2021-08-31, 02:37
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Riktigt så illa är det inte i Malmö, men illa nog.
Det bor ca 300 000 i Malmö, nära 50% är invandrare dvs ca 150 000.
Av dessa är låt oss säga 100 000 muslimer/araber, anta 50% män och 50 % kvinnor dvs 50 000 män och 50 000 kvinnor.
De flesta muslimska kvinnor bär huckle, burka eller annan täckande utstyrsel.
Åk till Malmö och upplev alla hucklen.
I år har det varit en varm sommar och man överväldigas av hucklen.
Jag bor i Västra hamnen och där har det varit överjäkligt.
Pensionräddarna kör i karavaner (vana vid kamelkaravaner kan tänka) i sina lyxbilar som de hyr, in på parkeringen vid Scaniabadet och ut igen.
Fram och tillbaka.
De gillar status och tycker en fin bil är status. Sicket fattigdomsbevis ;-)
Där ligger en skola och där är maxfart 30 km, men de kör mellan 60-70 mellan farthindren.
Polis med bilar är där, men alldeles för sällan.
Kom till Malmö och upplev detta spektakel.
Det kan vara värt det.

Det är inte hyrbilar, utan det är hela familjen med vuxna barn som tillsammans tar ett billån,
men det finns även de som har pengar från hemlandet Irak, Syrien, Afghanistan. De kan ha sålt fastigheter i hemlandet, de har guld och diamanter.
Det finns en hel del som tjänar pengar i restaurangbranschen, alla dessa kebabkiosker, pizzerior och taxibolag genererar svarta pengar.
En stor del av dessa lyxbilar är köpta från Tyskland eller USA, de har haft allvarliga krockskador eller gått 20-30.000 mil, från utsidan ser de fina ut men de köptes för halva priset av vad en normal liknande bil hade kostat i Sverige. Så en bil som ser ut att kosta 400-500.000 kronor köptes för 200-250.000 kronor.

De flesta kör med pappas bil/familjens bil, killar i 20-25 årsåldern
Senast redigerad av rex144 2021-08-31 kl. 02:40.
Citera
2021-08-31, 12:36
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Det stämmer, vi svenskar åker till Skanör/Falsterbo och badar.
Efter 3 års tjatande om tutande blattar i sina hyrda bilar kommer det i år eller nästa år sättas ett staket runt parkeringen vid Scaniabadet och en bom för att komma in.
För att komma in måste du betala, så det lär nog bli lugnt och fint när detta är klart.
👍

Ja allt för lugna bad om nu politikerna inte vill lösa integrationsfrågan.
Citera
2021-09-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är inte hyrbilar, utan det är hela familjen med vuxna barn som tillsammans tar ett billån,
men det finns även de som har pengar från hemlandet Irak, Syrien, Afghanistan. De kan ha sålt fastigheter i hemlandet, de har guld och diamanter.
Det finns en hel del som tjänar pengar i restaurangbranschen, alla dessa kebabkiosker, pizzerior och taxibolag genererar svarta pengar.
En stor del av dessa lyxbilar är köpta från Tyskland eller USA, de har haft allvarliga krockskador eller gått 20-30.000 mil, från utsidan ser de fina ut men de köptes för halva priset av vad en normal liknande bil hade kostat i Sverige. Så en bil som ser ut att kosta 400-500.000 kronor köptes för 200-250.000 kronor.

De flesta kör med pappas bil/familjens bil, killar i 20-25 årsåldern

Du har helt rätt!
Jag uttryckte mig slarvigt.
Citera
2021-09-08, 08:46
Medlem
spoilers avatar
"På Rosengård har bara drygt fyra av tio invånare valt att vaccinera sig – vilket kan jämföras med åtta av tio på Limhamn."

https://www.expressen.se/kvallsposten/vaccinklyftan-har-ar--halften-ovaccinerade/
Citera
2021-09-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
300000. Det var 6 år sedan. 345000 har det blivit. Tiden har sprungit iväg 🙈. Gissa vilka dom 45k exktra är hehe.
Västra hamnen är ett av de fina områden i Malmö. Med privatbåtar nära de boende.
Om det är så där, enkelt att räkna ut hur resten av Malmö är.

Varje år ser man förändringar.

Jag bodde utomlands och på annan ort i 10 år. Chocken var stor när jag kom tillbaka.

Har släktingar som flyttat från stan. Kommer in en gång om året kanske.
Deras barn undrar om hur det är att leva i en smart muslimsk stad. Personligen spelar jag på triss varje vecka om hopp att vinna och kunna flytta.
Många andra vill också flytta. Ofta säger de bara att det är för barnens skull de vill flytta. Men det är rätt tydligt att det ligger mer bakom 😂

Limhamn i Malmö har fått namnet Rosengård by the sea. Staten byggde lägenheter blandat med bostadsrätter där.
Gissa vem som tryckte in i hyres?

En palestinska polare flyttade till Limhamn med sina barn. Nu 6 år senare. Så fint Limhamn och säkert det var förr. Att en annan muslim säger så, säger mycket.

