2021-09-02, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det kan bero på LWs förtalskampanj som hon startade sommaren -17, för att få folk på sin sida när affären avslöjats av HD.

LW kallade honom ofta för "Greven" när hon skrev om honom i sin GC--logg.

LW matade honom med sin version om hur SD utnyttjade henne sommaren -17, när SD och HDs vänner vände sig emot henne. Då dög Greven och hans vänner plötsligt. Hon tog inget eget ansvar för affären utan skyllde allt på SD. Allt var hans fel. Hon var ett oskyldigt offer, tyckte hon. Och hennes flying monkeys bekräftade henne. Istället för att förklara för henne hur blåst hon framstod när hon gick på SDs lögner. Hur blåst hon var som slängde bort sitt liv på en gift man. Hon trodde själv att hon var så smart och intelligent och beskrev ofta HD som dum och tråkig. HD visade sig vara bra mycket smartare än LW.

LW visade Greven vad SD skrev till henne men hon visade inte vad hon själv skrev till SD. Nu kan Greven läsa i FUP vad LW skrivit. Undrar vad han tycker om det?

Inte så många gubbar som ville hänga med Hanna.
Troligtvis för att hon var så dum o tråkig. Precis som Lena beskrev henne.
Gubbarna var istället hos Lena som dom alla beskrev som glad, snäll, god lyssnare, trevlig och rolig att hänga med.

I mina ögon var umgängeskrets stor runt Lena.
Medans runt Hanna så ratade bara kräket Jerry och Hannas otrogna man (som även han njöt av Lenas sällskap)
Lena var poppis.
Hanna är dum o tråkig.

Precis som Lena berättade.
Citera
2021-09-02, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Bevis och bevis, snarare en fråga om tolkning av vad vi läst i Fup. Men också en fråga om hur man tolkar Lenas psykologiska status. Jag vet att hon från och till själv kände skuld över sitt eget beteende. Men hon ansåg också Stefan i högsta grad medskyldig och vägrade själv bära hundhuvudet. Sedan pendlar och växlar hon i perioder mellan skuld, ilska, besvikelse och bitterhet. Det är en flytande skala, och inte något spikat i sten, likt ett statiskt tillstånd.

Hon var besviken på sig själv, men också på Stefan. Jag tror inte att hon allenast ville hämnas på Stefan för att han ljög, svek och bedrog. Hon visste redan att han var så mot Hanna, så det kom knappast som en överrakning att han därför även svek sina löften till henne själv. På ett djupare plan tror jag alla missbruk och beroenden har både en kärleks- och hat- komponent. Tror Jenny uttryckte det något i stil med att Lena missbrukade människor. Lenas relation med Stefan var en nedbrytande process. Ingen människa hon ville vara, men upplevde att hon med tiden blivit. Däri låg den verkliga bitterheten mot Stefan, kanske uppblandat med ett behov av sökande efter upprättelse.

Nu vet vi inte om hon verkligen skulle hämnats, även om hon hotade och ruvade på hämnd. Men det räckte dessvärre med att Stefan trodde det, för att Lena skulle mördas.
Efter att HD begärt skilsmässa 19 februari ses en förändring.
Hon vill inte att han ska vara FTF på My Real Six String på BP 28 februari (försöker publicera när de är borta) och inte heller hennes sista kattlåda 10 mars. Antar hon börjar inse hur hopplös han är då han gråter floder över HD, fortsätter bära ringen - OCH håller LW noggrant i skymundan, att de inte ska inte logga gemensamma burkar osv.
Varav det eg inte finns nån anledning.
Sen kommer väl USA-resan som grädde på moset.

Parallellt är hon mer och mer intresserad av Bx.
Det blåser förändringens vindar.

Tyvärr begriper hon inte att skilsmässan har med henne att göra. Hon tycks tro att det beror på att SD glott i HDs mail och att hon träffat en sill, är pigg som en mört och fått normal smak på livet.

Det är snarare minerad mark.

