Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
Lägg ner !! I stängslet finns en öppning med trärister som man kan gå rakt in på på stigen folk går där dagligen . Jag pratar om stigen som går från ekuddenvögen till Hällristningsvägen som alltid gått där o går där fortfarande. Stigen som Helena ev ska gått på .den påverkades inte av att vägen drogs om
Jag gick dit och tittade.
Det finns många rister in till den enormt stora fårhage som skogen är idag, stängslad runtom med fårstängsel.
Ett rister finns bakom lekplatsen vid den stora gamla granen med stege i. Därifrån går det en myriad av stigar åt olika håll, de flesta djurstigar. De är fulla harlortar och annat djurbajs, som visar att människor inte gått där på ett tag. En av de dåligt upptrampade stigarna leder till ett rister mot ekuddenvägen, men det var inte där den gamla stigen mynnade ut. Jag menar att den gamla stigen mynnade vid ekuddenvägen mitt emellan ristret jag pratade om och den nya asfalterade gång och cykelvägen, som de flesta använder idag. Där den gamla stigen mynnade, finns också en skylt som berättar om skogen. Den skylten sitter innanför stängslet på ett sådant avstånd att den svårligen går att läsa ifrån vägen.
Det finns inte många kartor att hitta via google som visar hur stigen och ekuddenvägen gick förr, men det lilla som finns visar att stigen började där skylten är idag.
De flesta stigar trampade av människor finns utsatta på Eniro och lantmäteriet.
Lekplatsen är för övrigt idag en gräsbelagd allmänning som inte synes användas, men som är välklippt.