2021-09-01, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Åter igen kommer du bara med skitsnack.
Det verkar som att du fortfarande ser feminismen som ett hot mot dig personligen.
Trots att du har ett bra liv och aldrig kommer att sakna något viktigt.
Det är mycket tragiskt.

Vad menar du ens med det?? Du låter som en fjortis som försöker dig på shaming på ett anonymt forum. Dina 'kvinnliga' krafter fungerar inte här stumpan lilla..
Citera
2021-09-01, 13:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Åter igen kommer du bara med skitsnack.
Det verkar som att du fortfarande ser feminismen som ett hot mot dig personligen.
Trots att du har ett bra liv och aldrig kommer att sakna något viktigt.
Det är mycket tragiskt.
Feminismen är inte ett större hot än rasism, fascism, nazism eller kommunism.
Allt det där är grupptänk för en grupp du inte själv valt eller kan göra något åt.

Om du är av åsikten "skitsnack" så vore det väldigt klädsamt om du lyfte det jag säger och berättade för alla här varför och ge lite goda argument för det.

Annars tillför du inte diskussionen nånting.
Ingen bryr sig om dina känslor.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-09-01 kl. 13:08.
Citera
2021-09-01, 14:23
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vad menar du ens med det?? Du låter som en fjortis som försöker dig på shaming på ett anonymt forum. Dina 'kvinnliga' krafter fungerar inte här stumpan lilla..
Jag tror ju att du bara försöker tala bort att jag har kommit något på spåren.
Och det är att männen som vill motarbeta feminismen känner sig hotade av något.
Man kan ju bara undra vad det är.
Kan det ännu idag vara så skrämmande för somliga att kvinnor vill kunna göra självständiga val?
Senast redigerad av Chrisma 2021-09-01 kl. 14:41.
Citera
2021-09-01, 14:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag tror ju att du bara försöker tala bort att jag har kommit något på spåren.
Och det är att männen som vill motarbeta feminismen känner sig hotade av något.
Man kan ju bara undra vad det är.
Kan det ännu idag vara så skrämmande för somliga att kvinnor vill kunna göra självständiga val?
Varför talar du "om samtalet" i stället för att bemöta de teser och argument du får?
Finns det någon som helst anledning att vara rädd för samtalet?

Ska du delta, kan du väl svara på frågor elller ställa dem I samtalet och inte bara kritisera samtalet som om det vore "haram"?

Saknar du dina stödtrupper?
Eller saknar du bara motargument?

Eller har du bara svårt för att hålla dig till tråden?

Feminismen är en dogmatisk ideologi. En -ism som ställer grupp mot grupp och all historisk erfarenhet visar att det aldrig blivit särskilt bra för någon.
Citera
2021-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Man hjälper varann till positioner av makt och man "kräver" det av alla inblandade i "rättvisans namn" med hjälp av såna som "Enhalvböj" (läs kvartsfiguren [slang för en kvartsflaska brännvin]) och så gör man om den, först via indoktrineringen genuskunskap, medan såna som enhalvböj tror att det är för alls bästa, och vips har du ett klimat som i värsta fall blivit fientligt mot män.

För två år sen började två unga män och kompisar en utbildning till sjuksyrra.
Efter två veckor kände de sig tvingade att sluta, då en majoritet av gruppen som startat var "lite mer radikala feminister" än den vanliga ovetande böjen och miljön hade blivit snabbt ohållbar.
Jag vet att det är anekdotisk bevisföring, men de som är lite "kvinnligt lagda" tycker om "berättelser" och vittnesmål från "verkligheten".
Den ena av dem läser nu till ingenjör. Den andra startade företag.

Feminismen förgiftar oss alla med sitt falska narrativ.
Den sprider sig som cancer och den drabbar alla. En tyst mördare av relationerna män och kvinnor byggt upp.

The deal is off.

Sött att du tänker på mig och minns random, personliga saker jag skrev för flera år sedan

Vad tänker du kring det som Gaylords länk behandlade: att man upptäckte att män och kvinnor bemöttes och behandlades på helt olika sätt när de sökte värd för sina depressioner och att män i högre grad fick utebliven behandling eller helt andra mediciner? Vore det bättre om där inte fanns något genusperspektiv, så att man inte upptäckte saken?

Jag tycker sånt bör rättas till.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-09-03 kl. 19:48.
Citera
2021-09-03, 20:26
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Varför talar du "om samtalet" i stället för att bemöta de teser och argument du får?
Finns det någon som helst anledning att vara rädd för samtalet?