Allt går väldigt fort nu. Malmö har bytts ut. Det går att säga så nu. Inte att det kommer. Utan det har redan skett.
Parasitmuslimer har ingen självinsikt. Genom sin kultur och ideologi bidrar de till förändringen de själva påstår sig flytta/fly ifrån. Varje muslim i Sverige är ytterligare en mun som kommer att begå brott eller missbruka det offentliga. Det mest komiska är alla personer med HBQT-preferenser eller S, C, V och Mp-fäbless som vill flytta till Malmö, och då pratar jag om UNGA människor, inte sällan kvinnor som vill dit. Varför kan jag inte begripa? Antingen har de någon outtryckt önskan om att möta en arab i en mörk gränd oönskat eller också tror de att det i Malmö fortfarande är som på Möllan anno 1985!
Citera
2021-09-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Ja. En hel del studenter, oftast med ”vänster”-sympatier (”vänster” som i ”älskar mångkultur och identitetspolitik men skiter i knegare och välfärdssamhället”). Stan har de senaste 15-20 åren blivit en magnet för ”vänster”-aktivister. Vilket givetvis gör debatten om Malmös problem enormt verklighetsfrämmande på lokal nivå.
Haha. Som jag skrev i ett nyligt inlägg så blev jag förvånad över främst alla unga studenter och nyutexaminerade, oftast kvinnor och även en del medelålders personer som vill flytta till Malmö. I de fall män flyttade dit så var det oftast för att kvinnan i paret gjort det. Gissningsvis är dessa individer i främsta fallet tillhörande S, C, V och Mp-skaran.
Citera
2021-09-11, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"På Rosengård har bara drygt fyra av tio invånare valt att vaccinera sig – vilket kan jämföras med åtta av tio på Limhamn."

https://www.expressen.se/kvallsposten/vaccinklyftan-har-ar--halften-ovaccinerade/

Lägre IQ
Citera
2021-09-13, 13:48
Medlem
spoilers avatar
"Finns det inte barnmat som innehåller halalmärkt kött? Den frågan ställde sig tre småbarnsföräldrar. Svaret var nej och de tog saken i egna händer. Tahara Food är de första i Sverige som säljer halalmärkt barnmat på burk."

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-13/halal-barnmat-introduceras-pa-hyllorna-i-malmo
Citera
2021-09-13, 16:46
Medlem
Sladdarens avatar
Så djurplågeri mat eller relgions rituell icke livsmedelsgodkända metoder är godkänt i Sverige.
Hur mycket mer tolerant ska idioter till politiker bli och vara?

Jävla slamkrypare till beslutsfattare med 0.0 procent national princip kulturell respekt till svenska kulturen, länk ovan
Citera
2021-09-14, 08:31
Medlem
spoilers avatar
"Elia var tillsammans med Folkhjälpen och God Ande några av de aktörer som hade flest klädcontainrar utplacerade runtom i Skåne utan tillstånd. Det handlar om en verksamhet värd många miljoner kronor.

Elia skaffade efter starten 2016 ett 90-konto och skrev på sina containrar att de använde gåvorna för att hjälpa människor "som lever under kritiska levnadsförhållanden”.

Men Elia fick snabbt påstötningar från Svensk Insamlingskontroll, som håller i 90-kontona. Föreningen uppfyllde inte kraven för att behålla 90-märkningen. På tre år samlade föreningen in drygt en miljon kronor, men allt slukades av verksamheten.

/.../

Samir Al-Assaf är tidigare ordförande och kassör i Elia, numera styrelseledamot i STR. Sydsvenskan har upprepade gånger ställt frågor till honom.

Han hävdar att han inte har tid att svara muntligen. Och säger i skrivna svar att Elia visst gav pengar till välgörenhet och menar att föreningens revisor gjort fel i sin rapportering.

/.../

Efter Sydsvenskans granskning av de ljusskygga klädinsamlarna har både Lund, Malmö och andra skånska kommuner börjat rensa bort insamlingskärl som har stått olagligt utplacerade på kommunens mark.

Men våra kontroller visar att STR har kvar flera kärl ute."

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-10/kladpengar-nadde-aldrig-fattiga--insamlaren-byter-namn

Senast jag passerade ett gäng plåtlådor så stod ett par zigenare där och provade kläder.
Citera
2021-09-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Sett fler områden med ungefär samma siffror. Vanligt folk börjar komma upp i 80% nu men utanförskapsområden står och stampar på 40% och detta i Sverige som verkligen lägger EXTRA resurser på att nå utanförskapsområden.

Man kan fråga sig vad är det som gör att 60% i utanförskapsområden inte verkar leva i svenska samhället? De är okontaktbara, de kommunicerar inte, de läser inte nyheter?
Citera
2021-09-14, 09:07
Medlem
Mojokiis avatar
Jag bor i Malmö. Jag har inte den bästa insynen eftersom jag helt enkelt lever mitt liv och jobbar i Lund. Känner inte till mycket om hur det är i skolorna i Malmö t ex. Däremot bor jag i ett grannkvarter till det ökända Rosengård.

Jag upplever att på stort är det hela rätt lugnt. Jag har aldrig känt mig hotad till att bli rånad och jag kan gå promenader på kvällarna utan att något obehagligt händer (även då och då förbi grabbgäng). Mina erfarenheter av obehagligt agerande är få efter ca 6 år av regelbundet häng och boende i Malmö.

Jag har däremot en gång känt våldtäktsrisk när jag gick hem från gymmet med en punkterad cykel och en något genomskinlig tröja (jag bär inte BH). En kille stannade mig och insisterade på att jag skulle följa med honom så att han kunde laga cykeln åt mig, samtidigt som han repetitivt tittade ner på mina bröst. Genom att bara fortsätta tacka nej så kunde han inte göra nåt mer. Rätt obehaglig erfarenhet ändå. I övrigt har jag inte känt så mycket sådant. Jag känner mig t ex inte utstirrad för att jag går i shorts. Folk är i stort sjysta och i allmänhet blir man inte störd bara för att det finns gott om invandrare i Malmö.

När man drar förbi Rosengård så är det plötsligt en väldans massa kvinnor som har sjal (mer än på andra ställen förstås). Iaf hälften enligt vad jag upplever. Däremot funkar det fint att gå där mitt på dagen enligt min erfarenhet. Tar iofs inte promenader där på kvällen och tar inte promenader mitt i parker på kvällen heller, pga säkerhetsskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in