2021-09-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det märks minsann inte alltid.

Edit: Eller så är de inte så förtjusta i sej själv.

Det förhåller sig nog olika bland troende människor. Lena, även om hon var kristen, tycks inte älskat sig själv med tanke på det självdestruktiva liv hon levde. Ulf, å sin sida menade att Lena förändrats och förlorat sin moraliska kompass. Hennes värderingar såg väl annorlunda ut när Lena och Ulf var gifta, än i slutet av hennes liv.

Principer som tidigare varit otänkbart att praktisera kan en dag kännas mindre otillåtna, om man successivt framflyttat sina gränser och vant sig. Den förskjutningen misstänker jag Lena inte var stolt över och något hon skuldbelade Stefan för. Nåt som gjorde henne bitter, då hon egentligen innerst inne visste att Stefan långt ifrån var värd den uppoffringen. Hon skämdes över den biten.

Stefan å sin sida skämdes inte över ett skit. Han var otrogen, blev avslöjad, fortsatte vara otrogen. Men han var ju inte heller kristen.
Citera
2021-09-02, 16:59
Medlem
Citat:
Nu finns det, tack vare SloppySeconds, möjlighet att lyssna på förhör från HR samt valda delar från TR. Hittills har jag kunnat lyssna på förhör från TR i jonehrssons tingsrättspod.
Den har lagt av, iaf för mej, och jag undrar om någon har länk till ljudfiler från TR.

Det finns på Youtube

https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WigO29k-AlV-aUQIQrLMfl1Q
Citera
2021-09-02, 16:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Det förhåller sig nog olika bland troende människor. Lena, även om hon var kristen, tycks inte älskat sig själv med tanke på det självdestruktiva liv hon levde. Ulf, å sin sida menade att Lena förändrats och förlorat sin moraliska kompass. Hennes värderingar såg väl annorlunda ut när Lena och Ulf var gifta, än i slutet av hennes liv.

Principer som tidigare varit otänkbart att praktisera kan en dag kännas mindre otillåtna, om man successivt framflyttat sina gränser och vant sig. Den förskjutningen misstänker jag Lena inte var stolt över och något hon skuldbelade Stefan för. Nåt som gjorde henne bitter, då hon egentligen innerst inne visste att Stefan långt ifrån var värd den uppoffringen. Hon skämdes över den biten.

Stefan å sin sida skämdes inte över ett skit. Han var otrogen, blev avslöjad, fortsatte vara otrogen. Men han var ju inte heller kristen.

Jag tänkte snarast på vissa kristna i denna tråd.

Har du några belägg för att LW skuldbelade SD för ”förskjutningen”?
Citera
2021-09-02, 17:04
Medlem
notknapparens avatar
Funderar lite på vad som hände mellan SD och HD strax före resan till USA.

In i det sista "krånglade" SD med resan och ESTA- ansökan.

HD verkade ha vilja att åka, och fixade med ESTA innan SD.

Kan det varit så att HD har sagt/frågat till SD, varför han inte vill åka? Om det beror på Lena?
Och SD har svarat på något sätt så att HD blir misstänksam, att det kan ha med henne att göra?

Säg att SD nämnt något om att Lena är efterhängsen och att hon inte gillar att de reser tillsammans på resan vid något tillfälle. Och han har sagt något i termer av att jag kommer att fixa det, eller hon ska inte hota dig, vår resa eller försöra för oss. Jag kommer att se till det.

Kan HDs raderingar innehålla något sådant?

HD nämner väl någonstans att hon misstänker att Lena kunde ligga bakom sitt försvinnande, då för att förstöra resan. Eller var det JG? Eller båda?

Tänker också att det kan vara därför HD säger till S*llen att:

A 150/ 558
"Gällande Jonas olustkänsla inför USA-resan och kvällen den 15:e maj
Till en början, i samband med separationen, var det känslomässigt jobbigt för Jonas att hon
skulle åka med Stefan då Jonas hade känslor för henne. Det var en drömresa som de planerat
tillsammans. I samband med Lenas försvinnande och Stefan anhölls samma dag kändes det
inte bra. Jonas avrekommenderade Hanna och frågade; "ska du verkligen åka?". Lena var
borta, Stefan anhållen, det var turbulent och Stefan skulle inte komma in i USA. Jonas och
Hanna pratade ganska mycket under kvällen den 15:e maj. Jonas blev förvånad över att
Hanna skulle åka med Stefan under de förutsättningarna. Hanna mådde inte bra och sa: "vad
har han gjort?!
". Den kommentaren satte sig tydligt hos Jonas. Det var som ett tvivel hos
Hanna. Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt. Hanna har aldrig uttryckt att
hon tvivlade eller tvivlar på Stefan förutom då hon sa "vad har han gjort?". Jonas tror att
Hanna inte ville visa sina tvivel för honom med anledning av att han är hörd i utredningen.
Han tror dock att hon stundtals har tvivlat på Stefan. Överlag tror hon inte att han gjort det.
"

