Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
Att det var mördaren hon fick skjuts av , jag vet att det kan låta osannolikt, att Helena inte skulle hoppa in i en okänd persons bil .men inte omöjligt, hon kan ha känt igen honom av nån anledning . Jag minns själv strax efter Helenas försvinnande att bland det första jag hörde ryktesvis var att Helena sågs prata med nån i bil nere vid teatern . Det har hängt kvar för mig iaf . Sen har Gw nästan varit säker på just den grejen .
Ok, ja det är inte omöjligt att hon kan ha åkt med någon som har frågat om hon vill ha skjuts en bit. Det kan ha blivit en trådsanning att Helena aldrig skulle sätta sig i en bil med någon/några hon inte kände så väl..
Kom på en annan sak angående CL's bror P*eter L*evin. Om han nu var på besök i Mariestad vid tidpunkten för försvinnandet, bröderna gjorde stan den här kvällen och sen gick det som det gick. Vad vore mer perfekt än att PL tog med sig HA's kropp tillbaka upp till torpet i Skäggsta för att gräva ner den på ägorna där? Då behöver man inte tjafsa om dom eviga frågeställningarna som: "ingen skulle köra så långt med en kropp i bilen" osv. Ponera att brodern skulle hem till Skäggsta redan på söndagen då var det inget konstigt med att ta med kroppen i bilen eftersom han ändå skulle hem, snarare en perfekt lösning. Om det är så här det har gått till
då förstår man varför Helena's kropp aldrig har hittats! Brödernas hemlighet i alla år, ett stensäkert gömställe, P*eter L*evin bodde ensam i huset vid tidpunkten för mordet.