2021-09-03, 20:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
En eller två gm tror jag på, inte tre, för three´s a crowd. OM CL skulle visa sig vara gm, så tror jag att han var själv. Om han även -92 var den enstöring han beskrivs som i dag, så var han sannolikt ensam. Ser man på liknande fall, så "arbetar" inte sällan sådana gärningsmän själva, som exempelvis Anders Eklund, Ulf Olsson. Dessa ansträngde sig dock inte för att gömma sina offer allt för väl. (Vad vi vet.) Var gm två, så kanske det var lättare? Speciellt om det fanns en koppling mellan gm och - i detta fall - Helena.

Ett fordon, om inte inledningsvis, så åtminstone vid "bortförandet". I det här fallet, sannolikt inledningsvis.

Det kan så vara? Men han kan ändå ha varit fyllchaffis åt någon, som han kände som granne etc.
En kuf som han skulle säkert gå med och hjälpa någon? Alternativt agera ihop med någon?
Han behöver inte varit lika enstöring då på den tiden, han hade ju åtminstone tagit mod till sig och rest till Australien.
Så himla isolerad tycks han inte varit på den tiden, han for ju runt och körde och spanande in flickor, ev. agerade fyllchaffis?
Citera
2021-09-03, 20:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Såg efterlyst med GW 2014 där säger han att Helena observerades vid torget 2.30

Nja det var i Veckans Brott han sa det 2014 och uppgiften är givetvis är helt fel.
I TV4 Nyhetsmorgon 2018 berättar GW att Helena sågs sista gången utanför stadt, på torget kl 02:00, sen verkar hon ha fått skjuts av vänner.
Citera
2021-09-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
GM åkte in på cykelvägen för att hämta kroppen 02:30 och då hade Hanna gått hem. Så var det, och det är det vi är tvungna att förhålla oss till.
Precis. Och det var precis det du i din hyllade teori inte gjorde.
Citera
2021-09-03, 20:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viper71
Varför skulle hon haft med nyckel till sommarstugan men inte hemnycklarna? det var väl därför hon ringde systern?
Men nu citerat du fel.
Jag har inte skrivet att hon hade det, den jag citerade som
kom med denna konstiga ide.
Citera
2021-09-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Beror på hur långt upp på cykelbanan hon varit, sedan kan hon varit på väg tillbaks,.
Det syns ju en bit upp, i alla fall till de första större träden
https://www.google.se/maps/@58.7109642,13.8009386,3a,24.1y,204.42h,85.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1su4F-IamGsfXih21GyZGliw!2e0!7i16384!8i8192e
Men om hon bara hört bilen så bör hon heller inte haft sikt mot Bäcken / Ekuddenvägen om hon inte heller säger att hon sett bilen. Och då kan varit på en position där hon heller inte syns.
Kontrollerade saken och kan med största sannolikhet säga att det inte gick att se Hanna från vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
En eller två gm tror jag på, inte tre, för three´s a crowd. OM CL skulle visa sig vara gm, så tror jag att han var själv. Om han även -92 var den enstöring han beskrivs som i dag, så var han sannolikt ensam. Ser man på liknande fall, så "arbetar" inte sällan sådana gärningsmän själva, som exempelvis Anders Eklund, Ulf Olsson. Dessa ansträngde sig dock inte för att gömma sina offer allt för väl. (Vad vi vet.) Var gm två, så kanske det var lättare? Speciellt om det fanns en koppling mellan gm och - i detta fall - Helena.

Ett fordon, om inte inledningsvis, så åtminstone vid "bortförandet". I det här fallet, sannolikt inledningsvis.
Vad jobbade CL med vid den här tiden?
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Absolut är det så, dock är det märkligt att inte något vittne sett bilen stå parkerad på ekuddenvägen under de 10 minuterna som går innan bilen blir sedd av killarna på hällristningsvägen.

Ja det är lite märkligt. Finns det något ställe utefter Ekuddenvägen, i närheten av kohagen där man kan svänga av och parkera en bil tillfälligt utan att den syns nämnvärt?
Citera
2021-09-03, 20:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassirer21
Var det inte Kratzar som ” verkade veta” att Helena kördes 27 mil?

Det minns jag inte, men vart kördes hon då enligt Kratzar?
Citera
2021-09-03, 20:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Precis. Och det var precis det du i din hyllade teori inte gjorde.

Höll jag mig inte till att GM åkte in på cykelvägen för att hämta kroppen 02:30?

Tala gärna ur skägget så man förstår, vad exakt är det du är ute efter här?

Hanna's vittnesuppgifter kan möjligen, i bästa fall vara till viss hjälp med det är definitivt inget facit som man till 100% kan utgå ifrån.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-03 kl. 20:55.
Citera
2021-09-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är lite märkligt. Finns det något ställe utefter Ekuddenvägen, i närheten av kohagen där man kan svänga av och parkera en bil tillfälligt utan att den syns nämnvärt?
Går det. Inte en grusväg in där
Citera
2021-09-03, 21:00
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Kontrollerade saken och kan med största sannolikhet säga att det inte gick att se Hanna från vägen.

Är det oberoende vegetationen. Jag menar att på 29 år kan det förändras en hel del.
Citera
2021-09-03, 21:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Går det. Inte en grusväg in där

Tänker att CK även kan ha passerat Helena med bilen när hon promenerande ensam över bron. Kanske hade han sett henne förut och visste vart hon skulle? Han kan ju i sådant fall ha svängt ner på Ekuddenvägen, ställt bilen lite undanskymt i närheten av kohagen och inväntat henne där. CL kan tidigare ha sett HA vid olika tillfällen när hon var ute med hunden. Om han sen uppehöll sig vid kohagen och stigen när HA kom gåendes kan han t.ex. ha sagt att han letade efter sin hund för att väcka intresse istället för att hon skulle bli livrädd av hans blotta uppenbarelse på denna plats mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in