2021-09-03, 23:54
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaskigbajs
Om så är fallet varför då ge ut "nya" låtar? Whats the point of all this? Money money money.

Jag tycker inte Agnetha och Frida låter alls lika bra som förut. Men de är ju också snart 100 båda 2.

Medlemmarna i Abba har en samlad förmögenhet på över 10 miljarder kronor, så pengarna är nog inte inte främsta drivkraften.
Citera
2021-09-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Väldigt många kritiker gillar faktiskt accenterna. Det blir exotiskt. Det blir ABBA. Dom flesta är väldigt nöjda och det höjer stämningen.
Just accenterna gör mången stjärna känd. Titta bara på Baccara och deras brytning
Citera
2021-09-03, 23:58
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Tyvärr är ju inte A-teens purunga och så fräscha som när det begav sig. De är nästan 40 nu och någon jobbar som managing director och någon annan är pole dancer.

De är flera år yngre än vad du tydligen är. De är ungefär i samma ålder som ABBA var när de gav ut The Visitors. Ja jag vill höra A-teens versioner.
Citera
2021-09-03, 23:58
Medlem
SmartSkalles avatar
Nu är man ju helt såld efter att inte ha lyssnat på ABBA på 40 år...nostalgi såklart, men med detta blir dom odödliga med sin ABBATAR-konsert som lär vevas i 40 år till. Jävligt coolt helt enkelt, och riktigt bra.
Citera
2021-09-03, 23:59
Medlem
Proras avatar
Citat:
Tyvärr är ju inte A-teens purunga och så fräscha som när det begav sig. De är nästan 40 nu och någon jobbar som managing director och någon annan är pole dancer.

Kanske dags för ett A-teens-teens att dra igång.
Citera
2021-09-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Detta var en jevla lång tråd..
Orkar inte läsa hela...

Till att börja med så TROR jag att Agneta hade en story 1982 med Ledin.

Tomas Ledin & Agnetha Fältskog - Never again 1982
"Never Again" https://www.youtube.com/watch?v=frNE8mAgX6E

Lite mer info och hintar hittar ni här:

Agnetha Fältskog Interview (English Subtitles) | ABBA | SVT/NRK/Skavlan
https://www.youtube.com/watch?v=2qpr1F-UONI

Men jag gillar ABBA väldigt mycket.

Deras nya låtar ger mig stålpäls.
Ni hittar dem själv på nätet:

ABBA - I Still Have Faith In You
https://www.youtube.com/watch?v=pAzEY1MfXrQ

Don't shut me down
https://www.youtube.com/watch?v=uSNSNuaw5N0

God natt...
N ska jag lyssna till ABBA till jag somnar...

Jag tror inte (utan att ha läst) att Agnetha och Ledin haft en affär.
Om Ulf Lundell och hon haft en affär bara för att hon är med och sjunger i Lundells ”snön faller” tror jag inte heller. Men vem vet ?
Citera
2021-09-04, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Medlemmarna i Abba har en samlad förmögenhet på över 10 miljarder kronor, så pengarna är nog inte inte främsta drivkraften.
Nej det tror jag inte heller. <pengar är inte drivkraften här.
Benny är en schysst snubbe med båda fötterna på marken. Kanske vill han bevisa världen att han är något att räkna med fortfarande i branschen. Vad vet jag.
Det är nog inte så lätt att efter en sådan succe som ABBA gjorde att bara vila på lagrarna samtidigt är förväntningarna skyhöga så det hela är nog rätt ångestladdat.
Citera
2021-09-04, 00:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
ABBA ska låta som ABBA, men jag tycker att de fått överdrivet högt betyg av recensenterna och det är ju uppenbart att det beror på att de är just ABBA. Sätt alla minnen åt sidan från den tiden och fokusera på musiken så tror jag det flesta förstår att de inte är uppe på betygskalorna 8-9/10. Det är mycket nostalgi kring dessa betyg kan jag tänka mig.

För dåligt engelskt uttryck. Det hade ABBA på den tiden också, men det är andra tider nu.
Stort minus för nyttjandet av elekroniska instrument. Basen på Dont shut me down låter riktigt illa. Helt malplacerat ljud. Jag förstår inte hur man kunde ta beslutet att använda den basen. ABBA med Ace of Base-bas? Illa!

Dåliga sångröster hade de också. De hade kunnat dölja det genom andra låtval, men istället blev det fokus på rösterna.

Sedan tycker jag inte det var något hitvänligt alls över de två låtarna. Det var ABBA helt enkelt.

Ur en nostalgisk synvinkel skulle jag ge dom 7/10.
Tycker att det blir nästan mer nostalgiskt och vackert när man riktigt hör att Frida röst inte har samma tryck längre. Diafragman ger inte samma stöd längre och jag har inga problem att höra åldern i rösten, i synnerhet på "I stll have faith in you" där hon inte har hjälp av fem sex harmonier. Människan är 75 år och sjunger så sjukt bra trots att hon inte spelat in någon på länge. Skills waning, brukar vi kalla det i min bransch. Men hon har det fortfarande. Det är ursnyggt.

När jag hör den låten där ser jag framför mig Rose i "Titanic" när hon i slutat på filmen klättrar upp i aktern och släpper The Heart of the Ocean i havet. Hur en så gammal kvinna kan vara så vacker.

Jag tycker de har fokuserat på EXAKT rätt sak: sig själva och att ha kul. Avatargrejen är ju dessutom hur sjukt cool som helst.
Citera
2021-09-04, 00:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Låt oss bara njuta av musiken och av den fantastiska värld vi lever i. Inga skuldkänslor behövs för vi lever i den rikaste och mest framgångsrika av perioder just nu.

Här är hela livesändningen från släppet:
https://www.youtube.com/watch?v=sRe-Xek_TFg

Här är ren nostalgisk poesi, inlägget före (***** stjärnor) :

När jag föddes fanns inte några TV-kanaler och sedan bara en till 69. Det är inte jag som känner skuld. Det är förmodligen Benny. Det var mycker rikare på 60-talet. det var då nedbrytningen började. 70-talet var en sunkig tid och ABBA profiterade på den.
Citera
2021-09-04, 00:09
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Till att börja med så TROR jag att Agneta hade en story 1982 med Ledin.

Tomas Ledin & Agnetha Fältskog - Never again 1982
"Never Again" https://www.youtube.com/watch?v=frNE8mAgX6E

Men jag gillar ABBA väldigt mycket.

Deras nya låtar ger mig stålpäls

ABBA är helt suveräna. Lyssna på! Men att Agneta och Ledin hade ihop det mer än sången (dången?) det får du nog belägga (betäcka?).

Jag har iallafall inte hört talas om det.
Citera
2021-09-04, 00:10
Medlem
Just nu roar jag mig med den här. Ett helt annat Abba, som inte spelats lika ofta som alla hits.
https://youtu.be/1QGRBpH64sY
Citera
2021-09-04, 00:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag tror inte (utan att ha läst) att Agnetha och Ledin haft en affär.
Om Ulf Lundell och hon haft en affär bara för att hon är med och sjunger i Lundells ”snön faller” tror jag inte heller. Men vem vet ?

Inte en chans att hon haft en affär med dem. Jag kände däremot en som hade en affär med henne före hon träffade Björn Ulveus. Känner honom inte längre och vet inte ens om han lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in