2021-09-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
4 pensionärer med synth neon kläder... hur tänkte man där?
Skivbolaget måste seriöst sparka den som ligger bakom det fiaskot..

Skön musik annars, rösten är inte på gamla nivån men musiken är precis där man minns de

Menar du neondräkterna som avatarerna har på sig?
I så fall associerar jag det till en slags tidskapsel - att de kan resa bakåt i tiden med ny teknik och ny musik..?
Eller menar du den andra bilden från nutiden?
I så fall är det väl just dessa dräkter som de spelat in Avatarernas rörelsemönster och dans med till kommande konserter i London?

Så tolkar jag det iaf...

Hur som: Briljant idé det här med Avatarerna. Somliga blev besvikna över att inte abba själva skulle ge konserter. Jag tyckte det var fiffigt! För nog vet de om att de ändå är till åren komna. Dels finns väl inte orken för att hålla igång flertalet konserter så där riskerar de att falla platt och göra fansen besvikna, men sen är det väl ändå så att någon kanske ett tu tre blir sjuk eller bryter lårbenshalsen eller får en hjärtinfarkt eller en stroke eller som helst som kan hända i den åldern. Jobbigt läge att då veta att man sålt en massa biljetter världen över men måste ställa in pga krämpor. Nu har dom ju "Vikarier" som är unga för evigt och som dom nu har haft under "upplärning". Bra ju..!

Jag älskar de nya låtarna och soundet är sig likt!!

Edit: Såg nån som undrade över Fridas barn. Vet att hennes dotter omkom i en bilolycka när hon var 30 år gammal. Kort därpå dog även Fridas man blott 49 år.
Sonen vet jag inte så mycket om.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-09-04 kl. 01:21.
Citera
2021-09-04, 01:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
ABBA är helt suveräna. Lyssna på! Men att Agneta och Ledin hade ihop det mer än sången (dången?) det får du nog belägga (betäcka?).

Jag har iallafall inte hört talas om det.
Anni Frid och Ledin har dock båda varit inblandade i nån skum sekt där Ann Frid blev blåst på 50 miljoner typ när det skulle byggas ett tempel.
Citera
2021-09-04, 01:18
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Knappast OT att konstatera att ABBA profiterade på 70-talets sunkighet efter oljekrisen. De lyckades förena glamrock och dansband vilket gjorde deras musik lättillgänglig. I TV4-intervjun försökte de få det till att ABBA:s klädsel skulle vara föregångare för HBTQ-rörelsen. De väljer då helt att frånse att alla glamrockband, inte minst Queen, Sweet och David Bowie, anspelade på det och det androgyna.

Det man kan konstatera är att speciellt tjejernas kläder, överlag, fortfarande 40+ år senare ser tämligen heta ut. Ok, det var lättare som tjej än som kille, det finns en större frihet att kläs sig hur man vill. Det som är extremt och nytt dateras fort.

Abba ser ut såhär 1975
https://shop.abbathemuseum.com/app/uploads/2019/09/ABBA-in-Cat-suits-Poster.jpg

Inte så extremt, tjejerna är väldigt snygga i kläder som fortfarande känns möjliga att använda på scen. ABBA hade proffsiga kostymer och filmer.

Som kontrast:
Snubblade igår över denna bild från 1975 på gänget bakom hiten (och komedifilmen) Car Wash: https://i.postimg.cc/VNLrrgCR/3304.jpg
Killarna ser ju ut som att de är utsläppta från en, och jag är elak, jag inser det, från en institution eller nåt men tjejen ser ändå ganska presentabel ut.
Senast redigerad av sk33 2021-09-04 kl. 01:21.
Citera
2021-09-04, 01:27
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Tycker att de kunde hylla Inger Heinerborg (då Brundin) som ju faktiskt ingick i ABBA under en tid då Agneta Fältskog var föräldraledig. Tyvärr är Inger inte med oss längre sedan många år tillbaka:

https://www.youtube.com/watch?v=vw542YOoyuI

https://www.youtube.com/watch?v=q1lPLKnr5qE

Tack ska du ha. Dessa har jag aldrig sett tidigare,
Bra grävt!
Vad hände med Inger. Kan Du visa lite med info om henne...
Senast redigerad av Fibonaccital 2021-09-04 kl. 01:33.
Citera
2021-09-04, 01:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tack ska du ha. Dessa har jag aldrig sett tidigare,
Bra grävt!
Vad hände med Inger. Kan Du visa lite med info om henne...

