2021-01-26, 00:38
Medlem
irriducibiliis avatar
Hej.

Jag har 0 förhållande erfarenhet och är 28 år gammal.
Absolut 0, inte varit ihop med en tjej sen lågstadiet och då i någon vecka.
Har mest haft en massa one-night stands mellan ålder 19-27.

Den enda vägledningen jag någonsin fick av min pappa, det var "det viktigaste är att man trivs i varandras sällskap och vill varandra väl".

Killar som aldrig lyckas få förhållande, vad beror det oftast på?

Hur går man tillväga för att få ett förhållande? frågar ut på filmdejter? "En romantisk träff där man siktar på att lära känna varandra bättre"?

Vad är syftet? jag är så jävla förvirrad att jag inte fattar nått ibland. Hur definierar man allt?
Citera
2021-01-26, 00:56
Medlem
Lägg ner tanken om att skaffa förhållande.
Fortsätt ditt liv med ligg och ONS.

Verkar bara att du har blivit indoktrinerad eller påverkad av omgivningen att du måste följa normen genom skaffa förhållande för att de ska acceptera dig och du känner skyldig till det.

Jag kan lova dig att förhållande är inget kul. Kanske de första månaderna sen vill man bara dra ur sig så fort som möjligt men blir ändå omöjligt för hjärnan börjar spöka till.

Människor är inte designade för de där påhittade långvarigt ”seriöst förhållande”.

Lämna förhållande och sånt skit åt desperata, needy killar och tjejer. Så kan vi andra från långt håll kolla på hur de hoppar från förhållande till förhållande medan de envisas med att monogami ”fungerar”.
Senast redigerad av white-power 2021-01-26 kl. 01:03.
Citera
2021-01-26, 01:01
Medlem
Jag skulle väl säga att det är viktigt för att du ska bättre kunna navigera dig i framtida förhållanden, till exempel om en brud håller på att blåsa dig eller bara är allmänt dålig har du lättare att se varningssignalerna. Det gör det även lättare för dig att veta vad det är du tycker om och att bättre kunna ta hand om din framtida tjej.

Skulle tro att killar som aldrig har något förhållande lider av någon sorts psykisk ohälsa eller bara är allmänna svin. Möjligtvis folk med för höga standards men vid 28 års åldern borde kanske det ha sänkts...

Vad ni nu vill göra tillsammans är ju extremt personligt. Om ni är såna som gillar att slöa och kolla på film eller om ni gillar att gå ut och råna folk eller vad som så är väl det bra. Bäst är dock om du kan ta med henne på någon sorts äventyr, något hon kommer att minnas och se tillbaks på som något kul eller intressant.

Om man ska hårdra det så handlar förhållanden om att skaffa barn och familj tillsammans men man får ju göra vad man vill.
Citera
2021-01-26, 08:19
Medlem
Tarrous avatar
När du närmar dig 30 kommer du inse att tjejerna blir betydligt mindre intresserade av tillfälliga förbindelser, de som fortfarande är singel börjar få bråttom att träffa någon.

Kvar står killarna som trodde att de skulle kunna ligga med 25 -åringar för evigt. Och utan förhållandeerfarenhet har de en stor utmaning framför sig, att lära sig vara tillsammans med någon som förväntar sig så mycket mer än att ligga, att bo med någon och därmed kompromissa om det mesta.

När tåget passerat stationen är det jobbigt att springa ikapp och hoppa på.
Citera
2021-01-26, 08:50
Medlem
Många män idag är "förvirrade" och "vilsna" vilket i mångt och mycket beror på att mansrollen har genomgått stora förändringar de senaste 2 decennierna. Du är således långt ifrån ensam irriducbilii.

När jag läser ditt inlägg inser jag att Sverige behöver "mansgrupper". Grupper där män kan träffas och diskutera med varandra. Många gör det genom sina vänner men risken är att det blir en "bubbla" och bubblor är sällan utvecklande. Jag tänker således något mer som en organiserad stödgrupp med t ex gästföreläsare.
Citera
2021-01-26, 14:16
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarsvennar
Jag skulle väl säga att det är viktigt för att du ska bättre kunna navigera dig i framtida förhållanden, till exempel om en brud håller på att blåsa dig eller bara är allmänt dålig har du lättare att se varningssignalerna. Det gör det även lättare för dig att veta vad det är du tycker om och att bättre kunna ta hand om din framtida tjej.