A 150/262
"Jonas ombedes beskriva vad de pratade om 14-16:e maj
Jonas säger att de har pratat om, sannolikt under tiden där meddelanden saknas, om oro inför
vad Stefan eventuellt gjort, vad det innebär att vara frihetsberövad, hur det blir för barnen,
kaninerna, katterna, huset och bilen. Det kan också ha pratat en del juridik utifrån att Jonas
läst på men också har kunskap om. Det kan också vara kommunikation om Jonas oro inför att
Hanna åkte iväg med Stefan då Lena var bmia. Jonas kan mycket väl ha skrivit om sin oro
om vad Stefan kan ha gjort samt att Stefan hade varit hos polisen och om det verkligen var
lämplig att åka med Stefan. Nån gång uttryckte Hanna, "vad har han gjort?" och Jonas tror att
det var när han var anhållen på kvällen innan de åkte. De diskuterade det fram och tillbaka,
"vad är det här?".
"

Efter mordet, tänker jag, att hD mycket väl börja förstå att SD kan vara skyldig och då vet hon vad han är kapabel till.

Om hon är helt oskyldig, måste det ha varit mycket pressande att både leva med en sådan person, men också skuldtyngt att tänka på att man själv kan ha eldat på.

Jag har själv svårt att tänka mig att man sklle vilja vara nära en sådan människa, en person som faktiskt kan slå sönder någon annan med 17 slag.

Det skulle kunna förklara hennes lättnad (leende på utflykten med båten) över att slippa det hotet resten av livet. För en dag skulle han komma ut, typ 11, 4 år efter domen.

Men konstigt är alltihop!
Citera
2021-09-02, 17:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det finns på Youtube

https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WigO29k-AlV-aUQIQrLMfl1Q

👍
Citera
2021-09-02, 18:05
Medlem
Citat:
Jag tänkte snarast på vissa kristna i denna tråd.

Har du några belägg för att LW skuldbelade SD för ”förskjutningen”?

Bevis och bevis, snarare en fråga om tolkning av vad vi läst i Fup. Men också en fråga om hur man tolkar Lenas psykologiska status. Jag vet att hon från och till själv kände skuld över sitt eget beteende. Men hon ansåg också Stefan i högsta grad medskyldig och vägrade själv bära hundhuvudet. Sedan pendlar och växlar hon i perioder mellan skuld, ilska, besvikelse och bitterhet. Det är en flytande skala, och inte något spikat i sten, likt ett statiskt tillstånd.

Hon var besviken på sig själv, men också på Stefan. Jag tror inte att hon allenast ville hämnas på Stefan för att han ljög, svek och bedrog. Hon visste redan att han var så mot Hanna, så det kom knappast som en överrakning att han därför även svek sina löften till henne själv. På ett djupare plan tror jag alla missbruk och beroenden har både en kärleks- och hat- komponent. Tror Jenny uttryckte det något i stil med att Lena missbrukade människor. Lenas relation med Stefan var en nedbrytande process. Ingen människa hon ville vara, men upplevde att hon med tiden blivit. Däri låg den verkliga bitterheten mot Stefan, kanske uppblandat med ett behov av sökande efter upprättelse.

Nu vet vi inte om hon verkligen skulle hämnats, även om hon hotade och ruvade på hämnd. Men det räckte dessvärre med att Stefan trodde det, för att Lena skulle mördas.
Citera
2021-09-02, 18:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Bevis och bevis, snarare en fråga om tolkning av vad vi läst i Fup. Men också en fråga om hur man tolkar Lenas psykologiska status. Jag vet att hon från och till själv kände skuld över sitt eget beteende. Men hon ansåg också Stefan i högsta grad medskyldig och vägrade själv bära hundhuvudet. Sedan pendlar och växlar hon i perioder mellan skuld, ilska, besvikelse och bitterhet. Det är en flytande skala, och inte något spikat i sten, likt ett statiskt tillstånd.

