Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
ABBA ska låta som ABBA, men jag tycker att de fått överdrivet högt betyg av recensenterna och det är ju uppenbart att det beror på att de är just ABBA. Sätt alla minnen åt sidan från den tiden och fokusera på musiken så tror jag det flesta förstår att de inte är uppe på betygskalorna 8-9/10. Det är mycket nostalgi kring dessa betyg kan jag tänka mig.
För dåligt engelskt uttryck. Det hade ABBA på den tiden också, men det är andra tider nu.
Stort minus för nyttjandet av elekroniska instrument. Basen på Dont shut me down låter riktigt illa. Helt malplacerat ljud. Jag förstår inte hur man kunde ta beslutet att använda den basen. ABBA med Ace of Base-bas? Illa!
Dåliga sångröster hade de också. De hade kunnat dölja det genom andra låtval, men istället blev det fokus på rösterna.
Sedan tycker jag inte det var något hitvänligt alls över de två låtarna. Det var ABBA helt enkelt.
Ur en nostalgisk synvinkel skulle jag ge dom 7/10.
Tycker att det blir nästan mer nostalgiskt och vackert när man riktigt hör att Frida röst inte har samma tryck längre. Diafragman ger inte samma stöd längre och jag har inga problem att höra åldern i rösten, i synnerhet på "I stll have faith in you" där hon inte har hjälp av fem sex harmonier. Människan är 75 år och sjunger så sjukt bra trots att hon inte spelat in någon på länge. Skills waning, brukar vi kalla det i min bransch. Men hon har det fortfarande. Det är ursnyggt.
När jag hör den låten där ser jag framför mig Rose i "Titanic" när hon i slutat på filmen klättrar upp i aktern och släpper The Heart of the Ocean i havet. Hur en så gammal kvinna kan vara så vacker.
Jag tycker de har fokuserat på EXAKT rätt sak: sig själva och att ha kul. Avatargrejen är ju dessutom hur sjukt cool som helst.