2019-02-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är riktigt det du skriver, men tyvärr så försvann det elektroniska spår också.

Här är man inte i närheten av och få ihop det man hade mot KJ.

Ja det fanns ju de där sms:en som man inte kunde få fram, men de skulle nog ändå inte ha gjort vare sig till eller ifrån. Blir ot att utveckla.
Och ja, i fallet LW är man nog ganska långt ifrån den graverande fakta man hade mot KJ.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De spåren fanns efter den sannolika häktningen. Dessutom fanns ett vittne som såg en asiatisk kvinna gå på vägen så hon kan m.a.o. ha lämnat KJ:s bostad levande. KJ låste aldrig sin bil och bevis kunde planterats. Det fanns en annan man i Vatchareeyas liv som var gift som hon hade en affär med och mellan dem fanns våldshistorik eller i vart fall var den bråkig och konfliktfylld. Han ville lämna Vatchareeya men hon vägrade låta honom vara ifred.

Ja så det fanns en hel del som talade för att KJ var oskyldig också. Men det blir off topic här. Kan bara hänvisa till den tråden och FUP:en.
Den gifte älskaren hade för övrigt bara alibi från sin fru. Och frugan hatade Vatchareya, när hon försvann skrev hon på sin Face. "Så bra att kackerlackan är borta" eller dylikt.

On.T: Man kan dra en del paralleler med SD i det här fallet. Även han en gift man, de hade bråkat och t.o.m. ofredande och våld. Hur många av er tror att någon annan vän till Lena kan ha gjort det som det visade sig vara i Vatchareyas fall?
Så det är fullt möjligt att det inte är den gifte älskaren utan en helt annan person som kan ha haft ihjäl Lena också.

Jo, vill ju inte verka dryg på något vis men är (var iaf) gediget inläst på VB-fallet och är välbekant med sushikaratetränaren och hans relation med VB. Givetvis ot här.
Men värt att påpeka som en parallell till detta fall: VB:s mördare blev ju först häktad på skälig grad, sedan på sannolika då åkl kunde påvisa starkare bevisning. Som bekant blev det ju inte riktigt samma utslag för Hiding.
Och ang din sista mening: håller helt och fullt med, vill nog hävda att jag är en av de (få och tappra) här i tråden som hållit öppet för den möjligheten.
Citera
2019-02-20, 23:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har förstått det så diskuterar alltså du och 'Netherworld' huruvida det du räknar upp här skulle kunna anses räcka för skälig misstanke.

Att du själv menar att det här var fullt tillräckligt för skälig misstanke har jag förstått, men vad 'Netherworlds' uppfattning är i den här frågan har jag aldrig förstått. Tror du att man skall tolka 'Netherworld' som att hen håller med dig, eller som att hen är av motsatt uppfattning?

Jag menar på att det inte kan stämma att det finns mer våldshistorik mellan SD och Lena som en del skribenter låtit påskina, om det hade funnits mer än ofredande och knoggnuggningen hade det troligtvis räckt för sannolika, enligt mig.
Netherworld menar på att det krävs ännu mer än så, som teknisk bevisning som binder SD till kroppen och fyndplats. Se hens senaste inlägg.

Om jag missuppfattat dig Netherworld får du gärna rätta mig
Citera
2019-02-20, 23:20
Medlem
Citat:
De spåren fanns efter den sannolika häktningen. Dessutom fanns ett vittne som såg en asiatisk kvinna gå på vägen så hon kan m.a.o. ha lämnat KJ:s bostad levande. KJ låste aldrig sin bil och bevis kunde planterats. Det fanns en annan man i Vatchareeyas liv som var gift som hon hade en affär med och mellan dem fanns våldshistorik eller i vart fall var den bråkig och konfliktfylld. Han ville lämna Vatchareeya men hon vägrade låta honom vara ifred.

Ja så det fanns en hel del som talade för att KJ var oskyldig också. Men det blir off topic här. Kan bara hänvisa till den tråden och FUP:en.
Den gifte älskaren hade för övrigt bara alibi från sin fru. Och frugan hatade Vatchareya, när hon försvann skrev hon på sin Face. "Så bra att kackerlackan är borta" eller dylikt.

On.T: Man kan dra en del paralleler med SD i det här fallet. Även han en gift man, de hade bråkat och t.o.m. ofredande och våld. Hur många av er tror att någon annan vän till Lena kan ha gjort det som det visade sig vara i Vatchareyas fall?
Så det är fullt möjligt att det inte är den gifte älskaren utan en helt annan person som kan ha haft ihjäl Lena också.

Ja och det är skandal att karateknullaren klarade sig undan granskning i det fallet. Jag tror fel person dömdes där.

Helt klart finns det likheter. Håller med dig.
Senast redigerad av glendale 2019-02-20 kl. 23:23.
Citera
2019-02-20, 23:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag menar på att det inte kan stämma att det finns mer våldshistorik mellan SD och Lena som en del skribenter låtit påskina, om det hade funnits mer än ofredande och knoggnuggningen hade det troligtvis räckt för sannolika, enligt mig.
Netherworld menar på att det krävs ännu mer än så, som teknisk bevisning som binder SD till kroppen och fyndplats. Se hens senaste inlägg.