Hon var besviken på sig själv, men också på Stefan. Jag tror inte att hon allenast ville hämnas på Stefan för att han ljög, svek och bedrog. Hon visste redan att han var så mot Hanna, så det kom knappast som en överrakning att han därför även svek sina löften till henne själv. På ett djupare plan tror jag alla missbruk och beroenden har både en kärleks- och hat- komponent. Tror Jenny uttryckte det något i stil med att Lena missbrukade människor. Lenas relation med Stefan var en nedbrytande process. Ingen människa hon ville vara, men upplevde att hon med tiden blivit. Däri låg den verkliga bitterheten mot Stefan, kanske uppblandat med ett behov av sökande efter upprättelse.

Nu vet vi inte om hon verkligen skulle hämnats, även om hon hotade och ruvade på hämnd. Men det räckte dessvärre med att Stefan trodde det, för att Lena skulle mördas.

Tack för svar och förklaring.
Citera
2021-09-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar lite på vad som hände mellan SD och HD strax före resan till USA.

In i det sista "krånglade" SD med resan och ESTA- ansökan.

HD verkade ha vilja att åka, och fixade med ESTA innan SD.

Kan det varit så att HD har sagt/frågat till SD, varför han inte vill åka? Om det beror på Lena?
Och SD har svarat på något sätt så att HD blir misstänksam, att det kan ha med henne att göra?

Säg att SD nämnt något om att Lena är efterhängsen och att hon inte gillar att de reser tillsammans på resan vid något tillfälle. Och han har sagt något i termer av att jag kommer att fixa det, eller hon ska inte hota dig, vår resa eller försöra för oss. Jag kommer att se till det.

Kan HDs raderingar innehålla något sådant?

HD nämner väl någonstans att hon misstänker att Lena kunde ligga bakom sitt försvinnande, då för att förstöra resan. Eller var det JG? Eller båda?

Tänker också att det kan vara därför HD säger till S*llen att:

A 150/ 558
"Gällande Jonas olustkänsla inför USA-resan och kvällen den 15:e maj
Till en början, i samband med separationen, var det känslomässigt jobbigt för Jonas att hon
skulle åka med Stefan då Jonas hade känslor för henne. Det var en drömresa som de planerat
tillsammans. I samband med Lenas försvinnande och Stefan anhölls samma dag kändes det
inte bra. Jonas avrekommenderade Hanna och frågade; "ska du verkligen åka?". Lena var
borta, Stefan anhållen, det var turbulent och Stefan skulle inte komma in i USA. Jonas och
Hanna pratade ganska mycket under kvällen den 15:e maj. Jonas blev förvånad över att
Hanna skulle åka med Stefan under de förutsättningarna. Hanna mådde inte bra och sa: "vad
har han gjort?!
". Den kommentaren satte sig tydligt hos Jonas. Det var som ett tvivel hos
Hanna. Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt. Hanna har aldrig uttryckt att
hon tvivlade eller tvivlar på Stefan förutom då hon sa "vad har han gjort?". Jonas tror att
Hanna inte ville visa sina tvivel för honom med anledning av att han är hörd i utredningen.
Han tror dock att hon stundtals har tvivlat på Stefan. Överlag tror hon inte att han gjort det.
"

A 150/262
"Jonas ombedes beskriva vad de pratade om 14-16:e maj
Jonas säger att de har pratat om, sannolikt under tiden där meddelanden saknas, om oro inför
vad Stefan eventuellt gjort, vad det innebär att vara frihetsberövad, hur det blir för barnen,
kaninerna, katterna, huset och bilen. Det kan också ha pratat en del juridik utifrån att Jonas
läst på men också har kunskap om. Det kan också vara kommunikation om Jonas oro inför att
Hanna åkte iväg med Stefan då Lena var bmia. Jonas kan mycket väl ha skrivit om sin oro
om vad Stefan kan ha gjort samt att Stefan hade varit hos polisen och om det verkligen var
lämplig att åka med Stefan. Nån gång uttryckte Hanna, "vad har han gjort?" och Jonas tror att
det var när han var anhållen på kvällen innan de åkte. De diskuterade det fram och tillbaka,
"vad är det här?".
"

Efter mordet, tänker jag, att hD mycket väl börja förstå att SD kan vara skyldig och då vet hon vad han är kapabel till.

Om hon är helt oskyldig, måste det ha varit mycket pressande att både leva med en sådan person, men också skuldtyngt att tänka på att man själv kan ha eldat på.

Jag har själv svårt att tänka mig att man sklle vilja vara nära en sådan människa, en person som faktiskt kan slå sönder någon annan med 17 slag.