Hon var ju sångerska och sjöng kristen musik. Finns en YT-kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCG3d2efajD9Wicti7qJEOjA
Citera
2021-09-04, 01:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Hon var ju sångerska och sjöng kristen musik. Finns en YT-kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCG3d2efajD9Wicti7qJEOjA

Tack ska du ha...
Citera
2021-09-04, 02:02
Medlem
Fibonaccitals avatar
Titta på texten.
Vi ALLA behöver läsa den.

I still have faith In you,
I see it now
Through all these years
That faith lives on, somehow...

There was a union
Of heart and mind,
The likes of which are rare and
Oh, so hard to find!

Do I have it in me?
I believe it is in there,
For I know I hear a bittersweet song
In the memories we share...

I still have faith in you
And I will say:
I never really thought
I'd feel this way!

But I remind myself
Of who we are;
How inconceivable
It is to reach this far.

Do I have it in me?

We do have it in us!
A new spirit has arrived!
The joy and the sorrow,
We have a story
And it survived!

And we need one another
Like fighters in a ring!
We're in this together:
Passion and courage
Is everything!

I still have faith in you:
It stands above
The crazy things we did...
It all comes down to love!

Do I have it in me?

Do I have it in me?

We do have it in us!
A new spirit has arrived!
The joy and the sorrow,
We have a story
And it survived!

And we need one another
Like fighters in a ring!
We're in this together:
Passion and courage
Is everything!

(I still have faith in you)
And we still have it in us!
We've only just arrived!
(Do I have it in me?)
We stand on a summit,
Humble and grateful
To have survived!

I still have faith in you:
It stands above
The crazy things we did...
It all comes down to love!

Do I have it in me...?
Citera
2021-09-04, 03:26
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
En teori kan vara att dom vill sätta Sverige på musikkartan igen, och att det var planerat ett tag efter att Avicii gick bort, dom var nästan helt klara med ett nytt album och pang boom så kommer Coronan och dom måste skjuta upp det, fram tills nu när läget är mkt lugnare.

Ja det är bara en dum teori. Lyckats har dom ju gjort eftersom BBC sköt upp nyheterna enbart för att visa den nya ABBA-låten, även om jag inte hittade något klipp på youtube med det. Bara det är helt sjukt.

Återstår att se Tracklisten till nya skivan, om där är ett farväl till Avicii ;p
Om man såg livesändningen hörde man Benny säga att ”vi gör musik, vi kan ingenting annat så vi har liksom inget val”. De gör helt enkelt sitt jobb.
Citera
2021-09-04, 03:39
Avslutad
Jäklar,

Efter att ha läst här förväntade jag mig något riktigt dålig men det här var ju bättre än 99% av allt som produceras idag.

Nej, vi fick ingen ny super hit men det är riktigt stabil, bra hitmusik.
Citera
2021-09-04, 03:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Björn och Benny är några av världens mest ödmjuka miljardärer. Väldigt svenska i sitt agerande mot omgivningen. Frida och Agnetha är inte överdrivet förmögna av den enkla anledningen att dom inte skrev låtarna. Jag ser det som en gåva att Benny och dom andra abborna tar sig an det här projektet vid sin ålder. Och låtarna håller hittills hög kvalité. Jämför en ballad som I still have faith in you med någon annan samtida artist. Det finns ingen som har kapacitet att prestera något liknande.
Björn Ulvaeus är knappast ödmjuk, han är en översittare av rang med sitt engagemang i Humanisterna.

Vad gäller kvaliteten i deras musik kontra samtida "musikproducenter" är jag dock helt enig. De skapar musik, inte logarytmer eller laptopskit skrivet från ett kafé i Brooklyn.
Citera
2021-09-04, 03:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
möjligen inte men faktum kvarstår, alla fyra har en stor förmögenhet som hade fortsatt att vara beständig även om de inte gjort detta, men fortsätt gnäll du över att nån tjänar pengar
Det handlar inte om pengar, pappskalle, det handlar om att mycket ska ha mer.
Citera
2021-09-04, 04:00
Medlem
Vad ska man säga
Återförenade nja. Troligen någon medlem som blivit pank. Det finns mycket pengar att hämta.
Låten är säkert skriven för 20 år sedan.
Tror ni att man får se dom i folkparkerna i sommar? Glöm det Låten har Benny snickrat i hop på sin iPhone tänk att få se en live konsert med dom idag tjacket utbytt mot LSD det vore nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in