2021-09-02, 18:30
Medlem
irriducibiliis avatar
Som topicen, ur en mans perspektiv.

När jag var 24-25 och letade partner mest på tinder (och andra nätdejtsiter) så översvämmades jag av alternativ och matchar från 20-25 åriga tjejer främst.
Idag är jag 30 och har skaffat tinder osv igen och märker att jävlar, det är inte lika lätt längre att få matchningar och börja träffa nån nu som då. Jag söker kvinna 25-30 för familjebildning.

Är det svårare generellt för en 30 åring att hitta partner än en 25 åring? Eller för en 35 åring?
Förutsatt att alla andra parametrar som fysisk status, lön (snickare), mm är de samma? För en man.
Citera
2021-09-02, 18:36
Medlem
CC75s avatar
Den uppfattning jag har, både personligt och vad man hör andra säga, är att det generellt idag är svårare att träffa någon. Särskilt på Tinder som har blivit en app för personer som inte vill ha något seriöst - trots vad de skriver i sin bio.

Tinder har blivit ett shoppingfönster för en del kvinnor och du vet vad shopping är? Det är något som man gillar att sysselsätta sig med men man letar hela tiden efter något nytt och spännande.

// CC
Citera
2021-09-02, 18:38
Medlem
Niggwards avatar
Nej. Jag skulle inte tro att det är svårare att hitta en partner bara för man är äldre än 25 år. Det beror mer på vilka kanaler man använder och vart du bor i landet.

Tinder brukar ha olika åldrar, men dominerad fortfarande utav de yngre av min erfarenhet sedan något år tillbaka. (Kanske annorlunda nu).

Försök i olika kanaler som inte är dominerade utav det du inte söker.

Bästa alternativet är och har alltid varit genom första intryck öga mot öga, via kompis kretsar, arbetsplatsen eller hobby. Men det är du kanske för lat eller socialt handikappad för?
Citera
2021-09-02, 18:39
Medlem
Bizmarcks avatar
Ja, det är klart att det blir svårare.
Utbudet av vettiga personer minskar med åren och kvar finns slutligen bara kategorin ”skadat gods” eller ”andrahandssorteringen” om du hellre vill uttrycka det så.
Citera
2021-09-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Som topicen, ur en mans perspektiv.

När jag var 24-25 och letade partner mest på tinder (och andra nätdejtsiter) så översvämmades jag av alternativ och matchar från 20-25 åriga tjejer främst.
Idag är jag 30 och har skaffat tinder osv igen och märker att jävlar, det är inte lika lätt längre att få matchningar och börja träffa nån nu som då. Jag söker kvinna 25-30 för familjebildning.

Är det svårare generellt för en 30 åring att hitta partner än en 25 åring? Eller för en 35 åring?
Förutsatt att alla andra parametrar som fysisk status, lön (snickare), mm är de samma? För en man.

Det finns inga regler. Släpp det.
Senast redigerad av --cory 2021-09-02 kl. 18:51.
Citera
2021-09-02, 18:48
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ja, det är klart att det blir svårare.
Utbudet av vettiga personer minskar med åren och kvar finns slutligen bara kategorin ”skadat gods” eller ”andrahandssorteringen” om du hellre vill uttrycka det så.

Fast män är i många fall vettigare vid 30 strecket än 20, det måste ju nästan alla hålla med om?
Citera
2021-09-02, 18:56
Medlem
Schwimmwestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Däremot tror att det inte finns någon som duger åt dig baserat på dina tidigare trådar och du verkar inte vara nåt att hänga i julgranen själv. Vad får dig att tänka att du skulle vara en bra far? Är du fortfarande missbrukare och låginkomsttagare?
(FB) Singel och barnlösa kvinnor 30-40 år - vad är felet på dom?
(FB) Tjejer som är 33+ och fyllt i "barn: kanske i framtiden" på dejting-appar
(FB) Ingen förhållandeerfarenhet - varför är den viktig?
(FB) Jag vill bara att skiten (livet) ska ta slut - vad är problemet?
(FB) Män: du är 35+ singel och barnlös - vad gör du?
(FB) Att välja singel och barnfri - är det så dumt?
(FB) Spelar det egentligen någon roll vem man blir pappa tillsammans med?
(FB) Bli pappa som låginkomst-tagare? Är det så jävla svårt?

Haha åh! Stor kärlek till detta regelrätta karaktärsmord!!
Senast redigerad av Schwimmweste 2021-09-02 kl. 19:08.
Citera
2021-09-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwimmweste
Haha åh! Stor kärlek till detta regelrätta karaktärsmord!!

Ja, jag är nyfiken på hur TS tänker baserat på det han skriver om relationer, män och kvinnor i sina trådar.

Alla kan förändras, men jag ser ett mönster här.
Citera
2021-09-02, 19:03
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Ja, jag är nyfiken på hur TS tänker baserat på det han skriver om relationer, män och kvinnor i sina trådar.

Alla kan förändras, men jag ser ett mönster här.
Att jag dagligen kämpat för att förändra mig för att bli attraktivare. Men detta är ju off topic, och det vet du.
Citera
2021-09-02, 19:09
Medlem
Schwimmwestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Att jag dagligen kämpat för att förändra mig för att bli attraktivare. Men detta är ju off topic, och det vet du.

Mitt tips är att fortsätta med att se kvinnor som objekt och kalla dem för horor, det fungerar alltid.

Lycka till!
Citera
2021-09-02, 19:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Har du skött dig som man blir det bara enklare men förlåt mig om jag är lite fördomsfull men med alla slampor på tinder så är det inte där du ska börja ts om det är familj du vill ha.

Förr fanns det specifika forum för män och kvinnor som hade fokus på att skaffa barn och familj. Där hittar du seriösa tjejer. Om dom finns kvar har jag dock ingen aning om men sök efter bättre tjejer.
Citera
2021-09-02, 20:08
Medlem
Katzyns avatar
Såklart blir det statistiskt svårare, eftersom de flesta redan bildat familj vid 35
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in