Det skulle kunna förklara hennes lättnad (leende på utflykten med båten) över att slippa det hotet resten av livet. För en dag skulle han komma ut, typ 11, 4 år efter domen.

Men konstigt är alltihop!

■ @notknapparen, om du nu, skulle kunna vara helt uppriktig i detta fallet och, utan att sätta upp dig själv på den emotionella piedestalen.

■ Är du då verkligen helt säker på att
Yodinnan [ HD ] inte❗på något sätt, varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-02, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ @notknapparen, om du nu, skulle kunna vara helt uppriktig i detta fallet och, utan att sätta upp dig själv på den emotionella piedestalen.

■ Är du då verkligen helt säker på att
Yodinnan [ HD ] inte❗på något sätt, varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.

Nej, säker är jag inte.

Men jag tvivlar i allra högsta grad på att hon varit på plats vid mordet.
Citera
2021-09-02, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag tror att du är rätt här, utom på en punkt, som jag undrar över.

Sa J*enny verkligen at Lena missbrukade människor?
Jag minns att hon pratade om att Lena hade ett stort bekräftelsebehov och att det kunde liknas vid ett missbruk.

För mig inte riktigt samma sak.

Kan ha fel här.
Citera
2021-09-02, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Lyssnar på förhöret med en som heter Christian.
Han verkar säga allt som är negativt om SD och allt positivt för LW.
Snacka om att vara jävig vittne. Vem är han egentligen?
Bara en Geocachare kompis eller nånting mer?

På tal om jäviga vittnen.
Hur tycker du att subban Hanna & Knähunden Jerry betedde sig i rätten.?
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

För att inte tala om hur dom betedde sig innan rättegången med att ljuga, förstöra bevis, jaga o hota folk på flashback, få hela familjen inblandad i att förstöra bevis mm mm.
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

Så nog finns det spelare i båda lagen.

Personligen anser jag att alla vittnesförhör (förutom Hannas o Jerry's) är sakliga och tydliga och samtliga vittnen talar exakt samma språk.

Det är ju exakt samma sak här inne. Läs bara hur patetiskt och verklighets-frånvarande alla "Smokies" ur-löjliga inlägg är. Hur du själv med näbbar och klor försöker fria Stefan, när en tydlig bild av honom har målats upp av väldigt många, alla andra är prövade och utredda, och alla bevis o indicier pekar mot en enda person som till slut blev dömd för mordet av en enhälligt hovrätt.... Ändå babblar du och den där patetiska smokey vidare i er kamp. Så du skall nog inte gapa för mycket om jäv eller om hur man kan vinkla/tolka sanningar.
Vad heter det nu igen... Kasta sten i glashus.

Ha en trevlig kväll.

//Avd.9
Citera
2021-09-02, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han var hjärntvättad av LW. Trodde på allt hon sa.

Han är den gifta man som LW chattade med på nätterna. Så att hans fru blev orolig och trodde att de hade en affär.

Hon var totalt hänsynslös och hade ingen social kompetens. Eftersom hon saknade empati.

Nä.
Alla "gubbarna" är väldigt tydliga med att Lena var otroligt glad, snäll, social, god lyssnare mm och en härlig vän som man gärna hängde. Alla var kompis med henne och alla ville vara kompis med henne.
Hon var tydligen en riktigt go tjej med massor av empati.

Hur är det med din egna empati... HA HA HA HA HA HA HA HA.!!
Du beter ju dig själv som ett jävla rövhål utan empati.

Men för 5 sekunder kan jag bjuda på att tänka i dina banor att Lena var en hemsk kvinna.
Resultatet efter dessa nu gångna 5 sekunderna är hur jävla korkad och IQ befriad Stefan var som valde att umgås med en så hemsk kvinna som Lena.
Finns ju inte ord som kan beskriva hur jävla dum pip-Stefan var i så fall.
Och Hannas förmåga att välja kille bevisar bara på vilken Moss-hjärna hon har.
Ägna 20 år med en otrogen och totalt hjärndöd kille som pip-Stefan placerar henne i facket för totalt tappade kvinnor. Hon måste vara det mest korkade kjoltyget i Örebro län.
EUREKA.!! - Det är ju därför du gillar henne. Lika barn leka bäst.
Minns du när denna lilla stjärna skulle vittna, och är inte det bevis för hur bottenlöst korkad och empatilös en människa kan vara.
Hon är ju helt KO-dum.!
Istället för att försvara detta söta gäng av ryggradslösa kreatur så borde du ta avstånd och skämmas.!
Patetiska nolla.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in