt tappad. Palla med någon som dumpar en efter 11 års förhållande när man ligger i covid och sedan hoppar in med i detta programmet och ljuger tills killen säger sanningen.

Men det är tydligt att hon försöker blåsa liv i någon kändiskarriär.
Citera
2022-07-21, 21:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Samma charlatan sexterapeut som blandar ihop kärlek med ordet sex
Kan ingen dubba om henne till svenska, kanske är allt ett enda stort översättningsfel

Ny programledare, vi slipper gapflabbade gay-energi

lesbiska och en svart tjej precis som förra årets kvot, bättre det än vit tjej svart kille
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-21 kl. 21:08.
Citera
2022-07-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Samma charlatan sexterapeut som blandar ihop kärlek med ordet sex
Kan ingen dubba om henne till svenska, kanske är allt ett enda stort översättningsfel

lesbiska och en svart tjej precis som förra årets kvot, bättre det än vit tjej svart kille
Jag saknar farao groth
Citera
2022-07-21, 21:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Jag saknar farao groth
Det är du ensam om
Citera
2022-07-21, 21:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Jag saknar farao groth
Kan du förstå att jag blir lite provocerad av Maya och Jimmies ålderskillnad, han 39? och hon 23. Inga daddy issues...tror att Jimmie är en gammal missbrukare, han ser lite trött ut, och hon är nån slags barmhärtig samarit som ser honom som ett substitut till en hund?

Jox och Spike? döptes dom till det av prästen? låter som två husdjur
Vem av dom ska föreställa mannen i förhållandet, hoppas den frågan kommer

Största rövhålet i år är Albin
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-21 kl. 21:38.
Citera
2022-07-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det är du ensam om
Men snälla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto