2021-09-07, 19:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej jag har inte fel - det är fortfarande du som har extrem otur i ditt tänkande.

Om det inte varit Esbjörns som skrivit under kontraktet och satt sin signatur på pappren så hade kontraktet ogiltigförklarats. Nu har domstolen slagit fast att det finns ett giltigt köpekontrakt och frågan handlar om att en part vill komma ur detta. Du har inte förstått det än alltså?
Trådsanning - vilket otroligt tramsig nyord.
Du kan försöka förneka verkligheten så mycket du vill, men den som läser processhandlingarna som finns länkade i trådstarten ser att det är som jag påstår:

Initialerna på varje sida av köpekontraktet har över huvudtaget inte berörts i tvisten. Det enda som nämns är att parterna undertecknat köpekontraktet.

Ingen av parterna har påstått att Esbjörn inte undertecknat köpekontraktet eller att det inte skulle uppfylla formkraven I jordabalken. Det är bara användaren Massonite som tycks hävda att Esbjörn inte undertecknat köpekontraktet.
2021-09-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du kan försöka förneka verkligheten så mycket du vill, men den som läser processhandlingarna som finns länkade i trådstarten ser att det är som jag påstår:

Initialerna på varje sida av köpekontraktet har över huvudtaget inte berörts i tvisten. Det enda som nämns är att parterna undertecknat köpekontraktet.

Ingen av parterna har påstått att Esbjörn inte undertecknat köpekontraktet eller att det inte skulle uppfylla formkraven I jordabalken. Det är bara användaren Massonite som tycks hävda att Esbjörn inte undertecknat köpekontraktet.
Då kommer tiotusenkronorsfrågan....

VARFÖR I HERRANS NAMN gjorde sig Esbjörns ombud det EXTREMA omaket att försöka demensförklara honom, att ihärdigt hävda att Esbjörn inte förstod vad han skrev på, att han inte begrep att han skrev på, att han inte såg vad han skrev på -
när de istället bara kunde hävdat att det inte var Esbjörns namnteckning och signatur?
INGEN har ju bestridt att det verkligen ÄR Esbjörn som satt sin kråka på alla papper.
Du kan ju försöka svara på det.
Du fattar att du har fel va...?
2021-09-07, 20:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Då kommer tiotusenkronorsfrågan....

VARFÖR I HERRANS NAMN gjorde sig Esbjörns ombud det EXTREMA omaket att försöka demensförklara honom, att ihärdigt hävda att Esbjörn inte förstod vad han skrev på, att han inte begrep att han skrev på, att han inte såg vad han skrev på -
när de istället bara kunde hävdat att det inte var Esbjörns namnteckning och signatur?
INGEN har ju bestridt att det verkligen ÄR Esbjörn som satt sin kråka på alla papper.
Du kan ju försöka svara på det.
Du fattar att du har fel va...?
Den som läser processhandlingarna vet att du ljuger: Esbjörns ombud har inte försökt "demensförklara" Esbjörn.

Dina vanföreställningar om tvisten är ointressanta.
2021-09-07, 20:26
Medlem
Citat:
Den som läser processhandlingarna vet att du ljuger: Esbjörns ombud har inte försökt "demensförklara" Esbjörn.

Jo det har han - och det har ju även du....
Varför begriper jag inte - när ni båda bar kunde hävdat att kontraktet var ogiltigt för att det inte var Esbjörn som skrivit på.
2021-09-07, 20:31
Medlem
Citat:

Den som läst inlagorna från pedofilen vet mycket väl att han har försökt "demensförklara" Esbjörn, och att försöket att göra detta fortsätter även i detta nu. Det krävs dock såväl läsförståelse som viss intelligens för att tillgodogöra sig den informationen. En daggmask hade klarat av det.

Dina vanföreställningar om tvisten är ointressanta. Jag frågade dig igår och jag får väl fråga dig igen, varför skriver du en massa saker i tråden som du tycker är ointressant?
2021-09-07, 20:34
Medlem
Som vanligt haglar lögnerna från EBba-hatarna. Esbjörn har tidigare förklarat att han skrivit på samtliga sidor i avtalet, några minns säkert hur han i en TV-intervju beskrev hur det gick till

"Skriv där, skriv där, skriv där, skriv där"

Bara för att ta ett exempel. Alla minns. Utom möjligen en och annan förståndshandikappad daggmask.

Bara ljug och trams från trollen. Hela tiden.
2021-09-07, 20:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jo det har han - och det har ju även du....
Varför begriper jag inte - när ni båda bar kunde hävdat att kontraktet var ogiltigt för att det inte var Esbjörn som skrivit på.
Som alla kan se ställde jag en fråga till Massonite om underskrifter.

En fråga är inte samma sak som ett påstående.
Citat:
Detta är ju minst sagt häpnadsväckande uppgifter.

Menar du att Esbjörn skrev under något helt annat där i sommarnöjet för att Ebba behövde ha hans signatur?
En signatur som hon sedan kopierade, själv eller med hjälp av någon annan, på köpekontraktet.

Vad var det då för papper som Esbjörn skrev under? Finns det pappret kvar?

Jag säger inte att du har fel, men borde inte det framkommit vid det här laget att det finns misstankar om att Esbjörns namnunderskrift på köpekontraktet skulle vara förfalskad?
2021-09-07, 20:49
Avslutad
Citat:
Som alla kan se ställde jag en fråga till Massonite om underskrifter.

En fråga är inte samma sak som ett påstående.
Ja så är det , Du har uppfattat helt rätt.
Det kommer Tingsrätten att informera om.

Det finns på film när E*sbjörn säger att han skulle skriva på ett papper , men blev avbruten av E*ba som sa högt - nej nej inte där - här ska du skriva på.
Senast redigerad av Massonite 2021-09-07 kl. 20:54.
2021-09-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja just ja....behöver inte ens ha kopierat (förfalskat) namnteckningen utan Esbjörn kan ha skrivit under något helt annat (husköpekontraktet) än vad som lästs upp för honom. Det som lästes upp kan ha varit en text som rörde avverkningen på gården. Den "behövdes" ju och det snabbt nu när de redan börjat såga och hugga och Ebba hade ju fått lov till det men "behövde" Esbjörns ja även på ett papper då ju hon skulle stå för kostnaderna och sågargubbsen ville ha sitt på det torra att allt var okey. Ja å sen när de väl börjat såga med Esbjörns tillåtelse så var det ju upp till gubben att snabbt komma ut på gården och se till att det inte blev mer sågat än han tänkt sig och gett tillstånd till, men som sagt först den snabba namnteckningen som ju var ett "måste"....

Citat:
Tack för klargörande! Då blir det hela mer begripligt.

Följande står i köpekontraktet (aktbilaga 2):
Detta kontrakt är upprättat i tre likalydande exemplar, varav säljare och köpare tagit var sitt och det tredje exemplaret utgör fastighetsmäklarens arkivexemplar.

Detta tyder på att Esbjörn undertecknade tre handlingar den 20 augusti 2020, men vi vet inte om han undertecknade tre likalydande exemplar av köpekontraktet. Hittills känner vi bara till två av dem, men har Theo Dietz och Sjönära fastighetsmäkleri det tredje exemplaret i sitt arkiv? Det vet vi inte. Theo Dietz är ju inte heller kallad som vittne.

Tänk om det inte finns något tredje av Esbjörn undertecknat exemplar?

Det skulle kunna ha gått till som du föreslår. Överst i högen låg ett avtal rörande t ex avverkning av träd, men under detta låg inte två likalydande exemplar av avverkningsavtalet utan två likalydande exemplar av det köpekontrakt som tvisten gäller. Lägg därtill de omständigheterna som rådde på fastigheten den dagen och det vi har är en klassisk fälla för en lättlurad äldre-äldre man med kognitiva funktionsnedsättningar.

Ovanstående upplägg hade varit knepigare om det hade krävts att bevittning av två personer.

Citat:
Precis. Du ljög om att Esbjörn sagt att han undertecknat tre exakt likalydande exemplar.

Ja, det står på köpekontraktet att Theo Dietz och Sjönära fastighetsmäkleri ska ha ett undertecknat exemplar av köpekontraktet I sitt arkiv. Men varken du eller jag vet om det finns någon sådan handling i arkivet. Varken du eller jag vet om det över huvudtaget har existerat eller existerar något tredje undertecknat exemplar av köpekontraktet.
Theo Dietz är inte kallad som vittne så det kommer inte att gå att få klarhet via honom under rättegången.

Det enda vi vet är att Ebba och Esbjörn har varsitt undertecknat exemplar av köpehandlingen. En kopia av Ebbas exemplar har hennes ombud skickat in till tingsrätten (aktbilaga 2).

Listigt att ni har lyckats avslöja Ebba Busch plan, ni är grymma mästerdetektiver! Förfalskade namnteckningar och utbytta kontrakt. Jag har för mig att jag såg nåt sånt i ett avsnitt av Dallas, kan det vara därifrån hon har stulit idén? När Brännström avslöjar detta i Expressen så kommer Ebba Busch att riva alla falska kontrakt och lämna tillbaka nyckeln till Esbjörn Bolin. Ni är riktiga genier, det märks att ni och Masonitskivan kan det här med juridik och polisarbete!
2021-09-07, 23:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja så är det , Du har uppfattat helt rätt.
Det kommer Tingsrätten att informera om.

Det finns på film när E*sbjörn säger att han skulle skriva på ett papper , men blev avbruten av E*ba som sa högt - nej nej inte där - här ska du skriva på.
Jag får lust att fråga hur du vet detta, men jag avstår eftersom vi anonyma här och den frågan är alldeles för närgången.

Esbjörn ska ha visat köpekontraktet för Ulf Lööv strax efter den 20 augusti. Esbjörn ska inte alls ha förstått vad han skrev under. Du har kanske gett oss förklaringen till detta. Ulf hjälpte sedan Esbjörn att upprätta "ångerbrevet" till Ebba daterat den 3 september.

Menar du att Esbjörn inte fick med sig något undertecknat köpekontraktet från mötet med Ebba och hennes vännina på eftermiddagen den 20 augusti utan att han i stället fick det av Ebba vid ett senare tillfälle?
2021-09-07, 23:29
Avslutad
Citat:
Jag får lust att fråga hur du vet detta, men jag avstår eftersom vi anonyma här och den frågan är alldeles för närgången.

Esbjörn ska ha visat köpekontraktet för Ulf Lööv strax efter den 20 augusti. Esbjörn ska inte alls ha förstått vad han skrev under. Du har kanske gett oss förklaringen till detta. Ulf hjälpte sedan Esbjörn att upprätta "ångerbrevet" till Ebba daterat den 3 september.

Menar du att Esbjörn inte fick med sig något undertecknat köpekontraktet från mötet med Ebba och hennes vännina på eftermiddagen den 20 augusti utan att han i stället fick det av Ebba vid ett senare tillfälle?

Det jag har sett (via TV) är att E*sbjörn skulle skriva sin namnteckning på ett papper men blev avbruten av E*ba som sa - nej nej inte där - HÄR ska du skriva din namnteckning och att det skulle ske snabbt E*ba stressade honom och tjatade och tjatade på E*sbjörn. I TV var E*björn shockad , man såg riktigt hur han inte förstår vad som hade hänt..
Ja vid ett senare tillfälle fick han ett avtal av E*ba.

Det vore fel av Tingsrätten att inte gå på den första informationen som E*sbjörn klarlagt.
Senast redigerad av Massonite 2021-09-07 kl. 23:38.
2021-09-07, 23:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det jag har sett (via TV) är att E*sbjörn skulle skriva sin namnteckning på ett papper men blev avbruten av E*ba som sa - nej nej inte där - HÄR ska du skriva din namnteckning och att det skulle ske snabbt E*ba stressade honom och tjatade och tjatade på E*sbjörn. I TV var E*björn shockad , man såg riktigt hur han inte förstår vad som hade hänt..
Du tänker på intervjun i TV4 som kommer att visas under rättegången. Jo, man kan verkligen undra vad det var Esbjörn beskrev. Det han beskriver låter ju inte som ett vanligt, lugnt och sansat undertecknande av köpekontrakt. Det borde inte ha varit så bråttom och stressigt om det inte var något fuffens på gång, kan man tänka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in