Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nja om stadt stängde 02:00 bör baren ha stängt 01:45. Helena bad då om ett glas vatten, låt säga 01:50 och gjorde sig sedan redo att gå hem. Det är inte omöjligt att hon börjar gå hemåt redan vid 02:00-02:05 och att hon kommer fram till kohagen vid 02:15- 02:20.
Att Helena skulle ha fått skjuts av vänner betvivlar jag starkt. Hade hon fått skjuts hade dom givetvis kört henne hela vägen så hon kom hem tryggt och säkert. Inte fasen hade dom sagt: Du får hoppa av här vid kohagen och ta skogsstigen hem mitt i natten.. muhahaha.. nä det fullständigt osannolikt faktiskt.
Då torskar du igen, då ... "Det är inte omöjligt att hon börjar gå hemåt redan vid 02:00-02:05 och att hon
kommer fram till kohagen vid 02:15- 02:20."
Tja, det är ju precis då som "Hanna" säger att hon var ute med hunden. (Vilket jag för övrigt har argumenterat för hela tiden. Välkommen i gänget!) För bara några sidor sedan harvade du om tider runt 02:30 för att kunna skippa "Hanna". Det går verkligen bra nu ... NOT!
Vidare: "Att Helena skulle ha fått skjuts av vänner betvivlar jag starkt. Hade hon fått skjuts hade dom givetvis kört henne hela vägen så hon kom hem tryggt och säkert. Inte fasen hade dom sagt: Du får hoppa av här vid kohagen och ta skogsstigen hem mitt i natten.. "
Visst kunde Helenas vänner ha kört henne hela vägen hem (om det nu skulle ha varit så att hon skulle ha åkt med vänner), men de skulle kanske till Ekudden
och Helena erbjöd sig då att gå av på Ekuddenvägen vid skogsstigen. Fast nu tror inte jag att det var så här det
gick till.