2021-09-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag minns inte säkert nu, men frågade hon specifikt om skjuts hem, var det inte mer en fråga om "någon som ska åt mitt håll"? (Dvs både gående och bilåkande.) Jag kan ha fel.
Det känner jag igen, någon som ska åt mitt håll ? Men vem har hört henne säga det ? Bw?
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-06 kl. 23:52.
Citera
2021-09-06, 23:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Första: Öhhh?!? Madlyckan, Krontorp, Marieholm, Lockerud, Grangärdet.....

Andra: Nu skrev jag ju att din "krona på verket" kan vara lite missvisande och att det är uppgifter enligt tråden, inte "rena fakta från polisen själv" som du påstår.

Tredje: Har du uppgifter på att han sågs vid Grottan?
Nej, det är tveksamt att det kan räknas till de centrala delarna av Mariestad, med tanke på Mariestads storlek och stadskärnans utformande så skulle jag inte säga de centrala delarna.

Från Nya torget är det nästan exakt lika långt (fågelvägen) till Hällristningsvägen som till Snickargatan.
Och det är väl ingen som skulle påstå att Helena försvann från genvägen i centrala Mariestad?

Ugglan verkar låtsas som att han har koll på Mariestad fortfarande, det var nog länge sen han bodde där. Han är säkert utflyttad.
Citera
2021-09-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om nu Kalla Fall endast intresserar sig för CL så kanske dom inte kollar upp vad brorsan PL hade för bil -92.
Hoppas dom kikar här inne emellanåt så har dom fått ett bra tips nu 👍
Citera
2021-09-06, 23:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Jag undrar över en sak: för bara några dagar sedan fanns det filmklipp från 1992 på TV4play från sökningarna efter Helena. I klippet intervjuar de flera personer, bland annat en som säger att han är där för att han studerat på komvux med Helena.

Nu hittar jag inte klippet, gör någon annan det? Funderar annars på orsaken till att ta bort det

Ja honom minns jag från klippet, kan det ha varit en ung CL? Han verkade lite eljest. Tror att klippet finns kvar i tråden, det var väl någon som länkade? GM deltar ju ibland själv i sökningarna.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-06 kl. 23:55.
Citera
2021-09-06, 23:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Då känner jag med igen det , någon som ska åt mitt håll ? Men vem harchört henne säga det ? Bw?

Jag vet inte om det framgått klart. Bartendrarna som hon bad om ett glas vatten? Åtminstone Helenas vänner, som hon frågade. Inte omöjligt att någon/några andra också hört det.
Citera
2021-09-06, 23:54
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ugglan har bevisligen nollkoll alltså men ska ändå toppstyra tråden med ett enturage av 4 handplockade excellenta tänkare.

När det gäller “Hannas” tidsuppgifter kan jag väl inte annat än att hålla med.
Citera
2021-09-06, 23:54
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det framgått klart. Bartendrarna som hon bad om ett glas vatten? Åtminstone Helenas vänner, som hon frågade. Inte omöjligt att någon/några andra också hört det.
Kommer säkert från vännerna hon var där med
Citera
2021-09-06, 23:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ja, det är sannolikt.
Citera
2021-09-07, 00:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Tror du ska tänka lite Dunning Kruger när det gäller såna som övervärderar sig själva.
Eller Matteus 7:3 kanske är tillämpligt

En kombination av båda skulle jag säga 🦉
Citera
2021-09-07, 00:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Bartendern som berättade att hon bad om ett glas vatten efter stängning av baren, vatten som hon sen bjöd ut till sina vänner, vilka de nu var?
Citera
2021-09-07, 00:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag minns inte säkert nu, men frågade hon specifikt om skjuts hem, var det inte mer en fråga om "någon som ska åt mitt håll"? (Dvs både gående och bilåkande.) Jag kan ha fel.
Hon ville ha bilskjuts hem, vad jag förstår?
Inget promenadsällskap.
Vem skulle inte vara trött i fötter och ben efter en hel dags och natts festande och dansande?
Men hon var säkert en väldigt ödmjuk tjej, som inte ville vara till besvär, så därför frågade hon om någon skulle åt samma håll?
Citera
2021-09-07, 00:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Bartendern som berättade att hon bad om ett glas vatten efter stängning av baren, vatten som hon sen bjöd ut till sina vänner, vilka de nu var?

Det var två killar som bartendrarna inte kände igen, som Helena ska ha erbjudit sitt vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in