Ska du delta, kan du väl svara på frågor elller ställa dem I samtalet och inte bara kritisera samtalet som om det vore "haram"?

Saknar du dina stödtrupper?
Eller saknar du bara motargument?

Eller har du bara svårt för att hålla dig till tråden?

Feminismen är en dogmatisk ideologi. En -ism som ställer grupp mot grupp och all historisk erfarenhet visar att det aldrig blivit särskilt bra för någon.
Fast nu försöker även du bara dribbla bort mina frågeställningar genom att gå till attack istället.
Jag gör ett till försök.
Om det är så att ni inte upplever feminismen som ett hot, varför har ni då sådan lust att motarbeta den?
Citera
2021-09-04, 03:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Sött att du tänker på mig och minns random, personliga saker jag skrev för flera år sedan

Vad tänker du kring det som Gaylords länk behandlade: att man upptäckte att män och kvinnor bemöttes och behandlades på helt olika sätt när de sökte värd för sina depressioner och att män i högre grad fick utebliven behandling eller helt andra mediciner? Vore det bättre om där inte fanns något genusperspektiv, så att man inte upptäckte saken?

Jag tycker sånt bör rättas till.
Jag tror han har rätt.
Människor ska behandlas som individer, inte som grupper med påklistrade attribut enligt något genomsnittstänk.
Som om det vore snittet som drev dem och inte de själva, deras arv och miljö eller eventuella personliga trauman.

Det vore fullkomligt vansinnigt att vända på resonemanget, för då skulle den inte passa någon alls.
Om vården inte klarar av att behandla annat än kvinnor, är det vårdmetoderna som behöver ändras, men framför allt attityderna mot män.

Vi kan inte ha en vårdapparat där inställningen är att män som söker är "manbabies" och gnällspikar.
De, vi alla ska bemötas med samma värdighet UTAN genusperspektiv, baserade på flum och hittepåhumbug.
Citera
2021-09-04, 03:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Fast nu försöker även du bara dribbla bort mina frågeställningar genom att gå till attack istället.
Jag gör ett till försök.
Om det är så att ni inte upplever feminismen som ett hot, varför har ni då sådan lust att motarbeta den?
Det är du som vägrar läsa vad jag skriver!

Försök hänga med lite.
Jag har sagt vad feminismen handlar om och ja, den är oerhört skadlig, inte bara för det kön som lastas och beläggs med all skuld, utan för vad det gör med relationerna mellan könen.

Ju fler som får upp ögonen för vad feminismen FAKTISKT står för, trots de tjusiga utsmyckningarna, desto fler är det som inte bara kommer hata feministerna utan även de kvinnor som låtit dem tala i deras namn.

Jag ska använda ett talesätt med en nätt lite modifikation, som du får fundera på över helgen.

Det enda som behövs för att ondskan ska segra är att goda kvinnor inte säger ifrån.
Originalet är av Edmund Burke
Citera
2021-09-04, 12:03
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Det är du som vägrar läsa vad jag skriver!

Försök hänga med lite.
Jag har sagt vad feminismen handlar om och ja, den är oerhört skadlig, inte bara för det kön som lastas och beläggs med all skuld, utan för vad det gör med relationerna mellan könen.

Ju fler som får upp ögonen för vad feminismen FAKTISKT står för, trots de tjusiga utsmyckningarna, desto fler är det som inte bara kommer hata feministerna utan även de kvinnor som låtit dem tala i deras namn.

Jag ska använda ett talesätt med en nätt lite modifikation, som du får fundera på över helgen.

Det enda som behövs för att ondskan ska segra är att goda kvinnor inte säger ifrån.
Originalet är av Edmund Burke
För vem är det skadligt att kvinnor ska ha samma rättigheter som män?
Och hur kan det vara "ondska" att kämpa mot förtryck mot kvinnor?

Det är nog dags att du lär dig vad feminism verkligen är.
Och att du funderar över hur världen verkligen ser ut.
Citera
2021-09-05, 00:36
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Du har samma och fler rättigheter än män.
Det är att veta detta och inte säga ifrån, när den som har mest vill ha ännu mer som är ondskan.
Citera
2021-09-05, 13:18
Avslutad
Citat:
Du har samma och fler rättigheter än män.
Det är att veta detta och inte säga ifrån, när den som har mest vill ha ännu mer som är ondskan.
Och hur ser du på dem som inte alls har samma rättigheter som män och tycker du att de ska ha det?
Citera
2021-09-05, 17:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Berätta gärna vilka rättigheter som svenska kvinnor saknar jämfört med svenska män ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in