HD:
"Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare. S måste göra det samma. (till JG, Ab 165)

S måste sluta bry sig och sluta tänka på LW.

..... enligt HD som tagit ut skilsmässa och har sex i det fördolda. Uttalat 28 april.

Samma dag som hon ljuger för SD att JS bara är en vän när hon legat i Enköping - samt att hon känt sån längtan efter SD att hon gråter senare på kvällen.

Håller hon den åsikten mot SD - och åberopar brist på tillit, kärleksbombar honom, framstår oskuldsfull och pålitbar - så är han nog bra stressad.
Citera
2021-09-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Det förhåller sig nog olika bland troende människor. Lena, även om hon var kristen, tycks inte älskat sig själv med tanke på det självdestruktiva liv hon levde. Ulf, å sin sida menade att Lena förändrats och förlorat sin moraliska kompass. Hennes värderingar såg väl annorlunda ut när Lena och Ulf var gifta, än i slutet av hennes liv.

Principer som tidigare varit otänkbart att praktisera kan en dag kännas mindre otillåtna, om man successivt framflyttat sina gränser och vant sig. Den förskjutningen misstänker jag Lena inte var stolt över och något hon skuldbelade Stefan för. Nåt som gjorde henne bitter, då hon egentligen innerst inne visste att Stefan långt ifrån var värd den uppoffringen. Hon skämdes över den biten.

Stefan å sin sida skämdes inte över ett skit. Han var otrogen, blev avslöjad, fortsatte vara otrogen. Men han var ju inte heller kristen.

En förnuftig och mycket trolig förklaring till Lenas beteende. Tappat sin moraliska kompass. Ja. Eftersom hon visste om detta och erkände det både för sig själv och sina vänner, så begriper man också att hon var djupt olycklig.
Samt det faktum att SD gjorde allt han kunde för att hålla henne i ett känslomässigt järngrepp
När hon till slut äntligen började resa sig ur detta helvete blev hon mördad. För SD krävde att hon skulle LYDA: "jag har rätt och du har fel".
Den där göken hade väl aldrig erkänt några egna fel och brister? Han ville ha en hora och en madonna och ingen av dem skulle klaga. Men till slut tröttnade båda kvinnorna på hans härskarmentalitet och opålitlighet och trista uppenbarelse.
När han till slut insåg att han var lost, kastad på tippen: då blev han rasande. Hur det sen gick - det vet vi alla .
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-02 kl. 21:37.
Citera
2021-09-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Då hör vi inte alls på samma sätt.
Jag tycker att han uttrycker sej väldigt objektivt.
Han uttrycker sej positivt om LW, men jag upplever honom samtidigt som väldigt saklig. Det han säger har han också stöd för, enligt hur jag uppfattar det. Jag tycker inte att han hymlar med att LW var väldigt ”på” och skickade massor med meddelanden till honom. Han verkar inte alls blind för hennes ”myckna” personlighet. Han är insiktsfull och menar att det var hennes sätt att tömma själen. Han säger också att hon samtidigt var en god lyssnare.
Om det sen är så att han har en del negativa saker att säga om SD, pja, vad kan det bero på?

Jag tycker dock att han är väldigt lågmäld, och han säger ”jag vet inte, jag var inte med” och berättar att han fått info från LW, vilken han inte har anledning att betvivla.

När han berättar om hur han uppfattar SD så säger han även flera positiva saker. Glad, positiv, kunnig, typ. ”När man träffades börjades med en kram.”

(Jag tror att SD lite småspydigt kallat honom Greven.)