Om jag missuppfattat dig Netherworld får du gärna rätta mig

Lite missuppfattar du mig tror jag. Jag menar inte att det krävs sådan bindande bevisning per se i ett fall. Men i detta fall tror jag det är så att det saknas så pass mycket annan bevisning, vilket gör att det, enligt rätten, inte går att sannolikt säga att SD varit vid BP vid tiden för mordet. Då måste det till något annat. Och en annan sak kan vara just teknisk bevisning som binder honom dit.
Citera
2019-02-21, 00:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Lite missuppfattar du mig tror jag. Jag menar inte att det krävs sådan bindande bevisning per se i ett fall. Men i detta fall tror jag det är så att det saknas så pass mycket annan bevisning, vilket gör att det, enligt rätten, inte går att sannolikt säga att SD varit vid BP vid tiden för mordet. Då måste det till något annat. Och en annan sak kan vara just teknisk bevisning som binder honom dit.
Det blir en märklig diskussion. Oftast diskuteras det vad det finns som talar för att SD skulle vara GM. Ibland talas det också om vad det finns som talar för att SD inte skulle vara GM.

Nu verkar du ha dragit det här ett steg längre, och diskuterar vad det inte finns som talar för att SD skulle vara (eller inte vara) GM.
Senast redigerad av Draifos 2019-02-21 kl. 01:16.
Citera
2019-02-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det blir en märklig diskussion. Oftast diskuteras det vad det finns som talar för att SD skulle vara GM. Ibland talas det också om vad det finns som talar för att SD inte skulle vara GM.

Nu verkar du ha dragit det här ett steg längre, och diskuterar vad det inte finns som talar för att SD skulle vara (eller inte vara) GM.

Det enda märkliga är väl hur du uttrycker dig.

Att det är troligt att det är det teknisk bevisning som saknas. Förstår väl alla.

Inget är uppseendeväckande märkligt alls.
Senast redigerad av Remark 2019-02-21 kl. 01:40.
Citera
2019-02-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja och det är skandal att karateknullaren klarade sig undan granskning i det fallet. Jag tror fel person dömdes där.

Helt klart finns det likheter. Håller med dig.

Men överförbara till detta fall? Aldrig.
Jag följde det fallet.
Citera
2019-02-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men överförbara till detta fall? Aldrig.
Jag följde det fallet.
Det gjorde jag med.
Jodå, finns många likheter ,men det känns fel att börja tjata om det här.
Citera
2019-02-21, 02:34
Medlem
Citat:

Vad gäller Bodenfallet så hade man inte mycket på KJ, utan blodet i skuffen
så hade han knappast blivit dömd.
Han hade oflyt med sina advokater tycker jag, advokater som undanhölls
en "hemlig extraslask" på upp emot 2500 sidor.

På SD har man ju ingenting å komma med, så är han ute å ränner också.
Som du vet så har jag andra förslag på GM än SD, sådana nästan
onämnbara förslag.
Har inte släppt dom tankarna än.
Citera
2019-02-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det gjorde jag med.
Jodå, finns många likheter ,men det känns fel att börja tjata om det här.

Detta är ett helt annat fall, utan likheter.
Senast redigerad av Remark 2019-02-21 kl. 02:49.
Citera
2019-02-21, 03:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad gäller Bodenfallet så hade man inte mycket på KJ, utan blodet i skuffen
så hade han knappast blivit dömd.
Han hade oflyt med sina advokater tycker jag, advokater som undanhölls
en "hemlig extraslask" på upp emot 2500 sidor.

På SD har man ju ingenting å komma med, så är han ute å ränner också.
Som du vet så har jag andra förslag på GM än SD, sådana nästan
onämnbara förslag.
Har inte släppt dom tankarna än.

Jag är också öppen för olika alternativ, t.o.m. att GP kan vara en försmådd kvinna vars make Lena haft en affär med.
Jag funderar på skriken som varade i ca 5 minuter, anledningen skulle kunna vara att det var en kvinna och därför tog det längre tid att döda. En man som mest troligt är fysiskt starkare kunde gjort processen kortare.
En mördare vill få tyst på sitt offer så snabbt som möjligt när det är mitt i ett bostadsområde. Varför lyckades hen inte med det?

SD ligger dock på topp 3 i min lista eftersom han har statistiken emot sig. I ca 7 av 10 kvinnomord är gärningsmannen någon som offret haft en relation med där konflikter/våld förekommit.
Citera
2019-02-21, 03:28
Medlem
Citat:
Jag är också öppen för olika alternativ, t.o.m. att GP kan vara en försmådd kvinna vars make Lena haft en affär med.
Jag funderar på skriken som varade i ca 5 minuter, anledningen skulle kunna vara att det var en kvinna och därför tog det längre tid att döda. En man som mest troligt är fysiskt starkare kunde gjort processen kortare.
En mördare vill få tyst på sitt offer så snabbt som möjligt när det är mitt i ett bostadsområde. Varför lyckades hen inte med det?

SD ligger dock på topp 3 i min lista eftersom han har statistiken emot sig. I ca 7 av 10 kvinnomord är gärningsmannen någon som offret haft en relation med där konflikter/våld förekommit.

Jag la en teori om HD tidigare just för att det tog så lång tid å få tyst på offret.
Det skulle även kunna tyda på att GM inte va så beslutsam.

Mördaren skulle även kunna vara någon som inte ens är nämnd
i tråden, men innerst inne tror jag inte det.

Å det gamla vanliga problemet dyker upp, hur och varför
hamnade hon vid planket med en öppen ytterdörr bakom sig.

En sak som jag skulle vilja veta är om LW på något vis va inblandad i
UWs senaste skilsmässa, kanske med löfte om att försöka få
ordning på familjen igen.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-02-21 kl. 03:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in