2021-09-06, 16:35
Medlem
Scalpings avatar
Apropå köttfärs - har det itne blivit väldigt dyrt med svensk köttfärs? Hittar aldrig några bra priser på det längre. Visst irländskt och danskt skit kan man väl hitta på rulle för 50 kr/kg, men de undviker jag helst.

Blir sällan jag köper färs längre pga att jag inte tycker det är prisvärt. Kan va ompaketerat och ommärkt flera ggr, kanske legat och marinerat på golvet också som på ICA?
Citera
2021-09-06, 19:07
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Apropå köttfärs - har det itne blivit väldigt dyrt med svensk köttfärs? Hittar aldrig några bra priser på det längre. Visst irländskt och danskt skit kan man väl hitta på rulle för 50 kr/kg, men de undviker jag helst.

Blir sällan jag köper färs längre pga att jag inte tycker det är prisvärt. Kan va ompaketerat och ommärkt flera ggr, kanske legat och marinerat på golvet också som på ICA?

Priset har blivit typ det dubbla på ett par år.
Citera
2021-09-06, 20:27
Medlem
Sladdarens avatar
Prova mixa alla möjliga grönsaker till ett fryspack wok som är upptinat och eller sommargrönsaker, ärter majs paprika som du sen genomlagar på pannan och sen tjoppar du i det i ev vanlig köttfärsås med såklart tomatpure, lite kross ochså och vin.. kan bli ganska intressant smak
Citera
2021-09-06, 20:55
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Prova mixa alla möjliga grönsaker till ett fryspack wok som är upptinat och eller sommargrönsaker, ärter majs paprika som du sen genomlagar på pannan och sen tjoppar du i det i ev vanlig köttfärsås med såklart tomatpure, lite kross ochså och vin.. kan bli ganska intressant smak

Låter mycket bra, jag brukar ha i 2-3 dl färsk, fin hackad chili så man får lite sting. Testa gärna
Citera
2021-09-06, 23:49
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Låter mycket bra, jag brukar ha i 2-3 dl färsk, fin hackad chili så man får lite sting. Testa gärna

Ja bara för nåt annorlunda, och när jag menar mixa så ska du mixa grönisarna i en assistent till hur stor bitar du vill ha eller bara mos och steka på iolja. Chili är standard i min mat så inget nytt där

Ganska standard brukar jag ha torr chili, cayenne och nåt tabascosås blandat

Jag tycker om hetta och en god chilisås
Citera
2021-09-07, 07:52
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Priset har blivit typ det dubbla på ett par år.
min känsla också.

borde nästan bli billigare att mala egen färs om man köper på sig några hela styckdetaljer vid rea
Citera
2021-09-09, 08:42
Medlem
Har ni inte I kapris och oliver?
Citera
2021-11-07, 13:26
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
. Vilket är ert bästa köttfärssåsrecept? Mitt egna recept är som följer
Alldeles för söt! Tag bort sirap , nöj med ketchup. Även en riven morot bör finnas i den bästa av köttfärssåser.
Citat:
Påpekas bör att jag är oerhört känslig mot slemmiga lökbitar, vilket är orsaken till att jag kör löken i mixer så att det i det närmaste blir lökpuré.. samma orsak till att jag kör passerade tomater istället för krossade tomater. .
Kloka ord. Samt att till "Krossade tomater" görs av skräpet som blir över, medans passerade görs av de fina tomaterna.
Citera
2021-11-07, 14:45
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare

2-3 dl ???
Citera
2021-11-07, 14:53
Bannlyst
käkar inte så mycket köttfärssås nuförtiden men stekte upp älgfärs på samma sätt nästan som jag brukade och det var mycket gott. blandade väl i ett halvt kg egenodlade tomater och basilika. dalt5och olivolja. Möjligen smör också men tror inte det var mer.
Citera
2021-11-18, 16:20
Medlem
Någon som har tips på hur man steker sill utan ströbröd
Citera
2021-11-18, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Någon som har tips på hur man steker sill utan ströbröd

Det blev inte helt rätt det där va?
Citera