2021-09-06, 20:32
Medlem
Har man inte tidigt gått ut med att man ”vet” att HA hoppade in i en bil på torget?
Citera
2021-09-06, 20:35
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Precis , vet inte om PL hade egen bil , kanske nån kan kolla upp. Synd att utredarna inte vill släppa mer info om bilen , men det kanske kommer snart, dom ville väl inte gå ut med modell på bilen innan tjejerna som hade blivit antastade blivit hörda .

Nu påstår ju utredarna att den bilen, kombi med rails, som vittnet Carina såg ca 03.30 stående på cykelvägen i höjd med Vinkingavägen, inte är intressant. Om det gäller endast med CL som GM eller generellt vet jag inte.

Iaf så sägs ju att CL även skulle haft tillgång till en Peugeot, och Peugeot kombi med rails finns kring årsmodell 1987.
Citera
2021-09-06, 20:37
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst kropp och kläder måste ha varit centrala för här kan det ha funnits spår.

Bättre då att låta kropp+kläder försvinna för att minimera den risken. Ja han/de lär ha varit mycket panikslagna men ändå kunde han/de tänka på hur han/de skulle agera på bästa sätt (ur hans/deras synvinkel) för att inte åka fast.

Tror nog de hade väldigt god hjälp av en skopa bonnröta o en ytterst tafflig initial polisutredning.
Citera
2021-09-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu påstår ju utredarna att den bilen, kombi med rails, som vittnet Carina såg ca 03.30 stående på cykelvägen i höjd med Vinkingavägen, inte är intressant. Om det gäller endast med CL som GM eller generellt vet jag inte.

Iaf så sägs ju att CL även skulle haft tillgång till en Peugeot, och Peugeot kombi med rails finns kring årsmodell 1987.
Fel
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-06 kl. 20:48.
Citera
2021-09-06, 20:40
Medlem
Citat:

Tycker det är konstigt m två bilar på cykelbanan den natten . Och att utredarna inte är intresserad av bilen Carina ser, säger ju att dom måste vara rätt säkra på den bilen dom misstänker är rätt
Citera
2021-09-06, 20:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bonnröta och en i början dålig utförd polisutredning.

Citat:
Tror nog de hade väldigt god hjälp av en skopa bonnröta o en ytterst tafflig initial polisutredning.

Ja han/de hade en mycket god hjälp av bonnröta samt en i början dålig gjord polisutredning.

Han/de var naturligtvis inte ledsna över detta. Det vara bara att tacka för detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-09-06 kl. 21:02.
Citera
2021-09-06, 20:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Problemet är att många inte läser alls, bara skummar utan att ta hänsyn till detaljer eller läser, men inte förstår - eller väljer att inte förstå!

Du ingår själv i den kategorin eftersom du feltolkar så mycket av det som skrivs. Om det beror på att du är slarvig, bara skummar igenom, inte förstår eller väljer att inte förstå vette gudarna.
Citera
2021-09-06, 20:54
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Tycker det är konstigt m två bilar på cykelbanan den natten . Och att utredarna inte är intresserad av bilen Carina ser, säger ju att dom måste vara rätt säkra på den bilen dom misstänker är rätt
Kan vara så, men jag är nyfiken på om de slutligen fått en förklaring på "Carinas bil" eller om dom bara inte får den att passa in i CL-teorin.
Citera
2021-09-06, 20:56
Medlem
Citat:
Kan vara så, men jag är nyfiken på om de slutligen fått en förklaring på "Carinas bil" eller om dom bara inte får den att passa in i CL-teorin.
Ja det vore intressant
Citera
2021-09-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och om inte Snickargatan skulle inbegripas i Mariestads centrala delar, vilka delar räknar du då som perifera?

Vi vet inte ens om Snickargatan är korrekt, eller hur? Du som är så rädd för trådsanningar, borde väl vara på din vakt?

"Mannen med pilotglasögon" sågs kanske i höjd med Grottans restaurang? Men det klart, inte heller det är väl centralt enligt dig?!

Första: Öhhh?!? Madlyckan, Krontorp, Marieholm, Lockerud, Grangärdet.....

Andra: Nu skrev jag ju att din "krona på verket" kan vara lite missvisande och att det är uppgifter enligt tråden, inte "rena fakta från polisen själv" som du påstår.

Tredje: Har du uppgifter på att han sågs vid Grottan?
Nej, det är tveksamt att det kan räknas till de centrala delarna av Mariestad, med tanke på Mariestads storlek och stadskärnans utformande så skulle jag inte säga de centrala delarna.

Från Nya torget är det nästan exakt lika långt (fågelvägen) till Hällristningsvägen som till Snickargatan.
Och det är väl ingen som skulle påstå att Helena försvann från genvägen i centrala Mariestad?
Citera
2021-09-06, 21:15
Medlem
Bendis avatar
Jag undrar över en sak: för bara några dagar sedan fanns det filmklipp från 1992 på TV4play från sökningarna efter Helena. I klipper intervjuar de flera personer, bland annat en som säger att han är där för att han studerat på komvux med Helena.

Nu hittar jag inte klippet, gör någon annan det? Funderar annars på orsaken till att ta bort det
Citera
2021-09-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du ingår själv i den kategorin eftersom du feltolkar så mycket av det som skrivs. Om det beror på att du är slarvig, bara skummar igenom, inte förstår eller väljer att inte förstå vette gudarna.
Tror du ska tänka lite Dunning Kruger när det gäller såna som övervärderar sig själva.
Eller Matteus 7:3 kanske är tillämpligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in