2021-09-03, 18:10
Medlem
allt.o.ingets avatar
Firma Isak-Kulusevski-Forsberg kan vara det mest brutala anfall Sverige någonsin haft. Har aldrig sett ett svenskt anfall klä av ett topplag som Spanien på det här sättet. God konkurrens med Dahlin-Andersson-Brolin.
Citera
2021-09-03, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Firma Isak-Kulusevski-Forsberg kan vara det mest brutala anfall Sverige någonsin haft. Har aldrig sett ett svenskt anfall klä av ett topplag som Spanien på det här sättet. God konkurrens med Dahlin-Andersson-Brolin.

Ja de var verkligen imponerande. Ska bli intressant hur Janne tänker inför träningsmatchen nu mot Uzbekistan , vilka han låter få chansen då. Kommer han köra samma eller kommer han chansa runt ?
Citera
2021-09-03, 18:22
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
https://footystats.org/international/spain-national-team-vs-sweden-national-team-h2h-stats#1200372

Dom som tänker att Sverige dominerade matchen igår får nog ta och tänka om lite. Vi spelade väldigt bra, använde våra styrkor på bästa sätt, men det var genom klassiskt lagspel, mycket kämpande och hjärta som vi vann. Och tur.

Tur? Spanien hade knappt en farlighet på hela matchen. Var väl Traorés skott som hotade mest. Janne Andersson har satt ihop ett klassiskt svenskt betongförsvar. Det i kombination med det nya spetsanfallet gör att man kan börja drömma lite.
Citera
2021-09-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ryser när jag hör Janne Andersson säga att det finns många bra spelare i anfallet och att han gärna laborerar med Quaison och Zlatan.. Hoppas han kommer på bättre tankar. Nu efter Spanienmatchen vet vi vilka som ska spela från start

Känns som Janne hade överdriven respekt för Spanien i EM och valde denna gång att chansa lite med vetskapen om att även om det gick åt skogen så skulle det gå att reparera med tanke på övriga lag i kvalgruppen.

Jag ångrar att jag slog av i halvtid och gick till sängs, men jag hade huvudvärk och skulle jobba dagen efter. Hade det varit avgörande match i mästerskap hade jag stannat uppe.
Citera
2021-09-03, 19:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Känns som Janne hade överdriven respekt för Spanien i EM och valde denna gång att chansa lite med vetskapen om att även om det gick åt skogen så skulle det gå att reparera med tanke på övriga lag i kvalgruppen.

Bortaplan, stekhett och varje poäng var livsviktig. Det betydde nog mer för Sveriges taktik då än överdriven respekt.
Citera
2021-09-03, 20:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Tur? Spanien hade knappt en farlighet på hela matchen. Var väl Traorés skott som hotade mest. Janne Andersson har satt ihop ett klassiskt svenskt betongförsvar. Det i kombination med det nya spetsanfallet gör att man kan börja drömma lite.
Dom hade inte många hundraprocentiga chanser, men dom hade massvis med halvfarliga lägen, dom blir det också mål på emellanåt. Totalt sett så var Spanien farligare, även fast dom som vanligt spelade mest i sidled. Kollar du länken som jag skickade så är det rätt tydligt.
Citera
2021-09-03, 20:36
Medlem
Hunden007s avatar
vad är oddsen nu på vem som vinner Sveriges grupp?

för mig känns de 50/50 mellan Sverige och Spanien.
Citera
2021-09-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
vad är oddsen nu på vem som vinner Sveriges grupp?

för mig känns de 50/50 mellan Sverige och Spanien.
Nja 65-35 Sveriges fördel,vinner vi på onsdag i Aten,då ecjsg kaxig nog säga 90-10 Sverige fördel, förlorar vi i Aten så 50-50 typ
Citera
2021-09-03, 20:46
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Ljungberg-Larsson-Zlatan var också rätt brutalt när det begav sig. EM 2004 kunde vi lika gärna varit i semifinal. Men senaste 10 åren håller jag absolut med dig med den trion.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja de var verkligen imponerande. Ska bli intressant hur Janne tänker inför träningsmatchen nu mot Uzbekistan , vilka han låter få chansen då. Kommer han köra samma eller kommer han chansa runt ?

Janne kommer nog rotera om jag får gissa. Tror och hoppas han kommer starta spelare som J.Karlsson, Svanberg, J.Nilsson osv. Kanske Thelin på topp med J.Larsson. Janne brukar ofta rotera med spelare som inte fått speltid emellan tävlingsmatcher.
Citera
2021-09-03, 20:49
Medlem
twoeggss avatar
Jag hoppas dom sopar rent nu de fyra matcherna som kommer, så att sista matchen mot Spanien blir betydelselös. Startelva: samma som mot Spanien, med några enstaka justeringar i backlinje/mittfält.
Citera
2021-09-03, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ljungberg-Larsson-Zlatan var också rätt brutalt när det begav sig. EM 2004 kunde vi lika gärna varit i semifinal. Men senaste 10 åren håller jag absolut med dig med den trion.

Janne kommer nog rotera om jag får gissa. Tror och hoppas han kommer starta spelare som J.Karlsson, Svanberg, J.Nilsson osv. Kanske Thelin på topp med J.Larsson. Janne brukar ofta rotera med spelare som inte fått speltid emellan tävlingsmatcher.

Ska bli intressant att se, zlatan fortfarande borta hoppas jag.
Citera
2021-09-03, 22:15
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

I intervjuer lät det som vi kommer få se ett i stort sett helt nytt lag mot Uzbekistan och de som startade mot Spanien får vila. Tror inte det kommer ge så jättemycket, men lika bra ge bänknötarna lite speltid. Jag hoppas innerligt att Janne förstår storheten i Isak, Kulu och Forsberg och inte håller på mixtrar för mycket resten av kvalspelet. Dessa har potential att bli ännu bättre bara de får spela ihop en massa.
Senast redigerad av twoeggs 2021-09-03 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in