Tillägg: CvBM berättar att hans fru närapå började tro att C och LW kanske hade ett förhållande. Sättet han berättar det i TR får mej att tänka att så inte var fallet.
Det verkar som om att han var mer än en bra lyssnare. Han är rätt så involverad i LWs privat liv.
Hur som helst det som är viktigt här är hotet som han beskriver.
SD har hotat LW och hennes barn. Två vittnen har hört det av LW och ena är Christian.
Låter väldigt trovärdig. Ingenting att anmärka.
Frågan är vad har det för värde i målet.
Olaga hot definieras som hot som ger oro och rädsla hos den som har blivit hotad.
En viss oro och rädsla har uppstått hos LW men tydligen inte tillräckligt nog då att hon sökte aktivt skydd från SD eller åtminstone slutade umgås med honom.
Statistiken visar att den som hotar väldigt sällan förverkligar sitt hot.
Självfallet hotet är en försvårande och väldigt negativt för SD men ingenting som direkt binder honom till mordet.
Citera
2021-09-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det verkar som om att han var mer än en bra lyssnare. Han är rätt så involverad i LWs privat liv.
SD har hotat LW och hennes barn. Två vittnen har hört det av LW och ena är Christian.
Olaga hot definieras som hot som ger oro och rädsla hos den som har blivit hotad.
En viss oro och rädsla har uppstått hos LW men tydligen inte tillräckligt nog då att hon sökte aktivt skydd från SD eller åtminstone slutade umgås med honom.
Självfallet hotet är en försvårande och väldigt negativt för SD men ingenting som direkt binder honom till mordet.

Allt som fanns mot honom, sammantaget, band honom till mordet. Han förverkligade alltså sitt hot, enligt domen. Du får slänga ut en blomma i sjön åt honom om du tror att han var ren som snö.
Citera
2021-09-02, 21:52
Avslutad
Citat:
Kan du inte återkomma med din analys när du gått igenom Fup, domar och lyssnat på ljudupptagningarna?
Det du undrar och för fram som om du har löst fallet...blir bara tramsigt
Citera
2021-09-02, 21:53
Medlem
Citat:

Du har fel. Dödshoten mot främst Lena och sonen A finns sparade som sms/mejl. Bara att leta i FUP.

Hon sökte hjälp. Inte bara som stöd av vänner. Även hos polis och terapeut.
Du verkar inte förstå hur en människa kan bli psykad och skrämd så till den milda grad att de förlorar allt. Psykisk terror.

Men du kanske inte vill förstå? Verkar så när du ifrågasätter att VE var ett av vittnena i rättegången, där hon som expert i den typen av stark påverkan berättar hur det drabbar offret. För att de som lyssnade (inte minst den sittande rätten) förhoppningsvis skulle lyssna. Kanske lära sig något. Förstå.

Sån typ av psykisk tortyr finns i alla sammanhang där någon eller några vill knäcka andra. Inte minst i krig. Utan även kvinnor mot män. Finns flera såna exempel.
Citera
2021-09-02, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Men OM hon är gift så sitter hennes korkade gubbe i en guldsits..... Han kan ju vara otrogen precis hur mycket han vill. Han kan knulla runt i kvarteret som han behagar, för hon skulle ändå inte ge honom nån skuld. Det är ju älskarinnan fel i så fall... HA HA HA HA HA HA HA.!!
!
😂 HD-logik. Det är ju inte hans fel. Kärringen var ett tråkigt skal och älskarinnan påstridig.

... och gubben med guldkalsongerna tar inte värst hårt på det hela och ligger vidare.
Citera
2021-09-02, 22:22
Bannlyst
Stefan insåg att han höll på att förlora både Hanna och Lena.
Hanna knullade med hans polare och Lena sökte aktivt annan kärlek.
Han insåg även att statusen i Geo världen var hotad i o med detta. Han plats på tronen med Hanna var påväg att sakta försvinna och det skulle göra honom ganska så ensam.
Han hatade det.
Ordningen måste återställas, och det bästa sättet blir då att återförenas med Hanna.
Be om ursäkt offentligt vilket han gjort, och sen återta sin rättmätiga plats som respekterad kung o drottning av GEO-Sverige, med den lilla narren Jerry bockandes och bugandes till kungligheterna.

-Så Hanna, vad säger du.? Skall vi inte ställa allt till rätta igen.?

