2021-09-06, 12:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, överhöra är mycket lätt.. satt på ett cafe och bredvid mig satte sig två personer som ingående samtalade om en persons svårigheter och missbruksproblem. Det var inte trevligt, helt åt helvete. I detta fall socialtjänsten. Cafeet var inte tomt..
Det är som i skolan och förskolan, pedagogerna får inte nämna vem som tex kräkts eller haft löss pga sekretess.. positiv covidtesresultat får inte heller outas pga sekretess.. endast en information att det förekommit.
Om barnen eller eleverna själva berättar, inga problem, de har inte sekretess.
Ja, det går att applicera på flertal områden där det är högst olämpligt att yttra vissa saker om det så berör ren sekretess eller privata åsikter.

Tar man lätt på det här så finns risk för glidning i etiken och rent basic ska sekretess tysta mun och resten ska vara rumsrent.
På tal om lokaler..

HD verkar ha varit i nån egen bubbla när hon far genom emotioner och tänker högt på vad LWs död skulle kunna betyda för henne.
HDs chef förväntade sig väl inte att nåt så absurt skulle avrunda samtalet, det är inte vad som normalt uttrycks i en sån yrkesroll.
Citera
2021-09-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för att du förtydligar.

Och det du nu tar upp, är lite av samma tankar som jag skrivit om tidigare, att ett riskbeteende är allvarligare när det tillkommer ytterligare andra riskbeteende/faktorer.

Det du tar upp i sista stycket, det är väl något som man önskar av hela sit hjärta. Som det ser ut i samhället idag, är att det tyvärr är svårt att ingripa tidigare, även om signalerna finns där.

Om ett offer anmäler, men drar tillbaka anmälan, är det ju svårt att försöka "korrigera" ett beteende som inte finns på pappret sas.

Men samtidigt borde det förstås vara så, att samtal med den som söker hjälp, anmäler osv fångar upp riskfaktorerna på ett sätt som kanske inte offret själv kan alltid se, och att man därigenom kan lyckas komma vidare.

... Samt att den som hotar borde få höra att vederbörande har ögonen på sig. Det kan förhoppningsvis få denna att stanna upp och tänka till en extra gång och släppa tanken på att gå längre.
Citera
2021-09-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @Smokeonthewater, men, trots det, har jag nedan skrivit vad jag anser.

■ Jag tycker för min del att det vore bättre att fortsättningsvis diskutera om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018, inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära, detta istället för att tycka till om sina medpostare.

■ Fråga: Vad har nattugglan @Zilvereko att kunna framföra om den
Yodánska Golvbrunns-Drottningen [ HD ] ?

Mvh/JM.

Ditt andra stycke:
Du kanske inte är rätt person att påpeka detta. Du gör ju det själv i vartenda inlägg. 8

Sista stycket:
Bara att läsa vad jag har skrivit flera gånger i ämnet tidigare.
Citera
2021-09-06, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD hade väl ett flertal gånger uttryckt sig i ordalag som "önskar Lena försvann ur våra liv", "inte fanns längre", "Lena försvann från kvarteret" osv så när SD till slut frågar om död så svarar HD "hon får leva". Jag tycker deras språkbruk är högst märklig över huvud taget. Att föra en diskussion om andra människor på det viset är helt otänkbart för de flesta. Detta par har diskuterat på samma sätt om sin egna baby, till den grad att det googlats om spädbarnsdöd!!! Många spärrar tycks saknas. Hos båda. HD fick ett antal "psykbryt" under senaste åren.

Att en sådan labil sjuksköterska finns i patientnära kontakter med svårt sjuka patienter på en strokeavdelning kanske inte är helt lämpligt. Som jag förstår fick HD också andra arbetsuppgifter. Hur det är nu vet jag inte.

Nu tror jag ju att första gången vi hör/läser det här om att; rätt nära till att tro att du önskar henne död", "nä,hon får leva", var redan 2016. Lena dog 2018, så det var ett par år före mordet.

HD uttrycker redan där att hon önskar at Lena bara försvann ur deras liv.

Att hon någon annanstans i FUP säger ord som "inte fanns längre", det känner jag inte till. Däremot upprepr hon ju ofta att hon önskar att Lena inte sk göra sig påmind på varken det ena eller andra sättet.

Naturligtvis är de här diskussionerna som HD och SD har som jag refererar till 2016 och googling (som jag faktiskt inte tror att det var HD som varken tänkte eller gogolade. Jag tror att det var SD isf) inte normala.

Jag har ju själv tagit upp dom många gånger.

Det som skiljer oss åt, är väl hur vi tänker om vem som är den som är den som "styr" det hela. Några i tråden tror att det är HD som är the puppetmaster och som får SD att utföra olika saker, vilket jag inte alls tror.

Jag tror att det är SD som har många tankar om döden som lösning, som är den som pratar i de här termerna. Det är han som sätter ribban och till sist har det blivit som ett sjukt mönster i deras realtion, där postioerna har förskjutits och det har normaliserats.