Skulle tro att killar som aldrig har något förhållande lider av någon sorts psykisk ohälsa eller bara är allmänna svin. Möjligtvis folk med för höga standards men vid 28 års åldern borde kanske det ha sänkts...

Vad ni nu vill göra tillsammans är ju extremt personligt. Om ni är såna som gillar att slöa och kolla på film eller om ni gillar att gå ut och råna folk eller vad som så är väl det bra. Bäst är dock om du kan ta med henne på någon sorts äventyr, något hon kommer att minnas och se tillbaks på som något kul eller intressant.

Om man ska hårdra det så handlar förhållanden om att skaffa barn och familj tillsammans men man får ju göra vad man vill.

Att vara i förhållande blir bara tråkigt om man anpassar sig efter tjejen. Dessutom behöver man inte vara monogam, utan man blir mer attraktiv i tjejernas ögon om man har fler än en. I praktiken kan man vara en tjockis som bara sitter framför datorn eller TV:n hela dagarna och ändå ha sex appeal som polygam man.
Citera
2021-01-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Att vara i förhållande blir bara tråkigt om man anpassar sig efter tjejen. Dessutom behöver man inte vara monogam, utan man blir mer attraktiv i tjejernas ögon om man har fler än en. I praktiken kan man vara en tjockis som bara sitter framför datorn eller TV:n hela dagarna och ändå ha sex appeal som polygam man.

Bland andra tjockisar kanske...
Citera
2021-01-26, 14:33
Medlem
Förhållande är döden asså fortsätt som du har gjort, ejaculate and evacuate.
Citera
2021-01-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Lägg ner tanken om att skaffa förhållande.
Fortsätt ditt liv med ligg och ONS.

Verkar bara att du har blivit indoktrinerad eller påverkad av omgivningen att du måste följa normen genom skaffa förhållande för att de ska acceptera dig och du känner skyldig till det.

Jag kan lova dig att förhållande är inget kul. Kanske de första månaderna sen vill man bara dra ur sig så fort som möjligt men blir ändå omöjligt för hjärnan börjar spöka till.

Människor är inte designade för de där påhittade långvarigt ”seriöst förhållande”.

Lämna förhållande och sånt skit åt desperata, needy killar och tjejer. Så kan vi andra från långt håll kolla på hur de hoppar från förhållande till förhållande medan de envisas med att monogami ”fungerar”.
Amen brother väl sagt.
Citera
2021-01-26, 16:22
Medlem
Krigsministerns avatar
Det bästa är att hitta någon som du delar ett intresse med. Använder du till exempel datingappen Tinder så är mitt tips att inte skriva något så tråkigt som typ "Hej vad gör du?", kommentera något du ser i tjejens foton, en affisch i bakgrunden, ett husdjur eller liknande.

Erfarenhet av förhållanden är viktigt då det första förhållandet man har ofta går åt skogen. Är det något jag lärt mig genom åren är att ett bra förhållande bygger på kompromisser, där man måste bjuda på sig själv och även göra grejer som ens partner vill göra, även om det inte intresserar en själv. Så håller man ett förhållande vid liv.
Citera
2021-09-04, 00:27
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Kan ju finnas många orsaker till att man inte hittar någon. Kanske har man inte så stort nätverk och kommer inte ut tillräckligt ofta.

Tror hur många som helst har det problemet. Jag känner också igen det. Sen har vi ingen flörtig kultur direkt. Folk super ju ner sig och dricker och gissar på någon och bestämmer sig i alkoholdimman. Så är det hur det går till, så att säga, vad jag har förstått. Men jag ser en del nackdelar här eftersom detta kan sluta hur som helst.

Att gå fram och råragga tror jag på om man är man/kille så kommer man undan med det utan att framstå som ett luder, så då satsar du på det? Jag tror svenska kvinnor blir så paffa att de automatiskt ger ut sitt nummer faktiskt. hehehe
Citera
2021-09-04, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
När du närmar dig 30 kommer du inse att tjejerna blir betydligt mindre intresserade av tillfälliga förbindelser, de som fortfarande är singel börjar få bråttom att träffa någon.

Hur mycket stämmer det här idag egentligen? Min observation är att kvinnor börjar få ”panik” först vid 35-36 och inte vid säg 30-31 års ålder. Män ännu senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in