-Du kommer få en chans Stefan, men då måste Vi lösa problemet Lena. Jag hatar henne!!
-Inte för att du har knulla med henne i 6-7 år för det skiter jag i, utan för att hon raderar mina loggar.!! Nä, jag har inte fuskat... jag orkade bara inte gå att söka upp dom men det ger Fan inte henne rätt att radera dom. Jag hatar henne.!!
-Hon har förstört min fina svit och smutskasta mig inför dom andra i geo-örebro och jag hatar henne.!!
-Hon skall Fan inte tro att hon kan behandla mig hur som helst. Radera mina loggar bara för att jag inte orkade gå dit. Jag hatar henne.!!
-Om vi gör såhär... Du lockar ut henne ur lägenheten, får ner henne bakom bullerplanket, sen så möter jag upp och vi................!!
-Efter det så åker vi till USA och jag lovar att bli din igen, och vi blir åter kung o drottning över Geo-örebro med Jerry som vårt husdjur.

Alla kunde se hur lyckliga dom helt plötsligt blev efter att Lena var död.
Dom var värsta kärleksparet.

Hanna och Stefan har gemensamt och i samförstånd mördat Lena.
SOA, Jerry och Hanna har medvetet försvårat utredningen genom att ljuga, tappa minnet, undanröja bevis, hota vittnen mm mm.

Och det retar mig att Hanna verkar komma undan.
Senast redigerad av Avd.9 2021-09-02 kl. 22:26.
Citera
2021-09-02, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂 HD-logik. Det är ju inte hans fel. Kärringen var ett tråkigt skal och älskarinnan påstridig.

... och gubben med guldkalsongerna tar inte värst hårt på det hela och ligger vidare.

He he he...
Exakt.

Visst är det sjukt.!
Citera
2021-09-02, 22:39
Medlem
Citat:
Äh, bry dig inte om Smokey.
Hon är bara full av skit och har lite otur när hon tänker.
Inte allt för sällan så påvisar hon ett öronbedövande hat mot en mördad kvinna, och det visar bara vilken fruktansvärd människa hon är.
Helt obegripligt att hon skulle kunna vara gift med den personligheten och dom värderingarna hon förmedlar.
Men OM hon är gift så sitter hennes korkade gubbe i en guldsits..... Han kan ju vara otrogen precis hur mycket han vill. Han kan knulla runt i kvarteret som han behagar, för hon skulle ändå inte ge honom nån skuld. Det är ju älskarinnan fel i så fall... HA HA HA HA HA HA HA.!!
Exakt det där bevisar att hon..... nä, ingen idé att prata mer om den hemska människan Smokey.!
En ganska kul grej är hur hon tidigare babblade om gud och kristna värderingar.
HA HA HA HA HA HA HA.
Hon är själv superkristen och pekar med hela handen om moral och rätta värderingar, men samtidigt spyr hon galla som självaste Belsebub.!
Smokey är inte hälften av kvinnan som Lena var.
Smokey är ett jävla skämt som försvarar en mördare och hans medhjälpare.
Vart ligger dom kristna värderingarna i det.?

Så skit i henne för hon är helt radiostyrd.!

Kram på dig.!

Är själv uppväxt med frikyrkliga föräldrar men inte för ett ögonblick kan jag minnas att de någonsin vräkte ur sig sånt som Smokey och ett par till gör och har gjort här i tråden.

För mina föräldrar var Gud/Jesus kärleken personifierad, medan jag själv stannade vid endast Jesus och det kärleksbudskap som han förkunnade under sin korta tid på Jorden - och hans goda gärningar.

Inte gammaltestamentliga svavelosande hot om hämnd och evigt lidande i skärselden.

Smokey tycks ha missuppfattat en hel del av det vackra budskap hon tror sig förmedla. I stället dryper hennes ord av ett oförsonligt hat. Särskilt mot älskarinnor, som hon själv skrev härom dagen. Skrämmande.
Citera
2021-09-02, 22:50
Medlem
develis avatar
Citat:
He he he...
Exakt.

Visst är det sjukt.!
Han fick immunitet i örådet (HD, BASOA och JG), Robinson anno 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in