Naturligtvis tycker jag inte att det är ok att önska livet ur andra människor.

Jag har själv aldrig tänkt sådana tankar, eller hört någon uttrycka det heller för den delan. Skulle någon säga till mig i vredesmod att jag önskar att du var död, eller att jag önskar du dog på de isaiga vägarna...brrrr. Det läskigaste signaler skulle gå upp i in hjärna.

Jag tror att det blivit en avtrubbning hos både Lena oh HD om död, Rt och andra helt sjuka saker som verkar accpeteras.

Att HD önskar att Lena försvann i deras liv, behöver inte nödvändigtvis betyd att hon varken ville se att hon mördades eller dog på riktigt.

Men jag misstänker ändå att hennes position för den här önskan kan ha förflyttats. Inte osannolikt.

Jag tror att HD känner att SD är helt opålitlig, det för att han har något att dödlja. För HDs del innebär det att SD kan möjligen inte låta bli Lena. Lena finns där i geoachngen, hon bor granne och hon verkar inte heller vlja släppa SD hur lätt som helst.
Citera
2021-09-06, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD hade väl ett flertal gånger uttryckt sig i ordalag som "önskar Lena försvann ur våra liv", "inte fanns längre", "Lena försvann från kvarteret" osv så när SD till slut frågar om död så svarar HD "hon får leva". Jag tycker deras språkbruk är högst märklig över huvud taget. Att föra en diskussion om andra människor på det viset är helt otänkbart för de flesta. Detta par har diskuterat på samma sätt om sin egna baby, till den grad att det googlats om spädbarnsdöd!!! Många spärrar tycks saknas. Hos båda. HD fick ett antal "psykbryt" under senaste åren.

Att en sådan labil sjuksköterska finns i patientnära kontakter med svårt sjuka patienter på en strokeavdelning kanske inte är helt lämpligt. Som jag förstår fick HD också andra arbetsuppgifter. Hur det är nu vet jag inte.
Fetat. Båda är hur konstiga som helst i det samtalet. Som om det vore ett normalt vardagligt samtalsämne två makar emellan att ta upp döden som alternativ. Inget värst ögonbrynshöjande. Den lösningen återkommer HD till i korridoren.
Citera
2021-09-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

■ 1: ) Å det gamla vanliga problemet dyker upp, hur och varför
hamnade hon vid planket

■ 2 : ) med en öppen ytterdörr

■ 1: ) Det är en mycket relevant fråga vilken ignorerats av åtskilliga medlemmar och skribenter i L*na Wesstr*m-tråden, givet vis med anledning av att det saknas ett intresse.

■ Frågan kvarstår: Varför dödsmisshandlades L*na Wesstr*m samt bringades om livet bakom ett bullerplank nära angränsande till ett stort bostadsområde i Nya Hj*rsta Ör*bro ?

■ Samt: Varför stod brottsoffret L*na Wesstr*m:s ytterdörr till hennes bostadsrätt öppnad i ett så kallat glänt-läge ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Det är en mycket relevant fråga vilken ignorerats av åtskilliga medlemmar och skribenter i L*na Wesstr*m-tråden, givet vis med anledning av att det saknas ett intresse.

■ Frågan kvarstår: Varför dödsmisshandlades L*na Wesstr*m samt bringades om livet bakom ett bullerplank nära angränsande till ett stort bostadsområde i Nya Hj*rsta Ör*bro ?

■ Samt: Varför stod brottsoffret L*na Wesstr*m:s ytterdörr till hennes bostadsrätt öppnad i ett så kallat glänt-läge ?

Mvh/JM.
Nu har du skrivit samma sak om och om igen.
Vad tror du själv?
Citera
2021-09-06, 13:44
Medlem
En anledning till att jag fortfarande läser den här tråden är att det fortfarande känns oklart med Hax. Särskilt när jag ser hennes "nya" friska och nöjda ansikte utan näsbluppen.

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d0b8a108-6f4a-42b4-bb4d-461399ac3195&IID=dc01fbe3-7027-4068-bd20-92e9bf36126c
Citera
2021-09-06, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
... Samt att den som hotar borde få höra att vederbörande har ögonen på sig. Det kan förhoppningsvis få denna att stanna upp och tänka till en extra gång och släppa tanken på att gå längre.

Ja, verkligen.

Men problemet uppstår, när det som i Lena fall händer, så uttalas hoten öga mot öga, och sällan när det finns vittnen eller att det skrivs i text.

Som tur var fanns ett erkännande om hotet mot Lena och A i en text där Lena konfronterar SD med vad han hade sagt.

Tyvärr verkar ingen ha frågat Lena (vad vi har sett) om hon hade blivit dödshotad. Jag undrar om Lena skulle ha ljugit i den situationen.

Så därför känns Tries inlägg intressant; att om man kunde ha fångat upp riskfaktorerna tidigare och SD hade blivit inte bara bli konfronterad, utan kanske t om fångas upp i ett tidigare skede, så kunde man t o m kanske även kunnat förhindra ett mord.

