2021-04-24, 22:42
Medlem
irriducibiliis avatar
Funderar kring topicen och har alltid lockats av den friheten. Är det fler än jag som lockas av att leva så, hela livet?
Citera
2021-04-24, 22:53
Avslutad
Det finns väl fördelar med det också. Låter däremot tråkigt att bli 50+ och inte ha några barn.
Citera
2021-04-24, 23:10
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Funderar kring topicen och har alltid lockats av den friheten. Är det fler än jag som lockas av att leva så, hela livet?

De senaste åren har det skrivits en del om det och "tillståndet" blir iaf vanligare.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/09/05/allt-fler-valjer-frivillig-barnloshet-forskare-nagot-stort-ar-pa-gang-det-ar-en

Möjligen finns där en könsaspekt att ta hänsyn till:
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/barn/kvinnor-ar-lyckligast-utan-make-och-barn/

Jag har aldrig velat ha barn, ett okomplicerat beslut för min del.
Däremot har jag svårt att se att man förnuftsmässigt väljer bort relationer?
Om man träffar någon som på alla plan känns rätt och beroendeframkallande, skulle
man då säga "nej tack, jag har bestämt mig för att vara singel"?
Däremot är det så klart en fördel om man kan se till att trivas som singel så det inte
skapar problem för ens mående.
Citera
2021-04-24, 23:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag trivs som barndfri. Däremot so skulle jag vilja ha en relation, om jag lyckas med det. Det ska vara någon som det känns rätt med, kan inte bara bli ihop med någon för att ha en relation, då är jag hellre själv. Men alltid tänkt mig att inte ha barn ända sen jag var liten. Tänkte även att jag inte ville gifta mig, det sitter hårt i mig. Envis.
Citera
2021-04-24, 23:37
Medlem
Det är snarare orealistiskt att tro att alla passar som föräldrar, eller vill bli föräldrar.

Jag tycker om barn, men har ännu aldrig känt starkt för att skaffa egna. Förstår inte vad som skulle kunna vara fel med det -däremot att skaffa barn trots att man är totalt olämplig och ansvarslös som förälder är det få som ifrågasätter.
Citera
2021-04-25, 01:05
Avslutad
Ni vet de där damerna som har "live laugh love" eller "family" skrivet i stor kursiv text ovanför vardagsrumssoffan? Älskar när deras inrutade till ytan perfekta svenssonliv brinner likt australiens skogar för att hon på en företagsfest knullat chefen på toan efter 1 glas vitt vin för mycket.

Singel och barnfri är fan underskattat!
Citera
2021-04-25, 07:53
Avslutad
Jag trivs ypperligt bra med att vara singel och utan barn som 30+ kvinna.
Citera
2021-04-25, 07:56
Medlem
DixieDs avatar
Nej

Jag med och då är jag kvinna så det är riktigt illa för min del

Lyssna på låten I took a pill in Ibiza..
När man lyssnar på den drömmer man sig bort och tänker att livet blir enklare som ensam

Jag har alltid varit en nörd som trivs att umgås
med mig själv. Innan pandemin reste jag runt och besökte olika länder. Jag känner inte att relationer eller barn slår min karriär, studier, resor, min bil eller att få se riktigt häftiga ställen i världen

Såna kvinnor brukar vara väldigt starka. Jag känner inte att jag vill ha en familj. Jag ville jobba som läkare utan gränser/eller hjälpa i fattiga världen

Om jag hade viljat ha barn så hade jag adopterat tänkte jag som ung.

Jag har lovat mig själv att jag antingen kommer vara i SF eller i Australien och ha värsta huset.

Då tror jag inte att man gråter över att vara ensam när man har enormt mycket pengar och lever en dag på Fiji, Maldiverna och en annan dag på Bali

Jag kommer ha mitt egna teleskop och se stjärnorna. Jag tycker inte om män på det sättet att jag skulle tänka mig skaffa barn med vem som helst

97 % av männen kan jag finna äckliga eller känna att jag vill spy. Nu föll jag för en man men jag har sagt det åt honom. Om han drar så kommer jag leva ensamt.

Alla tror att det är ”värsta” grejen för att ingen har levt ensam och förstår hur enormt bra det är.
Senast redigerad av DixieD 2021-04-25 kl. 08:10.
Citera
2021-04-25, 08:35
Medlem
Nix inte dumt alls men tror man måste hitta sig en hobby eller intresse som tar upp lite av tiden som man får över av att inte ha partner och barn.

Själv så har jag hittat "mitt" intresse att ägna mig åt samt att jag träffat någon som precis som jag vill vara singel och barnfri men vill ha närhet ibland så vi ses ca 6-7 timmar varannan lördag eller söndag.

Vi har sex och äter middag ihop och/eller kollar på film eller bara håller om varandra i soffan och pratar om allt och inget.

Vi har träffats i snart 10 månader. Aldrig något bråk eller tjafs.
Citera
2021-04-25, 08:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Jupp, när jag inte längre var intresserad av att skaffa barn så ser jag inte poängen med relationer heller och dejta är ju så jävla tråkigt och meningslöst så det har jag aldrig gjort, träffa random moderna svenskor...nej tack, snacka om att bara slösa din tid.
Gäller ju inte bara om att kunna resa vart man vill eller dra på vilken festival man vill utan vill jag göra något en tisdag natt så gör jag det och att nu för tiden behöva ta hänsyn till någon som sover eller få gnäll för sånt orkar jag inte med.

Är ju så extremt få kvinnor som man träffar som har något extra så har inte varit varken kär eller ens rejält förtjust i någon på åtminstone 10 år skulle jag tro. Sen vill man förbli singel kan man ju inte leka med elden och träffa massa kvinnor för då är man ju inte riktigt ärlig med sig själv.
Citera
2021-04-28, 08:29
Medlem
HomoHitlers avatar
Singel är helt ok, barnfri inte lika roligt. Jag har 4st och älskar dem mer än allt i världen. Finns inga kvinnor eller frihet i världen som är lika bra som dem.

Man måste inte gifta sig för att ha barn... går bra att ta hand om dem vv och singel barnfria veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in