2021-09-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter007
Här i sverige är det många som jämför Abba med bla The beatles,Beach boys m.m

Men skall sanningen fram så är dem väldigt långt ifrån den riktist stora banden i världen. Roxette är väl större.......

Utan två skön sjungade kvinnor så hade inte Benny och Björn sålt någon skiva alls...och särar man på dessa båda herrar vad åstakommer dem då?

Den ena kan inte skriva musik den andra kan inte skriva text..och ändå jämför man dem med tex Jaggar/Richards när det gäller låtskrivandet.

ABBA är ett fenomen som bevisar att 1+1=3! Inte bara the Beatles, Stones, sabbath, depesche mfl, men även Gates, Jobs, Trump m hustru och medarbetare!!

Varför skapar du en dispyt av absolut ingenting!!?

Är du politiker o behöver sysselsättning?
Citera
2021-09-04, 10:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Kul att de släpper nytt, men varför göra sånt jippo av det? De borde hållit det mindre.

Ja, de hade ju kunnat haft ett digitalt möte mellan varandra bara och inte brytt sig om att sprida det mer än så. Förstår faktiskt inte varför de alls svände sig till en publik en gång i tiden. De hade ju kunnat sitta hemma och klingat i vardagsrummet med ett glas vin. Vilket jippo ABBA har blivit, ja alla artisters musik förresten. Varför finns det alls musik?
Citera
2021-09-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geruppp
Många konstiga inlägg i denna tråden. Varför i helvete skulle det ligga i deras intresse att hålla det mindre?

Ja, eller hur... Varför hålla det mindre.. Jag tror inte att folk förstår hur stora ABBA har varit och fortfarande är.
Otroligt många har hoppats på en återförening och dagen vi aldrig trodde skulle komma KOM. Och de har inte gjort det genom att "bara" spelat in ny musik - de har satt ihop en hel konsert som är helt unik i sitt slag som kommer att kunna leva vidare under lång tid framöver.
Menar man att det borde räcka med att skriva en liten blygsam notis i AlingsåsKuriren, då eller? Verkar rimligt..? Knappast.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-09-04 kl. 10:29.
Citera
2021-09-04, 10:37
Medlem
Prodelins avatar
Dom låter inte alls som förr, nya låtarna låter skit, nån slags lollipop.

Ni som tycker det är bra är alldeles för känslostyrda, det är patetiskt göra dom yngre digital också, vad håller dom på med? låt ABBA vara avslutat kapitel istället, tiden har sprungigt iväg.
Citera
2021-09-04, 10:44
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Vad ska man säga
Återförenade nja. Troligen någon medlem som blivit pank. Det finns mycket pengar att hämta.
Låten är säkert skriven för 20 år sedan.
Tror ni att man får se dom i folkparkerna i sommar? Glöm det Låten har Benny snickrat i hop på sin iPhone tänk att få se en live konsert med dom idag tjacket utbytt mot LSD det vore nåt.

Den i nuläget fattigaste av de fyra är Agneta Fältskog. Hon har netto 1700 miljoner kronor. Så nej.
Citera
2021-09-04, 10:46
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Låt oss bara njuta av musiken och av den fantastiska värld vi lever i. Inga skuldkänslor behövs för vi lever i den rikaste och mest framgångsrika av perioder just nu.

Här är hela livesändningen från släppet:
https://www.youtube.com/watch?v=sRe-Xek_TFg

Här är ren nostalgisk poesi, inlägget före (***** stjärnor) :

Vilken fantastiska värld? jävla foliehatt, du är förmodligen en korkad millenial som inte vet nånting.
Citera
2021-09-04, 11:14
Medlem
OkyDokys avatar
Tänk... Jag gillade ABBA när jag gick i skolan och fick stryk för det.. Nu kan dom sitta och lyssna på sin skitmusik.. Heja ABBA..
Citera
2021-09-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Tänk... Jag gillade ABBA när jag gick i skolan och fick stryk för det.. Nu kan dom sitta och lyssna på sin skitmusik.. Heja ABBA..

Då var vi två om det, broder.
Citera
2021-09-04, 11:40
Medlem
Scalpings avatar
Vi vet alla vilka som gillar storslaget och överdådigt! Det såg vi på sändningen där från grönan också. Pridefanor och homos överallt

Inget fel i att gilla abba, men det är musiken det borde handla om, och mindre om nåt jävla PR-jippo. Osmakligt och ovärdigt.
Senast redigerad av Scalping 2021-09-04 kl. 11:43.
Citera
2021-09-04, 11:56
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Dom låter i princip EXAKT som dom lät när de begav sig. Utveckla gärna.

Nej. Då var dom bra. Nya låtarna är kassa.
Citera
2021-09-04, 12:03
Avslutad
ABBA var skräp på sjuttiotalet och det har inte förändrats. Ruskigt dåligt engelskt uttal i sången också. Man hör att det är två svenska tanter som sjunger.

Nej, låt ABBA-eran glömmas bort med fyrtiotalisterna.
Citera
2021-09-04, 12:05
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Den i nuläget fattigaste av de fyra är Agneta Fältskog. Hon har netto 1700 miljoner kronor. Så nej.
Den sötaste och vackraste personen, bandets röst och själ blev den fattigaste när det kom till kritan. Vilken orättvisa

Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Va? fick stryk för att du gillade en viss musik? Vilket intolerant samhälle bodde du i?
Jag gillade ABBA och Iron Maiden när jag gick i skolan och det var ingen som ens brydde sig ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in