Därför känns det så viktigt att man fortsätter att uppmärksamma våld i nära relationer, att man fortsätter med foskning, att man fortsätteratt andvända de riskinstrument som finns och att kvinnor och män som utsätts för olika typer av kränkningar verklien blir lyssnade på och tas på allvar.
Citera
2021-09-06, 14:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En anledning till att jag fortfarande läser den här tråden är att det fortfarande känns oklart med Hax. Särskilt när jag ser hennes "nya" friska och nöjda ansikte utan näsbluppen.

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d0b8a108-6f4a-42b4-bb4d-461399ac3195&IID=dc01fbe3-7027-4068-bd20-92e9bf36126c

Jo, hon är lite av ett mysterium.

Men "bluppen", den tyckte jag att jag såg på den andra sidan på den bild som du tidigare länkade till, dvs att bilden var spegelvänd.

Så är den verkligen borta?
Citera
2021-09-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

■ Som också omtalats flera gånger, att HD förbjudit SD
att ha någon som helst kontakt med LW, då de skulle
försöka lappa ihop sitt äktenskap.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, förbjöd sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n att fortsättningsvis inte❗ha någon kontakt med L*na Wesstr*m.

■ Enligt ovan skrivet: Det är inte alls konstigt på något sätt, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s hat växte sig allt starkare och starkare när hennes Yodánske Riddare St*fan Davidss*n ändå fortsatte med sin otrohetsaffär tillsammans med sin sexdocka L*na Wesstr*m.

■ Till sist, hade helt enkelt sagt den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD fått nog, och hennes inre hat var helt och hållet riktat mot sin rival L*na Wesstr*m.

■ L*na Wesstr*m skulle bara bort ifrån jordens yta, hon skulle röjas ur vägen och det, en gång för alla, den Yodánska Golvbrunns-Drottningen hade helt enkelt fått nog.

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev HD:s önskan, hennes hopp, hennes vilja en sann verklighet, L*na Wesstr*m dödsmisshandlades brutalt med ett sällan därefter beskådat övervåld, tillhyggena haglade med sina kraftfulla slag på L*na Wesstr*m:s ansikte samt på hennes huvud, ett hat riktat mot brottsoffret L*na Wesstr*m långt utöver det vanliga.

■ Lena Wesström är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet:

■ - Men, min snälla underbara lilla Yodánska Golvbrunns-Drottning, det förstår du väl min älskade lilla Tant Gräddelin, att detta var ju helt och hållet emot min vilja, jag älskade ju även min lilla sexdocka L*na Wesstr*m, precis på samma sätt som jag älskar dig, min lilla underbara Golvbrunns-Drottning.

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död"

■ Golvbrunns-Drottningen HD:s hopp, det förvandlades till en verklighet.

■ HD:s antagonist hade en gång för alla blivit röjd ur vägen, hon [ L*na Wesstr*m ] var äntligen borta för allt tid och evighet.

■ Nu mera skiner Golvbrunns-Drottningen HD som en sol och tokloggandet fortsätter som aldrig förr, det vill säga, utan L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-06 kl. 14:19.
Citera
2021-09-06, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Eftersom HDs chef inte tog saken vidare till sjukhusledningen så delar nog inte HDs chef din mening i saken, och sen vet vi inte heller vilken ljudnivå detta samtal hade och inte vet vi i vilken del av korridoren som detta samtal utspelade sej och till sist så hoppas jag och ber för eventuella patienter som råkade överhöra detta privata samtal att dom inte fick bestående men av detta fruktansvärda övertramp. Skulle så vara fallet så kan nog sjukhuset snickra ihop några fruktkorgar till dessa djupt kränkta patienter eller så kanske HD kan lova att hon ska skriva Ave Maria minst hundra gånger på svarta tavlan som en botgöring och en ursäkt till dom som blev kränkt.

Jag tänker faktiskt att MT skule i förhöret nämna om det var patienter som riskerade att överhöra vad HD sa.

Det skulle ju isf vara extra viktigt att förmedla till polsien, eftersom det skulle kunna vara ett tecken på att HD varken brydde sig om att det hon sa var att gå över en gräns, utan också att hon inte skulle bry sig om att patienter skulle höra det, vilket verkligen skule visa hur gränslös hon var i sitt "hat".

Man skulle väl tänka att MT skulle i det fallet reagera som chef, som du säger. Den bild jag får av MT är att hon har ett bra rättesnöre och samtidigt mcyket inkännande, vilket förmodligen gör att hon skulle reagera på ett sådant allvarligt övertramp, Ingen vettig chef skulle väl tollerera att patienterna hör en personal ha sådana önskningar om andra människor.

Men något sådant uttryckte ju inte MT.

Ju mer jag tänker på det här, desto mer övertygad är jag att MT inte var orolig för att patienterna hade hört något, utan att det enbart var själva uttalandet i sig som hon reagerade så starkt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in